Dutch Grand Prix meest duurzame F1-evenement

GP 19 Formula1 Heineken Dutch GP logoFilm 3018-1-20. De Dutch Grand Prix (1, 2 en 3 mei) wordt een gigantisch feest. Maar ook een duurzaam evenement dat als voorbeeld zal dienen voor alle F1-organisaties.

 

 

Met nog 104 dagen te gaan tot de terugkeer van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix (1-3 mei 2020) ligt de verbouwing van het circuit op schema. Daarnaast worden ook belangrijke stappen gezet op het gebied van entertainment, partnerships en promotie. Dit alles om de belofte: The Ultimate Race Festival waar te maken.

DutchGP 17 20 Preview with audiomix Moment

Eerste artiesten en dj’s bekend
Naast de strijd om de grote prijs van Nederland en het bijbehorende spektakel op de baan, gaan de beste Nederlandse dj’s en artiesten in de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix Fanzone een onvergetelijke show opvoeren tijdens het evenement.
De eerste namen van artiesten zijn gisteren bekend gemaakt, te weten: Davina Michelle, Freddy Moreira, Guus Meeuwis, Kriss Kross Amsterdam, Lil Kleine, Lucas & Steve, Nick & Simon en Sam Feldt.

Restant kaarten in de verkoop
Gi9steren bood de Dutch Grand Prix een klein aantal restant weekendkaarten aan voor zaterdag en zondag (2 & 3 mei). Deze kaarten zijn beschikbaar gekomen nadat de tribunes wat nauwkeuriger ingetekend en ingedeeld zijn en omdat een deel van onze operationele buffers vrijgegeven zijn voor de fans. Totaal gaat het slechts om een paar honderd kaarten. Van de zaterdagkaarten is 95% verkocht, het restant van de zaterdagkaarten komt ook in de verkoop op www.DutchGP.com

Publiekscampagne en tv-commercial
Vanaf 17 januari start de Dutch Grand Prix ook met het uitzenden van een tv-commercial op de verschillende Talpa tv-kanalen voor een periode van tien dagen. Met deze commercial wil de organisatie kaartverkoop stimuleren en tegelijkertijd duidelijk maken wat de bezoekers kunnen verwachten van The Ultimate Race Festival.
DutchGP 17 20 fanzone flyer

Verbouwing
De werkzaamheden aan het circuit worden uitgevoerd zoals gepland. Op het moment wordt nog gewerkt aan de kombochten, de curbstones worden geplaatst en zeer binnenkort volgt de nieuwe asfalt laag. Deze grote operatie wordt uitgevoerd door eventpartner VolkerWessels.
DutchGP 17 20 Arie Luyendijk

De FIA en KNAF zijn sinds het begin van de verbouwingswerkzaamheden aangelijnd. Begin december heeft de FIA Race Director F1 een bezoek aan het circuit gebracht en begin januari nog een keer. FIA heeft het vertrouwen dat alle werkzaamheden op tijd en conform alle richtlijnen van de FIA worden afgerond. De feitelijke Grade-1 licentie zal worden verstrekt op het moment dat alle werkzaamheden zijn afgerond, mogelijk zal dit pas kort voor de start van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix zijn.
DutchGP 17 20 Tarzanbocht

Official 538 Dutch Grand Prix Village
Radio 538 is naamgevend partner van de Official 538 Dutch Grand Prix Village: deze enige officiële camping is meer dan een camping, het is een unieke beleving voor F1 fans. De Official 538 Dutch Grand Prix Village ligt direct naast het circuit waardoor de bezoekers binnen 15 minuten van hun slaapplek naar de speciale Radio 538 tribune kunnen lopen. Naast toegang tot de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix en 4 overnachtingen is het arrangement inclusief een exclusieve ‘Pitlane Walk’ op de donderdag, een vooropgezette slaapaccommodatie (minimaal 2 personen), live voorbeschouwingen, ontbijtsessies met Jan Lammers en nog vele extra’s. De arrangementen, inclusief een 4-daags Brons passe-partout, gaan op 17 januari 2020 om 10.30 uur in de verkoop via www.dutchgp.com. Kortom, op de Official 538 Dutch Grand Prix Village slaap je op pole position!

Super Friday in samenwerking met Jumbo
Jumbo is vanaf het eerste uur trotse sponsor van Max Verstappen. Dat heeft geleid tot vier edities van de Jumbo racedagen met 100 duizenden raceliefhebbers op Circuit Zandvoort.
Nu de koningsklasse van de autosport met Verstappen weer naar Nederland komt, kan Jumbo niet ontbreken. Jumbo omarmt de vrijdag en DGP organiseert samen met Jumbo de Super Friday op 1 mei. Jumbo zou Jumbo niet zijn als er niet een grote publieksactie georganiseerd wordt om deze dag voor een groot publiek bereikbaar te maken. Jumbo maakt in een latere fase de details van deze actie bekend.

Holland Casino Official Event Supplier
Holland Casino werkt samen met Dutch Grand Prix om Zandvoort nog beter te positioneren en onderdeel te zijn van dit unieke evenement.
Erwin van Lambaart, CEO van Holland Casino, is trots op de samenwerking met Dutch Grand Prix en het Circuit Zandvoort en zei het volgende: “Zandvoort is voor ons een belangrijke plek. In 1976 openden we hier het allereerste Nederlandse Casino. Als naaste buurman van het circuit en betrokken bedrijf binnen de gemeente Zandvoort en de directe regio willen wij graag een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van Zandvoort. Het circuit en de Dutch Grand Prix is een geweldige publiekstrekker en heeft een echt oranjegevoel. Dat is waar wij ook voor staan. We kijken net als velen in Nederland uit naar een bijzonder evenement met hopelijk een hoofdrol voor onze eigen Max Verstappen.”

Buko Official Event Supplier
“Als je al decennialang partners bent van Circuit Zandvoort bij races en evenementen, dan wil je daar ook zijn op het moment dat iedereen hier samenkomt voor het grootste evenement, de Formula 1 Dutch Grand Prix”, zegt Dick Burger, eigenaar van BUKO Infrasupport en ECO Toilet. De bedrijven gaan alle verkeersmaatregelen en sanitaire voorzieningen rondom het vierdaagse Ultimate Race Festival in mei verzorgen.
“Het is in onze achtertuin, we gaan er doen wat wij heel goed kunnen en ondertussen maken we deel uit van een evenement waar we zelf groot fan van zijn. We zijn nu wereldberoemd in onze regio's, maar nu kunnen we als official Event Supplier van de Formula 1 Dutch Grand Prix, het ook aan de rest van de wereld laten zien. Daar kijken we enorm naar uit.” De partijen gaan voor de komende drie jaar de samenwerking aan.

Shell levert schonere en duurzame energieoplossingen
Shell is als leverancier van het Circuit Zandvoort ook betrokken bij de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix. De organisatie werkt met Shell aan schonere en duurzame energieoplossingen. Dit behelst de levering van biofuels die de CO2 uitstoot van de generatoren reduceert. Verder gaat Shell resterende emissies compenseren via Nature Based Solutions. Het bedrijf zorgt ook voor schoner gastentransport aangedreven door Shell Recharge en Shell Hydrogen.