Triumph Bonneville 2021 evolutie van een legende

Triumph Bonneville MY21 rzij24-2-21. De legendarische familie van moderne klassieke motorfietsen is in 2021 verder uitgebreid met een groot aantal belangrijke updates.

 

 

Met een ongeëvenaarde bloedlijn die teruggaat tot de iconische eerste Triumph Bonneville uit 1959, omvat de vernieuwde 2021 moderne klassieke Bonneville-familie het legendarische spectrum van Brits ontworpen motorfietsiconen, van de originele Bonneville T120, T120 Black en T100, tot de op maat gemaakte Street Twin en limited edition Street Twin Gold Line edition, de klassieke Bonneville Speedmaster cruiser en de verbluffende Bonneville Bobber.
Elk exemplaar is afkomstig uit Triumphs geavanceerde R&D-faciliteit in Hinckley, waar het speciale Britse ontwerpteam elke motorfiets ontwerpt, bouwt en een prototype maakt. Elk exemplaar is gemaakt met behoud van het legendarische design-DNA en levert het werkelijk moderne vermogen dat Triumph's toonaangevende reputatie op het gebied van premium kwaliteit en rijplezier waarmaakt.
Naast de Thruxton RS, die vorig jaar met internationale allure werd gelanceerd, zal de nieuwe Bonneville line-up in april 2021 nog verder worden uitgebreid, met de officiële onthulling van de nieuwe generatie Scrambler 1200 en Street Scrambler, dan zullen ook alle details worden vrijgegeven.
Triumph Bonneville MY21 rij rv 

NIEUWE 2021 BONNEVILLE T120 EN T120 BLACK
Tijdloos. Capabel. Mooi.
Het definitieve Britse motorfietsicoon neemt zijn koppelrijke 1200 cc twin-prestaties, verfijnde setup en prachtige Bonneville DNA en gebruikt ze voor een aanzienlijke update voor 2021, met als resultaat een nieuwe benchmark voor tijdloos karakter en gemakkelijk rijden. Met een aanzienlijk verbeterd rijgedrag, dankzij een aanzienlijke gewichtsbesparing van 7 kg, nieuwe lichtgewicht aluminium velgen en nieuwe Brembo-remmen met een hogere specificatie, plus nieuwe rijhulptechnologie, waaronder cruisecontrol en verbeterde rijmodi en een nog responsiever gaspedaal, wordt de Bonneville-legende voortgezet.
Vanaf € 15.100 (NL) en €13.200 (BE) - Verkrijgbaar vanaf april

Motor en prestaties
De motor van de nieuwe Bonneville T120 en T120 Black is de kenmerkende 1200 cc Britse twin met hoog koppel van Triumph, die is ontwikkeld voor een nog betere rijervaring. Voor 2021 is het gewicht van het blok van de nieuwe T120 aanzienlijk verminderd door het gebruik van een lichtere krukas. Samen met een geoptimaliseerde koppeling en balansassen heeft dit ook de traagheid verminderd, wat de nieuwe generatie een aanzienlijk directer en sneller reagerende gashendel oplevert.
De T120 is speciaal getuned om een hoog koppel te leveren van laag onderin tot in het middengebied, voor opwindende prestaties in het hele toerentalbereik. De 1200-twinmotor levert 105 Nm piekkoppel bij een zeer lage 3500 t/min en zijn vermogen piekt op 80 pk bij 6550 t/min.
Met zijn doordacht ontworpen vloeistofkoelsysteem overtreft de opgewaardeerde 2021-motor de Euro 5-vereisten, wat resulteert in lagere emissies dan de vorige generatie en een uitstekend brandstofverbruik.
Zowel de T120 als de T120 Black worden geleverd met een zeer hoge onderhoudsinterval van 16.000 kilometer, wat helpt om de lopende eigendomskosten laag te houden.

Verbeterde handling
De handling van de nieuwe T120 zijn voor 2021 verbeterd met een gewichtsbesparing van 7 kg. De volledig nieuwe aluminium velgen (18'' X 2,75'' voor en 17'' X 4,25'' achter) zorgen voor een aanzienlijke verlaging van het onafgeveerde gewicht en de massatraagheid, waardoor de nieuwe T120 wendbaarder en beter te manoeuvreren is tijdens het rijden, maar ook wanneer je de motorfiets verplaatst bij stilstand.
Het remsysteem is verbeterd met een Brembo-voorrem met hogere specificaties, met een dubbele schijf en schuifremklauwen met twee zuigers die voor een uitstekende remkracht en een beter remgevoel zorgen. Ook de veiligheid en controle zijn gemaximaliseerd dankzij Triumph's nieuwste generatie ABS en schakelbare tractiecontrole.
De combinatie van de gewichtsbesparing, de nieuwe wielen en de hoger gespecificeerde remmen maken van de nieuwe T120 de best bestuurbare Bonneville T120 ooit.

