Met een uitstoot van 105 gram per kilometer, volgens WLTP (2021: 115,9 gram per kilometer), op basis van voorlopige berekeningen voor 2022, presteerde het bedrijf opnieuw beter dan de vlootdoelstelling van de Europese Unie EU27+2 (EU, Noorwegen, IJsland ) van 127 gram per kilometer bij 22 gram. 

Naast een verdere verhoging van de voertuigefficiëntie, kan de vermindering van de emissies grotendeels worden toegeschreven aan de succesvolle implementatie van de elektrificatiestrategie van het bedrijf. De BMW Group verkocht in 2022 wereldwijd in totaal meer dan 215.000 volledig elektrische voertuigen – een stijging van bijna 108 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Volledig elektrische voertuigen waren vorig jaar goed voor bijna negen procent van de totale verkoop. Het doel is om dit cijfer te verhogen tot 15 procent in 2023. BMW Group streeft er ook naar dat uiterlijk in 2030 meer dan 50 procent van zijn verkoopvolumes afkomstig is van volledig elektrische voertuigen. 

De BMW Group werd de eerste Duitse autofabrikant die zich aansloot bij de campagne Business Ambition for 1.5° C, gelanceerd door het Science-Based Targets Initiative, en zet zich in voor het doel van volledige klimaatneutraliteit in de hele waardeketen. 

Als volgende stap in deze richting is de BMW Group van plan om de CO2-uitstoot per voertuig gedurende de gehele levenscyclus – toeleveringsketen, productie- en gebruiksfase – vanaf het niveau van 2019 tegen 2030 met ten minste 40 procent te verminderen.

www.bmwgroup.com 
Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup
Twitter: http://twitter.com/BMWGroup
YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupView
Instagram: https://www.instagram.com/bmwgroup
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/bmw-group/