MG3 eerste MG hatchback met innovatieve Hybrid+ technologie

27-2-24. MG lanceert de geheel nieuwe MG3 in het B-segment. De nieuwe hatchback wordt leverbaar in verschillende uitvoeringen die allemaal zijn voorzien van de nieuwe Hybrid+ aandrijflijn.
MG3-Hybrid-plus-24-lv.jpg

De innovatieve hybride van MG heeft een grotere batterij en een krachtigere elektromotor dan andere hybrides in het B-segment. De nieuwste versie van de hatchback van MG is ruimer dan het uitgaande model, maar behoudt de compacte voetafdruk die de MG3 tot zo'n populair model heeft gemaakt. Met zijn zeer hoge standaarduitrusting, het ruime interieur en de efficiënte aandrijflijn zet de nieuwe MG3 Hybrid+ nieuwe standaarden in zijn segment. En ook voor deze nieuwe compacte MG geldt de kenmerkende garantie van zeven jaar of 150.000 km. 

“De geheel nieuwe MG3 Hybrid+ biedt de beste mix van efficiency en prestaties”, zegt Aiden He, CEO van MG Nordic & Benelux. “Hij is tegelijkertijd een toonbeeld van onze ‘fun-to-drive’-filosofie en voorzien van geavanceerde MG Pilot-veiligheidssystemen.” 

De MG3 in één oogopslag
Geavanceerde hybride aandrijflijn biedt zuinigheid, verfijning en hoge prestaties
De snelst accelererende hybride hatchback in het B-segment
De grootste accucapaciteit in het B-segment maakt langer emissievrij rijden mogelijk
Veelzijdig hybridesysteem met separate generator en meerdere hybridemodi
De verschillende uitrustingsniveaus bieden klanten keuze en uitzonderlijke waarde
Het dashboard met twee schermen versterkt de hoogwaardige ambiance in de MG3
MG iSMART en MG Pilot bieden maximale connectiviteit en verbeterde veiligheid
Grotere afmetingen voor meer ruimte voor de inzittenden en bagage
MG3-Hybrid-plus-24-rzij.jpg

State-of-the-art aandrijflijn: Hybrid+
De geheel nieuwe MG3 is de eerste MG met Hybrid+ aandrijflijntechnologie en daarmee ook de eerste MG met een conventioneel hybridesysteem zonder plug-in technologie. De vijf kernelementen van het nieuwe Hybrid+ systeem zijn de motor, transmissie, accu, elektromotor en generator.

Deze geëlektrificeerde aandrijflijn maakt de MG3 niet alleen efficiënt maar ook krachtig. De MG3 Hybrid+ is met zijn acceleratie van 0-100 km/u in 8,0 seconden dan ook de snelst accelererende hybride in het B-segment. De acceleratie van 80-120 km/u gaat net zo indrukwekkend, in slechts 5,0 seconden.

De MG3 Hybrid+ produceert een gecombineerd vermogen van 143 kW en heeft een verbruik van 4,4 l/100 km* en een gemiddelde CO2-uitstoot van 100 g/km*. De hoge efficiency wordt mede mogelijk gemaakt door een batterij van 1,83 kWh, die een groot elektrisch bereik mogelijk maakt.

De geheel nieuwe MG3 beschikt over een 75 kW sterke 1,5-liter benzinemotor, een 100 kW sterke elektromotor en een separate generatormotor die een grote verscheidenheid aan rijmodi mogelijk maakt. Dit levert niet alleen toonaangevende prestaties op voor een hybride hatchback uit het B-segment, maar maakt ook flexibel rijden mogelijk, afgestemd op de situatie.
MG3-Hybrid-plus-24-dash.jpg

De MG3 Hybrid+ kiest volautomatisch uit de volgende rijmodi:
EV – volledig elektrisch rijden zolang de accu is geladen
Series – de verbrandingsmotor is verbonden met de generator die de elektromotor aandrijft
Series and Charge – De Series-modus waarbij de accu wordt bijgeladen bij lage belasting
Drive and Charge – De motor drijft de wielen aan en laadt ook via de generator de accu op
Parallel – Zowel de motor als de elektromotor drijven de wielen aan

De maximumsnelheid in uitsluitend elektrische modus bedraagt 80 km/u, wat, in combinatie met de extra grote hybride-accu, een breed scala aan elektrisch af te liggen ritten mogelijk maakt.

De viercilinder 1,5-liter benzinemotor met Atkinson-cyclus produceert 75 kW (102 pk) en biedt een uitzonderlijk hoog thermisch rendement van 41%. Gecombineerd met de elektromotor van 100 kW (136 pk) biedt het Hybrid+ systeem een breed vermogensbereik over het hele toerenbereik.