Verbeterde technologie
De nieuwe T120 is voorzien van technologie met hogere specificaties dan de vorige versie, met cruisecontrol nu standaard gemonteerd samen met verbeterde rijmodi.
De cruisecontrol en de rijmodi worden ingesteld via een speciale knop op het stuur, waardoor het zeer gebruiksvriendelijk is voor de rijder. De rijder kan kiezen tussen de rijmodi Rain en Road waardoor het gedrag van de motorfiets wordt aangepast aan de rijomstandigheden.
Andere hoogwaardige rijhulptechnologie die standaard wordt meegeleverd, is een koppelondersteunde koppeling, die vermoeidheid bij de rijder vermindert in druk verkeer of tijdens langere ritten; een startonderbreker die in de sleutel is geïntegreerd, een handige USB-oplaadaansluiting onder het zadel en de interne bedrading, klaar voor aansluiting van handvatverwarming, die als accessoire kan worden gemonteerd.
In de koplamp is dit kenmerkende LED-dagrijlicht geïntegreerd, waar de marktwetgeving dit toelaat, waardoor de motorfiets beter zichtbaar is voor andere weggebruikers.

Verbeterde stijl
Het onmiskenbare en iconische silhouet en de stijl van de Bonneville zijn verder versterkt door een aantal accenten die de iconische stijl van de T120 combineren met de nieuwste premium voorzieningen van Triumph.
De dubbele klok heeft een nieuwe hoogwaardige 3D wijzerplaat met Bonneville branding en traditioneel lettertype en kleuren. Het multifunctionele digitale display voorziet de rijder van alle nodige informatie, zoals de rijmodusinstellingen, de status van de cruisecontrol, de versnellingsindicator en nog veel meer. Dit alles wordt bediend via de intuïtieve en gemakkelijk toegankelijke scrollknop die op het stuur is gemonteerd.
De iconische gebeeldhouwde Bonneville tank met tankrubbers is voorzien van een nieuwe klassieke verchroomde metalen tankbadge met 3 strepen die een nieuwe styling touch toevoegt aan het toch al onmiskenbare T120 design.
Op de klassieke Bonneville T120 zijn overal hoogwaardige chromen afwerkingen gebruikt om de kenmerkende tijdloze stijl te behouden, onder andere op de spiegels, spatbord, richtingaanwijzers, geluidsdempers, stuur, koplampbehuizing en tankdop. Het zadel is afgewerkt met contrasterende biezen, een geribbelde bovenzijde en is voorzien van een gestanst Triumph-logo.
Als alternatief krijgt u met de ruige en brutale Bonneville T120 Black een groot aantal premium donkere details en componenten, waaronder wielvelgen, handgreep, motordeksels, spiegels, koplampbehuizing, richtingaanwijzers en uitlaat, plus een stijlvol bruin zadel met gestanst Triumphlogo.
En voor de T120-reeks zijn er 116 originele Triumph-accessoires verkrijgbaar, waarmee motorrijders hun motorfiets kunnen personaliseren.
De T120 is verkrijgbaar in 3 stijlvolle kleurenschema's, waaronder de optie Jet Black in één kleur of een keuze uit twee kleurencombinaties; Cordovan Red en Silver Ice, en de Cobalt Blue en Silver Ice, die beide zijn voorzien van handgeschilderde gouden lijnen.
Voor de T120 Black is er de keuze uit Jet Black of een verfijnde Matt Jet Black en Matt Graphite met handgeschilderde zilveren lijnen. 

NIEUWE 2021 BONNEVILLE T100
Klassiek. Capabel. Mooi.
De perfecte introductie tot de iconische Bonneville-familie; de nieuwste generatie van Triumph's authentieke en originele T100 combineert zijn koppelrijke en opwindende prestaties, vertrouwenwekkende rijeigenschappen en tijdloze Bonneville stijl met een belangrijke upgrade naar de nieuwste 900cc twin motor met hoog koppel die 10 pk meer vermogen levert en minder uitstoot. Voeg daarbij een lichter totaalgewicht, hoger gespecificeerde remmen en vering, de nieuwste rijhulptechnologie en verfijnde nieuwe details, en u hebt een nog mooiere en meer verfijnde T100-rit.
Vanaf € 12.900,- (NL) en € 11.400,- (BE) - Verkrijgbaar vanaf maart

