BMW en MINI apps scoren samen ruim 10.000.000 gebruikers

15-3-23. Vandaag de dag gebruiken meer dan tien miljoen bestuurders de apps "My BMW" en "MINI" boordevol slimme functies, praktische diensten en handige tips.
BMW-MINI-10-million-active-users-02-2023.jpg

Tienduizenden gebruikers, waarvan 2 miljoen de apps dagelijks gebruiken, gaven de apps een waardering van 5 sterren in de Apple App Store. Pieter Nota, lid van de raad van bestuur van BMW AG, Customer, Brands, Sales : “Met meer dan 10 miljoen mensen die de apps “My BMW” en “MINI” gebruiken, heeft de strategie van de BMW Group om de klantnabijheid te vergroten door middel van digitalisering bewezen zeer succesvol. De apps stellen onze klanten in staat om rechtstreeks met ons en hun voertuigen te communiceren – en bieden de BMW Group directe klanttoegang.”

Altijd de voertuigstatus in het oog en tal van functies met één druk op de knop*.
Met de apps zijn chauffeurs altijd op de hoogte van de status van hun voertuig. De app kan ook worden gebruikt om de portieren te vergrendelen en ontgrendelen, de klimaatregeling/ventilatie te activeren of, afhankelijk van de uitrusting van het voertuig, de omgeving en het interieur van het voertuig in de app te bekijken met behulp van Remote 3D View. Bovendien is het heel eenvoudig om bestemmingsadressen vanuit de app naar het navigatiesysteem van het voertuig te sturen. Bovendien kan de app services van derden beheren, zoals bijvoorbeeld Amazon Alexa**. Op het tabblad "Services & Store" kan de klant te allen tijde een actueel overzicht krijgen van de beschikbare en geboekte digitale services voor het voertuig en gemakkelijk en flexibel ConnectedDrive-upgrades toevoegen. In combinatie met BMW Digital Key Plus en afhankelijk van de voertuiguitrusting

De apps bieden ook tal van handige functies voor geëlektrificeerde voertuigen. Klanten kunnen bijvoorbeeld real-time informatie krijgen over hun laadstatus en elektrische actieradius en tijdens het opladen pushmeldingen ontvangen over het bereiken van de beoogde batterijlading en over mogelijke onregelmatigheden. In Europa kan het BMW- of MINI Charging-contract van de klant naar wens in de apps worden opgeslagen. Dit maakt digitale authenticatie via app mogelijk bij meer dan 400.000 oplaadpunten in heel Europa. De afrekening gebeurt comfortabel maandelijks via de opgeslagen betaalmiddelen via BMW/MINI Charging.

Een ander kernkenmerk van beide apps is het beheer van de service- en onderhoudsbehoeften van het voertuig. Wanneer het voertuig van een klant toe is aan onderhoud, ontvangt deze een pushmelding en kan hij direct in de app een afspraak maken. Het gehele serviceproces wordt via de app ondersteund met check-in, servicevideo, statustracking en betaling. Mocht het voertuig van een klant betrokken raken bij een ongeval, dan biedt de app natuurlijk ook een snelle en efficiënte manier om Pechhulp te bellen.

Een speciaal kenmerk van beide apps is de demo-modus. Het biedt een selectie van demo-voertuigen, zodat gebruikers de functionaliteit van de apps kunnen ontdekken zonder een eigen voertuig. Demo-modus creëert een authentieke BMW- en MINI-ervaring – bijna alsof het voertuig al in de garage van de gebruiker staat.

BMW- en MINI-klanten hebben ook toegang tot informatie over de voertuigstatus en het bereik via de relevante app op de Apple Watch.

Apps erg in trek sinds hun introductie en continu verbeterd.
De apps "My BMW" en "MINI" werden beide gelanceerd in juli 2020, ter vervanging van hun respectievelijke voorgangers, de "Connected" apps. Sindsdien zijn de apps voortdurend uitgebreid en voortdurend geoptimaliseerd op basis van gebruikersfeedback. Beide apps zullen elke twee maanden updates blijven ontvangen en hun reeks functies zal worden uitgebreid.

Sinds september 2022 kunnen bezitters van alle BMW-aandrijvingsversies met de functie 'Mijn ritten' in de app 'Mijn BMW' gebruikmaken van ritstatistieken en informatie over energieverbruik, gemiddelde snelheid en CO2-uitstoot van eerdere ritten. De functionaliteiten van “Mijn Reizen” zullen in de toekomst verder worden uitgebreid, bijvoorbeeld met tips over zuinige en duurzame rijstijlen.

Op het tabblad "Kaart" kan de gebruiker tankstations en laadstations zoeken en onder andere gemakkelijk brandstofprijzen vergelijken zonder een andere app te hoeven openen. Sinds december 2022 kunnen BMW-bestuurders in Duitsland en Oostenrijk automatische parkeerbetalingen in het voertuig activeren, actieve boekingen beëindigen en verlengen, hun parkeergeschiedenis bekijken en hun betaalmethoden beheren op het tabblad "Services & Winkel" van "Mijn BMW". app.

* Het aanbod van functies in de "My BMW"- en "MINI"-app is altijd afhankelijk van de voertuiguitrusting en het land van gebruik.

** Amazon, Alexa en alle bijbehorende logo's zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Amazon.com, Inc. of van een gelieerde onderneming. Amazon Alexa kan alleen in combinatie met de My BMW-app, een Amazon-account en een BMW ConnectedDrive-account in het voertuig worden geïnstalleerd. Details van de toepasselijke gebruiksvoorwaarden zijn te vinden op Amazon.com / Alexa Gebruiksvoorwaarden.