Renault levert 10e T-Drive in 2 jaar aan Melle
17-3-18. Melle Transport BV in Bergschenhoek begon in 2016 met twee Renault Trucks T-Drive. Onlangs werd de 10e nieuwe trekker afgeleverd.
Melle Transport BV, gespecialiseerd in het vervoer van zeecontainers over de weg, begon bij de oprichting in 2016 met twee Renault Trucks T-Drive trekkers en groeide sindsdien met vier trucks per jaar. De prijs-kwaliteitverhouding en de full operational leaseconstructie van het T-Drive concept bieden volgens directeur-eigenaar Michiel Prins veel voordelen voor een beginnende transportonderneming. “Renault Trucks biedt met de T-Drive een volwaardige transportoplossing om snel op te kunnen starten, zonder direct langlopende financiële verplichtingen aan te gaan”, aldus Michiel Prins. “De meerwaarde zit in het totaalpakket: een goede truck inclusief onderhoud bij mijn dealer Volvo Group Truck Center Berkel en Rodenrijs, verzekering, een goede buitenlandservice en geen verrassingen over de exploitatiekosten.”
Nog geen twee jaar geleden zette Michiel Prins zijn handtekening onder de oprichtingsakte van Melle Transport BV. Nu heeft hij tien chauffeurs in dienst en gemiddeld nog eens veertien charters op de weg. De transporteur rijdt regulier, ADR- en gekoeld containertransport in binnen- en buitenland, met de Benelux, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg en Zwitserland als voornaamste bestemmingen. Melle Transport beschikt over verschillende containerchassis, waaronder ook vijftien opleggers met Gensets voor het transport van reefercontainers. Optidriver geautomatiseerde versnellingsbakEvenals de overige trekkers van Melle Transport is de nieuwe Renault Trucks 480 T-Drive trekker geschikt voor het vervoer van gevaarlijke stoffen. De High Sleeper cab is uitgerust voor internationaal transport met onder meer twee bedden, standkachel een 40-liter koelkast en dubbele brandstoftanks.
“Mijn chauffeurs zijn enthousiast over de voorzieningen en het rijcomfort van de Renault Trucks T”, vervolgt Michiel Prins. “Vooral de Optidriver geautomatiseerde versnellingsbak gooit hoge ogen.”1 liter op 3,7 kilometerRenault Trucks levert de T-Drive inclusief een Optifuel Training. Deze chauffeurstraining, goed voor zeven code 95-praktijkuren, resulteert direct in een besparing op de brandstofkosten. Op de langere termijn zorgt het economisch rijden bovendien voor minder slijtage van onderdelen. Prins gebruikt het ingebouwde wagenparkbeheersysteem Optifleet voor het verder optimaliseren van verbruik en rijgedrag: “Ik ontvang elke week een rapportage per mail. Gemiddeld rijden we 1 liter op 3,7 kilometer, een bijzonder gunstig verbruik.