Nog betere prestaties
De nieuwe Triumph Bonneville T100 heeft een 900 cc tweecilinder Bonneville-motor met een hoog koppel, die voor 2021 een belangrijke update heeft ondergaan, met als resultaat een lichtere en sneller reagerende aandrijflijn.
Het piekvermogen ligt 10 pk hoger dan bij de vorige generatie, op 65 pk bij 7400 t/min, terwijl het piekkoppel 80 Nm bedraagt bij 3750 t/min, waarbij 80% van het piekkoppel beschikbaar is van 2000 t/min tot 7000 t/min, voor een krachtige acceleratie wanneer dat nodig is. De updates geven de nieuwe 2021 Bonneville T100 meer vermogen en koppel vanaf een lage 3500 t/min tot aan de rode toerenlijn, wat 500 t/min hoger ligt dan bij de vorige versie.
De nieuwe T100-motor overtreft ook de EURO 5-voorschriften en heeft nu lagere emissies en een uitstekend brandstofverbruik.
Dankzij de krukas met lage massatraagheid, lichtere balansassen, een dunwandig koppelingsdeksel en een magnesium kleppendeksel is de motor van de nieuwe T100 aanzienlijk lichter dan de vorige versie, wat aanzienlijk bijdraagt aan de gewichtsverlaging van 4 kg van de nieuwe 2021 Bonneville T100. Dit gewichtsverlies, in combinatie met het hogere vermogen, vertaalt zich in een opmerkelijke verbetering van de gasrespons en het rijgedrag.
Een zeer hoge onderhoudsinterval van 16.000 km helpt om de gebruikskosten laag te houden.
Voor de Europese markten kan de T100 worden uitgerust met een A2-rijbewijsset, die eenvoudig door een Triumph-dealer kan worden verwijderd om het volledige vermogen weer in te schakelen wanneer de eigenaar is geslaagd voor zijn examen. Houd er rekening mee dat de wettelijke vereisten van de plaatselijke markt gelden.

Verbeterde handling
De handling van de 2021 Bonneville T100 is verbeterd door de gewichtsvermindering van 4 kg, waardoor de wendbaarheid van de motorfiets aanzienlijk is toegenomen.
De T100 heeft ook een Brembo-voorrem met twee zuigers en een hogere specificatie, voor een uitstekende remkracht met meer grip en een beter gevoel.
De nieuwe hoger gespecificeerde cartridge-voorvorken, in combinatie met de dubbele schokdempers achter en de 32-spaaks klassiek vormgegeven wielen verbeteren de wendbaarheid en het rijgemak van de T100 voor een vertrouwenwekkende rit.
Het ABS van de nieuwste generatie en de uitschakelbare tractiecontrole zijn op gevoelige en onopvallende wijze geïntegreerd om de veiligheid van de rijder te maximaliseren en een soepele rijervaring te garanderen.
Het comfort wordt verzekerd door een comfortabel bestuurders- en passagierszadel, perfect voor korte en langere ritten, en een koppelsbekrachtiging om vermoeidheid bij de bestuurder te verminderen.
Het zadel wordt met een sleutel ontgrendeld voor gemakkelijke toegang tot de USB-aansluiting onder het zadel en de zithoogte is een toegankelijke 790 mm. In combinatie met het smalle stand-overprofiel van de T100 geeft dit een echt stevig en veilig gevoel bij stilstand.

Verbeterde stijl en details
De nieuwe 2021 Bonneville T100 is ook uitgerust met een nieuwe wijzerplaat, met Bonneville-branding en een traditioneel lettertype. Het geïntegreerde multifunctionele display is eenvoudig te bedienen via de op het stuur gemonteerde scrollknop.
Het originele Bonneville-DNA van de T100 wordt weerspiegeld door de prachtige en authentieke stylingdetails, van de contrasterende biezen op het zadel tot de tankrubbers op de kenmerkende Bonneville-tankuitsparingen, het stalen achterspatbord, de verchroomde spiegels, het verchroomde stuur, de verchroomde koplampbehuizing en de verchroomde tankdop. Het compacte en elegante achterlicht is volledig LED dus energiezuinig en zorgt voor een goed zichtbaar stijlvol licht.
De nieuwe 2021 Bonneville T100 is verkrijgbaar in drie klassieke kleuren - Lucerne Blue en Fusion White, met handgeschilderde zilveren koetswerklijnen; een gestroomlijnde, éénkleurige Jet Black-optie of een tweede tweekleurig schema, in Carnival Red en Fusion White, met handgeschilderde zilveren koetswerklijnen.
De rijder kan zijn T100 personaliseren dankzij een reeks van 117 originele accessoires. Deze zijn allemaal samen met de motor ontwikkeld en getest om een perfecte integratie te garanderen en bieden tal van opties om de T100 te personaliseren volgens de smaak en behoeften van de rijder.
In het accessoiregamma vinden eigenaars een uitgebreide catalogus met bagage, plus opties voor zadels en schermen. Intern bedrade handvatverwarming zorgt voor extra comfort en betere controle in koudere klimaten, terwijl de cruisecontroloptie de vermoeidheid van het gas geven vermindert op langere ritten.
De zwarte uitlaatbochten, ringen en dempers zorgen voor een nog donkerder uiterlijk, dankzij de lijst met verkrijgbare originele Triumph-accessoires.
Triumph Bonneville MY21 rzij

