Red Bull Racing Honda samenwerking met Oracle

Red Bull RB 16B 21 Oracle25-3-21. Red Bull Racing Honda verzekert zich van een nieuwe Tech partner met een schat aan kennis op het gebied van data-analyse.

 

 

Red Bull Racing Honda is verheugd een nieuw partnerschap aan te kondigen met Oracle, een van 's werelds toonaangevende cloudinfrastructuurproviders, waarbij de technologiegigant de leiding van het team zal vervoegen in een strategisch partnerschap dat zich over verschillende delen van het bedrijf zal uitstrekken.
Red Bull RB 16B 21 Oracle

Als onderdeel van een meerjarige overeenkomst zal Oracle zijn geavanceerde Marketing Cloud-producten en klantbelevingstechnologieën gebruiken om een ​​enorm verrijkte fanervaring te ontwikkelen die nieuwe en opwindende manieren introduceert om het wereldwijde publiek van de sport te betrekken en ermee te communiceren, inclusief nieuwe fans. , gedurende het hele Formule 1-seizoen.

Oracle brengt ook een schat aan kennis op het gebied van data-analyse en is van plan om samen met Red Bull Racing Honda-ingenieurs een roadmap te ontwikkelen om de bestaande data science- en analysetools van het team de komende seizoenen uit te breiden. In het bijzonder zal het marktleidende cloudplatform van Oracle een breder gebruik van kunstmatige intelligentie en machine learning mogelijk maken om zowel de on- als off-track-prestaties van de teams te optimaliseren.

Red Bull Racing Honda Team Principal, Christian Horner, verwelkomde de nieuwe samenwerking:“Dit is een enorm belangrijk partnerschap voor Red Bull Racing Honda. Oracle is een enorme organisatie die al meer dan vier decennia vooroploopt op het gebied van technische innovatie. Als een van de meest erkende en vertrouwde namen in de branche op het gebied van databasebeheer en cloud computing, biedt Oracle enorme mogelijkheden, innovatie en expertise aan veel van 's werelds grootste en meest succesvolle bedrijven. Het benutten van die uitzonderlijke kracht en kennis is een grote stap voorwaarts voor ons team. De expertise van Oracle zal veel gebieden van het bedrijf raken, van de ontwikkeling van grote fanbetrokkenheid en merkopbouwmechanismen tot het leveren van rijke nieuwe bronnen binnen het team, ook binnen de engineering- en ontwerpafdelingen. "

Ariel Kelman, Chief Marketing Officer van Oracle, merkte op: “Dit is de perfecte alliantie van twee organisaties die een passie delen voor design, prestaties en winnen. Red Bull Racing heeft in zijn relatief jonge bestaan ​​niet meerdere coureurs- en constructeurskampioenschappen gewonnen zonder grenzen te verleggen. Oracle is vastbesloten om samen te werken met Red Bull Racing Honda om de technologieën en ontwerpen te ontdekken en te creëren waarmee het de verwachtingen kan overtreffen en nieuwe normen kan stellen in de Formule 1. "

Oliver Hughes, Chief Marketing Officer van Red Bull Racing Honda, voegde toe: “We zijn verheugd om een ​​belangrijke partner zoals Oracle in de Formule 1 te brengen, en met een focus op het verleggen van de grenzen in alles wat we doen, het vinden van de juiste partner voor onze reis naar de cloud was absoluut cruciaal. Door Oracle's CX Marketing Cloud-expertise te combineren met Red Bull Racing Honda's creativiteit en wereldwijde fanbase, wordt het volgende hoofdstuk geopend in onze evoluerende martech-reis en hopelijk levert het iets unieks en speciaals op voor onze fans. Vanuit technologisch oogpunt kan ons engineeringteam niet wachten om de reeks tools te bemachtigen die Oracle te bieden heeft om onze datawetenschap- en AI-teams te versterken met toonaangevende expertise. "

Dit nieuwe en opwindende partnerschap zal later deze week van start gaan bij de seizoensopening van de Grand Prix van Bahrein, met Oracle-branding op de RB16B, racepakken voor coureurs en extra Team-activa.