Met deze krachtige aandrijving kan een groot deel van het rijden onder hoge belasting – bijvoorbeeld bij accelereren – elektrisch worden uitgevoerd, waarbij de benzinemotor bij hogere snelheden naadloos ondersteunt of het van de elektromotor overneemt. De MG3 Hybrid+ heeft een speciale automatische transmissie met drie versnellingen. De MG3 Hybrid+ onderscheidt zich met een responsieve acceleratie en een soepel en verfijnd schakelgedrag.

Bestuurders kunnen het reactievermogen van de MG3 aanpassen met de keuze uit drie rijmodi: Eco, Standard en Sport. De Eco-modus is gekalibreerd voor een optimaal brandstofverbruik en zorgt voor een gedoseerde gasrespons, terwijl de Standard-modus een mix biedt tussen zuinigheid en prestaties. De Sport-modus heeft een responsievere kalibratie, waarbij het beste uit het gecombineerde vermogen wordt gehaald en de MG3 tot de best presterende hybrides in het B-segment behoort.

Dynamische handling en hoge mate van verfijning
De geheel nieuwe MG3 biedt een dynamische rijervaring en een hoog comfortniveau, waarbij het chassis en de ophanging voor verschillende markten specifiek zijn verfijnd.

Met zijn compacte proporties en een wendbare set-up biedt de MG3 een verfijnd rijgedrag, waarbij het kenmerkende ‘fun-to-drive’-ethos van MG centraal staat. Hij profiteert van het gebruik van nieuwe componenten met ultrahoge stijfheid in het chassis, terwijl de ophangingselementen zijn ontworpen om het gewicht te verminderen en de grip te verbeteren, voor de beste combinatie van dynamiek en comfort.

De geheel nieuwe MG3 maakt niet alleen indruk met zijn comfort en rijdynamiek, maar ook met zijn verfijning en lage geluidsniveaus. De ingenieurs van MG hebben zich met name gericht op de motor- en ophangingssteunen, geluidsabsorberende materialen en het transmissieontwerp om geluid en trillingen te verminderen en zo een eersteklas rijervaring te bieden.

Innovatieve technologie en rijke standaarduitrusting
De geheel nieuwe MG3 wordt in Europa leverbaar in drie verschillende uitvoeringen: Standard, Comfort en Luxury. Een opvallend kenmerk voor alle uitvoeringen is de cockpit met twee schermen, een digitaal instrumentencluster van 7 inch en een centraal infotainmentscherm van 10,25 inch. De ingenieurs van MG hebben veel aandacht besteed aan de graphics en het reactievermogen van de schermen. De reeks pianotoetsschakelaars op de middenconsole maximaliseert de veiligheid en het bedieningsgemak tijdens het rijden.

Satellietnavigatie en smartphone-integratie via Apple CarPlay/Android Auto is standaard op alle uitvoeringen. MG iSMART biedt connectiviteitsniveaus en functies aan MG3-rijders die eerder worden geassocieerd met premiummodellen.

Andere hoogtepunten van de standaarduitrusting zijn onder meer airconditioning, een audiosysteem met zes luidsprekers en Bluetooth-verbinding, vier USB-poorten, parkeersensoren achter en een parkeercamera. De rijker uitgeruste uitvoeringen zijn onder meer standaard voorzien van lederen bekleding, keyless entry, verwarmde voorstoelen, stuurwielverwarming en een 360 graden camera. De MG3 is ook uitgerust met de nieuwste Advanced Driver Assistance Systems (ADAS). De veiligheid wordt vergroot dankzij de MG Pilot-technologie, waaronder Lane Keep Assist met Lane Departure Warning System, Adaptive Cruise Control, Forward Collision Warning en Traffic Jam Assist.
MG3-Hybrid-plus-24-la.jpg

Een nieuwe en eigentijdse uitstraling
De nieuwe generatie MG3 is volledig opnieuw ontworpen en is zowel langer als breder dan het model dat hij vervangt. Hij biedt dan ook meer binnenruimte voor de inzittenden en de grootste kofferruimte in hybride B-segment.

Klanten kunnen hun MG3 personaliseren met verschillende opties waaronder lichtmetalen velgen en LED-koplampen. Hij is in Europa beschikbaar in zeven verschillende kleuren: Pebble Black, Dover White, Cosmic Silver, Pastel Yellow, Diamond Red, Hampstead Grey en Como Blue.

Informatie over de Nederlandse prijzen, beschikbaarheid en specificaties van de MG3 Hybrid+ worden in aanloop naar de introductie bekend gemaakt.