NIEUWE 2021 STREET TWIN.
Plezier. Stijlvol. Capabel.
De nieuwste generatie van Triumphs bestverkopende moderne klassieker biedt alle koppelrijke en opwindende prestaties van de Street Twin, het vertrouwenwekkende rijgedrag en de eigentijdse custom stijl, en voegt daar de nieuwste 900 cc tweecilindermotor met hoog koppel aan toe voor een lagere uitstoot. Met een nog comfortabeler zadel en een groot aantal nieuwe, verfijnde details en afwerkingen voor 2021, plus een uitgebreid assortiment van 120 originele accessoires, is de mooie en gemakkelijk te hanteren Street Twin de perfecte moderne klassieker voor zowel nieuwe als ervaren motorrijders.
Vanaf € 10.800,- (NL) en € 9.500,- (BE) - Verkrijgbaar vanaf maart

Nog betere prestaties
De nieuwste generatie van de 900 cc-motor met hoog koppel van de Street Twin, die is verbeterd voor 2021, behoudt al het vermogen, het karakter en het reactievermogen van de befaamde Bonneville twin, maar overtreft nu de Euro 5-eisen met lagere emissies en een zeer laag brandstofverbruik.
De nieuwe Street Twin heeft een ongelooflijk koppel vanaf een laag toerental tot in het hele toerengebied voor een opwindende acceleratie wanneer dat nodig is, met 65 pk piekvermogen bij 7500 t/min en met 80 Nm piekkoppel bij 3800 t/min. Dat vermogen en koppel worden comfortabel beheerd dankzij de elektronische gasklepregeling.
De Street Twin heeft ook een onderhoudsinterval van 16.000 km.
Voor de Europese markten kan de Street Twin worden uitgerust met een A2-rijbewijsset en kan hij gemakkelijk door een Triumph-dealer weer worden omgeschakeld naar vol vermogen.

Verhoogd comfort en stijl
De moderne klantenstijl van de Street Twin is voor 2021 bijgewerkt met nieuwe premium kenmerken, waaronder volledig nieuwe gegoten wielen, een nieuw comfortabeler zadel, nieuw kuipwerk en verbeterde afwerking en details, met koplampbeugels van geborsteld aluminium.
De koplamp zelf is compact en voorzien van een kenmerkende Triumph lamparmatuur. Het achterlicht is een compacte en elegante LED met een opvallend lichtpatroon.
Het tijdloze Bonneville-design-DNA en op de custom geïnspireerd, gestript minimaal kuipwerk, van de gewelfde tank en afsluitbare chromen tankdop, gecombineerd met het compacte voorspatbord van de Street Twin en het nieuwe zijpaneel met een geïntegreerd gaasdetail met premium folie-tankstickers, zorgen voor een verbluffend resultaat.
De afwerking van de Street Twin is toonaangevend in zijn klasse, met nieuwe gasklephuizen van geborsteld aluminium en zwarte motordeksels met Bonneville-logo, en wordt gecompleteerd door kenmerkende spruitstuk- en uitlaatklemmen met koelvinnen.
De nieuwe gegoten wielen, voorzien van Pirelli Phantom Sportscomp-banden voor een uitstekende grip en duurzaamheid, dragen bij aan de custom look en zijn voorzien van machinaal bewerkte details op de spaken.
Voor Street Twin-rijders die hun motorfiets een persoonlijk tintje willen geven, zijn er 120 originele Triumph accessoires verkrijgbaar voor extra bescherming, comfort, stijl, capaciteiten en veiligheid. Deze omvatten opties voor bagage, flyscreens, handgreep, motorvalbeugels, motorbeschermers en zwarte of verchroomde motorkappen. Alle accessoires zijn samen met de fiets ontworpen en ontwikkeld voor een perfecte integratie, en volgens dezelfde normen getest.
De 2021 Street Twin is verkrijgbaar in drie kleuren: Cobalt Blue, Matt Ironstone en Jet Black.

Hoge specificatie voor een vertrouwenwekkende rit
De 2021 Street Twin heeft ook een nieuw, 10 mm dikker zadel met een nieuw schuimmengsel voor een betere vulling, waardoor de rijder nog comfortabeler kan rijden.
Het nieuwe model 2021, dat bekend staat om zijn toegankelijkheid, heeft een lage zithoogte van 765 mm en een uitstekende oversteekbreedte, waardoor het een geweldige fiets is voor rijders van alle lengtes en maten.
De Street Twin is uitzonderlijk gemakkelijk te berijden, met intuïtief, neutraal rijgedrag, en heeft een geweldig gespecificeerde standaarduitrusting, met cartridgevoorvorken en dubbele achterschokdempers, een hooggespecificeerde Brembo-voorrem met enkele schijf voor een geweldig gevoel tijdens het remmen en koppelingsbekrachtiging voor lichte, gemakkelijke bediening, een echt voordeel in het stadsverkeer of op lange ritten.
ABS en uitschakelbare tractiecontrole zijn standaard ingebouwd om het koppel van de Street Twin te regelen wanneer de tractie in gevaar komt. Er zijn twee rijmodi beschikbaar – Rain en Road. Deze passen de gasklepregeling en de tractiecontrole aan voor optimale prestaties op zowel een nat als droog wegdek.
De stijlvolle klokken van de Street Twin zijn voorzien van een klassieke analoge snelheidsmeter en een digitaal display en menusysteem, dat toegankelijk is via een op het stuur gemonteerde scrollknop die met de vingertoppen bediend kan worden tijdens het rijden.
Andere voorzieningen zijn een USB-lader onder het zadel, een startonderbreker die in de sleutelhanger is geïntegreerd, handvatverwarming verkrijgbaar als accessoire en een bandenspanningscontrolesysteem. 

