Renault zet Paashuis en Bluekens in de bloemetjes

Renault dealer 19 Paashuis17-4-19. Renault-dealer Paashuis Groep is in het klanttevredenheidsonderzoek 2018 als hoogste geëindigd. Bluekens Truck en Bus Oosterhout eindigde als beste werkplaats.

 

 

In het onderzoek genaamd REx (Retail Excellence) dat door Kantar TNS wordt uitgevoerd, onderzoekt Renault Trucks de loyaliteit en tevredenheid van haar klanten op verschillende gebieden. De resultaten uit REx geven zowel de service-organisatie als het sales team de mogelijkheid de dienstverlening te optimaliseren.

REx is een onderzoek dat in opdracht van Renault in heel Europa op dezelfde wijze wordt uitgevoerd. Sinds januari 2015 onderzoekt Renault hiermee de loyaliteit en tevredenheid van haar klanten over de organisatie.

Renault Trucks-dealer Paashuis Groep behaalde de hoogste score en won het klanttevredenheidsonderzoek. Bluekens Truck en Bus Oosterhout behaalde de hoogste score van alle werkplaatsen.
Renault dealer 19 Paashuis
Links: Roger Paashuis (Paashuis Groep) en rechts: Wabe van Solkema (Renault Trucks Nederland)

Klanten waren in hun feedback bijzonder positief over beide dealers: “Het is gewoon geweldig, geweldige jongens, plezierig, zijn er problemen dan worden ze gelijk opgelost of een alternatief gezocht. Ik geef ze een pluim, ze laten je niet staan ongeacht de tijd”, aldus een klant van Paashuis.

Een ander meldde over Bluekens Truck en Bus: “Deskundig personeel, ik hoef maar te bellen en ik kan langskomen.”
Renault dealer 19 Bluekens
Links: Jaco Overbeeke (Bluekens Truck en Bus) en rechts: Wabe van Solkema (Renault Trucks Nederland)

Kwaliteit dienstverlening verbeteren
Het doel van REx is de kwaliteit van de dienstverlening aan klanten te verbeteren. Een klant die een werkplaats heeft bezocht of een nieuwe bedrijfswagen geleverd heeft gekregen, wordt direct in het navolgende kwartaal gebeld. Het onderzoek wordt als telefonisch interview in opdracht van Renault Trucks uitgevoerd door Kantar TNS in Amsterdam. In 2018 zijn 591 interviews afgenomen. 

Dealers kunnen inloggen op een eigen portal en daar real time data bijhouden van het onderzoek. Dit maakt het een goed hulpmiddel om de kwaliteit en de dienstverlening van het dealerbedrijf verder te verbeteren.