NIEUWE 2021 STREET TWIN GOLD LINE LIMITED EDITION
Mooi. Begeerlijk Exclusief.
Deze prachtige, met de hand bewerkte custom edition van de 2021 Street Twin bevat alle updates van de nieuwe generatie en is een eerbetoon aan het tijdloze klassieke Triumph-logo en de handgeschilderde, goudkleurige belijning van Triumphs deskundige spuiterij. Er zullen wereldwijd slechts 1000 van deze prachtige motorfietsen verkrijgbaar zijn, elk met een certificaat van echtheid, gepersonaliseerd met het unieke VIN-nummer van de motorfiets, wat ze nog exclusiever maakt.
Vanaf € 11.400,- (NL) en € 10.100,- (BE) - Verkrijgbaar vanaf mei

Custom special met handmatige aangebrachte details
De Street Twin Gold Line limited edition heeft een prachtig Matt Sapphire Black lakwerk met traditioneel Triumph-logo en handgeschilderde gouden lijnen.
Ook de wielen van de Street Twin zijn aangepast, met machinaal bewerkte spaakdetails en prachtige dunne gouden lijnen, evenals het nieuwe zijpaneel met het speciale Street Twin-logo, wat de exclusiviteit van deze limited edition nog verder vergroot.

Limited Edition van 1000 stuks
De Street Twin Gold Line is de exquise custom edition, gelimiteerd tot 1000 motorfietsen, die alle updates en kenmerken van de nieuwe 2021 Street Twin combineert met het uitmuntende vakmanschap van Triumphs spuiterij, dankzij de met de hand aangebrachte details op het koetswerk.
Deze gelimiteerde editie van de Street Twin wordt geleverd met een certificaat van echtheid, gepersonaliseerd met het VIN-nummer van elke motorfiets, waardoor het een must-have is voor alle motorfietsverzamelaars.

Alle nieuwe 2021 Street Twin updates
De nieuwe Gold Line limited edition bevat alle bijgewerkte kenmerken van de nieuwe generatie 2021 Street Twin, waaronder de verbeterde Euro 5-motor met lagere emissies, en meer comfort en stijl, dankzij een nieuw zadel, gegoten wielen, kuipwerk en details van geborsteld aluminium. Voeg daaraan toe het vertrouwenwekkende lichte en wendbare rijgedrag, de lage zithoogte van 765 mm, de Brembo-voorrem, twee rijmodi, ABS en inschakelbare tractiecontrole en u hebt echt een special edition van Triumphs meest succesvolle moderne klassieker. 

NIEUWE 2021 BONNEVILLE SPEEDMASTER
Mooi. Capabel. Comfortabel.
De nieuwste generatie van Triumphs klassieke Britse custom biedt de perfecte relaxte rit op lange afstanden met alle mogelijkheden van de Speedmaster en een verfijnde stijl. Daarnaast is deze motorfiets aanzienlijk aangepast met verbeterde motorprestaties, een uitrusting met hogere specificaties en een luxueuzere details. Met 79 accessoires, waaronder bagage-opties, belooft de nieuwe generatie een nog comfortabeler, stijlvoller en verfijnder rijgedrag.
Vanaf € 17.100,- (NL) en € 14.700,- (BE) - Verkrijgbaar vanaf april

Nog betere prestaties
Het hart van de nieuwe Speedmaster is de karaktervolle 1200 cc Britse tweecilindermotor met hoog koppel, die voor 2021 is ontwikkeld voor een nog directer en responsiever gevoel.
De Speedmaster heeft dezelfde ontstekingsvolgorde van 270 graden als de rest van de Bonneville-reeks, met een afstelling die speciaal is ontwikkeld om een hoog koppel en veel vermogen te leveren in het lage en hoge toerenbereik.
Met een lagere massatraagheid voor 2021, is de nieuwe generatie Triumph Speedmaster speciaal ontwikkeld met een nieuwe afstelling voor een vollere en soepelere vermogens- en koppelafgifte. Hij heeft een opmerkelijke lift in het middengebied, voor een resultaat dat lagere emissies oplevert die de Euro 5-eisen overtreffen gecombineerd met een uitstekend brandstofverbruik.
Het maximumkoppel is een uitzonderlijke 106 Nm bij een zeer laag toerental van 3850 t/min. Meer dan 90% van het koppel is beschikbaar tot 5750 t/min waardoor de Speedmaster een opwindende motorfiets is om in elke versnelling te rijden. 78 pk piekvermogen bij 6100 t/min
Ook het vloeistofkoelsysteem, dat essentieel is voor lage emissies en een zuinig brandstofverbruik, is mooi geïntegreerd net als de verchroomde uitlaat van roestvrij staal. Het uitlaatsysteem is uniek voor de Speedmaster en is nauwkeurig ontworpen om een rijk, diep en kenmerkend geluid te produceren, terwijl het dubbelwandige ontwerp de katalysator op slimme wijze verbergt voor een ononderbroken rechte lijn.
De nieuwste elektronische gasklepregeling van Triumph zorgt voor een nauwkeurige gashendelcontrole van de Speedmaster die twee verbeterde rijmodi heeft: Road en Rain.
Beide rijmodi houden de Speedmaster op vol vermogen en passen zowel de gasrespons als de tractiecontrole aan, wat bijdraagt aan het vertrouwen, de rijeigenschappen en de veiligheid, ongeacht de omstandigheden.
Een zeer hoge onderhoudsinterval van 16.000 km helpt om de gebruikskosten laag te houden.

Verbeterde handling
De nieuwe 2021 Triumph Speedmaster is voorzien van Showa-cartridgevorken met een hogere specificatie en een grotere diameter van 47 mm. In combinatie met de verborgen instelbare monoshock achterwielophanging bieden ze de rijder een grote wendbaarheid, comfort en controle zowel met als zonder passagier.
De remkracht is uitstekend, dankzij de krachtige Brembo-remset met dubbele remschijven. Om de veiligheid en de controle te maximaliseren, zijn Triumphs nieuwste generatie ABS en schakelbare tractiecontrole standaard ingebouwd en prachtig verwerkt in het ontwerp.
De Speedmaster is ontworpen om alle kenmerkende neutrale, wendbare en gemakkelijke rijgedrag van Triumph te leveren met een ontspannen en comfortabele zithouding. Hij heeft een zeer lage zithoogte van slechts 705 mm, waardoor het een van Triumphs meest toegankelijke modellen is.
De update voor 2021 is uitgerust met een nog comfortabeler duozadel. Het bestuurderszadel heeft nu een aparte lendensteun en een voorgevormde, diepschuimconstructie, terwijl het achterzadel 11 mm dikker schuim heeft dan de vorige generatie.
De zadelopstelling kan eenvoudig worden omgeschakeld van een tweezits- naar een eenzitsuitvoering, waardoor de look van Speedmaster naar eigen smaak is aan te passen en er een handige bagagedrager achterop kan worden gemonteerd.
Een koppelingsbekrachtiging draagt bij aan het comfort op lange ritten of in druk verkeer en de cruisecontrol, die standaard is gemonteerd, is zeer eenvoudig en intuïtief te gebruiken, met een gemakkelijk toegankelijke bediening met één knop.

Verbeterde stijl en details
Hoewel de Speedmaster de kernidentiteit en het DNA van de Bonneville behoudt, heeft hij ook een prachtige en iconische custom cruiser-stijl.
Het kuipwerk van de 2021 Speedmaster is tot een minimum beperkt, met enkele authentieke accenten die de iconische Speedmaster-look hebben, zoals de aan de zijkant gemonteerde contactslot, de klassieke, op de "trommelrem" geïnspireerde naaf achteraan, de accubak met zijn roestvrijstalen band in klassieke stijl en nog veel meer.
De teller heeft een nieuwe rand voor 2021 met subtiele Bonneville-branding en een nieuwe wijzerplaat. Het LCD-display wordt bediend via een gemakkelijk toegankelijke en intuïtieve scrollknop op het stuur.
Voor een grote efficiëntie en een lange levensduur zit volledige LED-verlichting - koplamp, achterlicht, richtingaanwijzers en nummerplaatverlichting - standaard op de 2021 Speedmaster, en afhankelijk van de marktwetgeving is de koplamp uitgerust met een opvallend LED-dagrijlicht voor een betere zichtbaarheid.
De Bonneville-familie is het perfecte platform om aan te passen met een assortiment van meer dan 79 originele Triumph-accessoires om uit te kiezen. Deze zijn allemaal naast de motorfiets ontworpen en ontwikkeld om een perfecte integratie te garanderen, en ze zijn getest volgens dezelfde normen als de Speedmaster zelf.
De mogelijkheden van de Speedmaster voor lange afstanden kunnen worden uitgebreid met lederen of waskatoenen tassen, een verchroomd bagagerek, rugsteun voor de passagier, treeplank voor de rijder en een touringscherm voor lange afstanden.
Er zijn verschillende opties voor het zadel verkrijgbaar, evenals een alternatieve accessoire voor een hoog stuur, een tas voor op de swingarm, traanvormige spiegels in chroom of zwart, valbeugels en diverse badges, doppen, afdekplaatjes en afwerkingen.
Er zijn ook alternatieve uitlaten leverbaar, waaronder een volledig in het zwart afgewerkt systeem en voor extra gebruiksgemak bij lagere temperaturen kunnen er verwarmde handvatten worden gemonteerd. Te integreren met de verborgen bedrading die al in de Speedmaster is ingebouwd.
Voor 2021 zijn er drie stijlvolle kleurenschema's beschikbaar, waaronder de optie Jet Black, een nieuw Fusion White en Sapphire Black tweekleurenschema met handgeschilderde lijnen en een verbluffend nieuw Red Hopper kleurschema. 

NIEUWE 2021 BONNEVILLE BOBBER
Puur. Bruut. Mooi.
De nieuwste generatie van Triumphs gestripte, elegante custom klassieker is net zo mooi om naar te kijken als om mee te rijden. Alle authenticiteit en technische innovatie van de vorige generatie Bobber is namelijk behouden gebleven en de toonaangevende capaciteiten van de Bobber Black zijn eraan toegevoegd, voor een nieuwe Bobber van 2021 die het beste van twee werelden biedt. Belangrijke updates zijn onder meer verbeterde motorprestaties voor een nog directer en spannender rijgedrag, technologie en uitrusting met hogere specificaties en een volledig nieuwe, zwarte en robuustere stijl. Met een assortiment van 77 originele Triumph-accessoires, waaronder een alternatief hoog stuur, diverse opties voor bagage en zadels en zijn in zijn klasse toonaangevende verstelbare zadel- en voetsteunpositie, is de Bobber ontworpen voor motorrijders om aan te passen aan henzelf en hun stijl.
Vanaf €17.100,- (NL) en € 14.700,- (BE)- Verkrijgbaar vanaf maart

Nog betere prestaties
De nieuwe Bobber wordt aangedreven door Triumph's nieuwste generatie Bonneville 1200 cc Britse twinmotor met hoog koppel. Dankzij een vermindering van de massatraagheid reageert deze vernieuwde 2021-motor sneller en is zijn koppelcurve voller en soepeler.
De charismatische ontstekingsinterval van 270 graden zorgt voor een prachtig soepele en lineaire vermogensafgifte waarbij de nieuwe motor al bij 5500 t/min een opmerkelijke lift geeft. Het piekkoppel bedraagt een uitzonderlijke 106 Nm bij 4000 t/min en het piekvermogen is 78 pk bij 6100 t/min.
De 2021 Bobber overtreft ook de Euro 5-vereisten met een lagere uitstoot dan de vorige generatie en een uitstekend brandstofverbruik. De rijafstand is ook verbeterd door de nieuwe, grotere brandstoftank van 12 liter, die u tot 33% meer actieradius geeft.
De geavanceerde elektronische gasklepregeling van Triumph zorgt voor een nauwkeurige gashendelcontrole en maakt de twee verbeterde rijmodi Road en Rain mogelijk. Deze passen zowel de gasrespons als de tractiecontrole aan om het vertrouwen en de veiligheid onder alle omstandigheden te vergroten.
De unieke dubbele luchtinlaten bevinden zich onder het zadel, terwijl de rechte uitlaatpijp het katalysatorhuis op een slimme manier verbergt. De schuin afgesneden peashooter-dempers maken het plaatje compleet en zorgen voor een rijk en rauw Bobber-geluid.
Een zeer hoge onderhoudsinterval van 16.000 km helpt om de gebruikskosten laag te houden.

Meer functionaliteit
De 2021 Triumph Bobber heeft nu een 16" dik voorwiel en een nieuwe, dikkere 47 mm voorvork, waardoor de voorkant echt gespierd en imposant overkomt.
Het nieuwe voorwiel wordt gecompleteerd door het brede achterwiel van de Bobber. Beide hebben klassieke spaken met zwarte velgen. De Avon Cobra-banden zijn speciaal ontwikkeld voor de Bobber, met een lichte constructie voor een uitstekende wendbaarheid bij hoge snelheid en een toonaangevende stabiliteit.
De Bobber is uitgerust met tweezuigerremklauwen en dubbele remschijven van Brembo voor een uitstekende en gecontroleerde remkracht, terwijl achter een enkele remschijf is gemonteerd. Triumphs geavanceerde ABS en uitschakelbare traction control zijn standaard voor extra veiligheid en zekerheid.
Centraal in de authentieke hardtaillook van de Bobber staat de zwevende aluminium zadelsteun, met monoshock-vering en kenmerkende "swing-cage" swingarm, die zorgen voor een geweldige wielcontrole en extra comfort. Het zadel is ergonomisch geoptimaliseerd en vormgegeven voor comfort met een schitterend doorgestikt dik schuimrubber zadel. De zithoogte is slechts 690 mm, waardoor het een uiterst toegankelijke motorfiets is om te berijden.
De rijpositie is verstelbaar en het zadel kan omhoog en naar voren of omlaag en naar achteren worden gezet om het comfort en de controle te optimaliseren voor rijders van alle lengtes. Ook het dashboard kan worden aangepast.

Nieuwe donkere stijl en details
De Bobber heeft alle opvallende kenmerken en prachtige details die wereldwijd worden gewaardeerd: minimale stalen spatborden met middenribbel en randafwerking, brede platte sturen met brede, verstelbare hendels, gewelfde kroonplaat, voorvorkrubbers, klassiek geïnspireerde achternaaf met trommelrem, aan de zijkant gemonteerd contactslot, zwart gelakte spiegels aan de stuureinden, LED-richtingaanwijzers en een nieuwe LED-koplamp.
Voor extra zichtbaarheid en waar de wetgeving het toestaat, is de koplamp in 2021 voorzien van Triumph's kenmerkende LED-dagrijlicht.
En om de minimalistische stijl voor 2021 nog verder te versterken, zijn er de nieuwe zwarte motordeksels, kleppendeksel en kettingwieldeksel die de Bobber een nieuwe, ruigere uitstraling geven.
Voor 2021 zijn de instrumenten voorzien van een nieuwe rand, inclusief een metallic versiering met subtiel Bonneville-merkje. Er is een nieuwe wijzerplaat met doorschijnende zilverkleurige markeringen en meer geïntegreerde waarschuwingslampjes. Het multifunctionele display wordt bediend via deze gemakkelijk toegankelijke scrollknop op het stuur.
De nieuwe Bobber van de 2021-generatie is verkrijgbaar in drie opvallende kleuropties, met een nieuw Matt Storm Grey en Matt Ironstone-schema, een nieuw Cordovan Red-schema en een klassieke Jet Black-optie. 

NIEUWE 2021 TRIUMPH SCRAMBLERS.
Binnenkort.
De volledige details van de nieuwe 2021 Scrambler 1200 XC en XE zullen op 13 april 2021 worden onthuld.
De volledige details van de nieuwe 2021 Street Scrambler zullen op 20 april 2021 worden onthuld. 

1959 BONNEVILLE T120.
De originele Britse Superbike.
Toen de Bonneville T120 in 1959 op de markt kwam, veranderde dit de motorfietswereld, niet alleen vanwege zijn verbluffende uiterlijk, maar ook omdat hij opnieuw definieerde waar het bij prestaties en motorrijden om ging. De combinatie van zijn prestaties met tweecilinder en twee carburateurs, zijn nieuwe rijeigenschappen en een nieuwe en unieke mix van Brits design met jaren '50 Americana maakten van de T120 een wereldwijd succes en hij ging dan ook een grote rol spelen in de explosie van de teenage motorcultuur van de jaren '60 in het Verenigd Koninkrijk en de rest van de wereld.
Deze legendarische Triumph is vernoemd naar de 'Texas Cee-Gar' streamliner Triumph, een motorfiets die in 1956 het wereldrecord voor landsnelheid vestigde met een snelheid van 214,4 km/u op de zoutvlakte van Bonneville in de VS, bestuurd door de Texaanse racelegende Johnny Allen.
Met een prestatievoordeel, dankzij zijn parallelle tweecilindermotor van Triumph in een unieke nieuwe dubbele carburateuropstelling, en licht Triumph-chassis, werd deze originele Bonneville T120 het uitgangspunt voor veel van de moderne klassieke motorfietsstijlen die vandaag verkrijgbaar zijn. In de jaren '60 pasten motorrijders de T120 aan om de eerste Bonnie café racers, custom roadsters, cruisers, bobbers en desert sled scramblers te maken. Elk van die aangepaste motorfietsstijlen werd op zijn eigen manier een iconische motorfiets, die vandaag de dag nog steeds bestaat - allemaal afkomstig uit het oorspronkelijke DNA van de 59 Bonneville. Deze originele customs werden de favoriete motorfiets van beroemde motorrijders van verschillende generaties, die de Bonneville gebruikten om te racen, te rijden en te personaliseren, waaronder de Amerikaanse filmlegende Steve McQueen.
In het moderne tijdperk heeft de evolutie van de Bonneville zich sinds de herintroductie in 2001 voortgezet in Triumphs R&D-centrum in Hinckley, waarbij de nadruk lag op het behoud van de oorspronkelijke essentie en de kenmerkende ontwerpkenmerken, van het tijdloze silhouet tot de kenmerkende prestaties en het geluid van de Britse twin, in combinatie met echt moderne mogelijkheden en een rijgedrag dat past bij zijn legendarische uiterlijk. Met als belofte om altijd de Bonneville van vandaag te leveren, zet deze nieuwe 2021-generatie opnieuw een stap voorwaarts met Triumphs toonaangevende rijeigenschappen, eersteklas afwerking en opwindende prestaties die allemaal ontworpen zijn om de Bonneville van vandaag te leveren.