Robin Frijns verwacht 'vuurwerk' bij ePrix in Bern

Robin Frijns Envision 19 neus19-6-19. Met nog twee evenementen op de agenda in de Fomule E stijgt de spanning. Ook voor Limburger Robin Frijns die nog steeds kans maakt op de kampioenstitel. Daarom verwacht hij spektakel in Bern.

 

Het seizoen van de Formule E, ’s werelds eerste volledig elektrische raceserie, loopt op zijn eind. Bern, dat komend weekeinde het decor is voor de elfde ePrix, is de voorlaatste halte. Volgende maand volgt de apotheose in New York met een dubbelprogramma. De Nederlander Robin Frijns heeft nog steeds zicht op de prestigieuze titel, ondanks de puntloze sessies in Monaco en Berlijn. De Limburger staat namens Audi’s klantenteam Envision Racing vijfde in het kampioenschap, op 21 punten van klassementsleider Jean-Eric Vergne.Frijns scoorde na zijn historische overwinning eind april in Parijs - de eerste ooit van Nederlandse makelij in de Formule E - geen enkel punt meer. De daarop volgende ePrix’ in Monaco en Berlijn eindigden mede door technische problemen in mineur.
Robin Frijns Envision 19 rv
Snelheid is altijd goed
“Het is niet alleen voor mij frustrerend, maar voor het hele team. Er is echter nog heel veel mogelijk”, meent Frijns. “In New York zijn er met het dubbelprogramma alleen al vijftig punten te verdienen. Het kan echt nog alle kanten op. Ik hoop alleen dat we de komende races eens geen problemen hebben. Daar heb ik het wel een beetje mee gehad, eerlijk gezegd. We hebben na Parijs geen vlekkeloos weekeinde meer gehad. Dat is niet alleen voor mij frustrerend, maar voor het hele team, want iedereen werkt keihard. De snelheid was altijd goed en we kwamen ook steeds wel naar voren, totdat er iets kapot ging. Ik hoop dat we in Bern competitief zijn, uit de problemen blijven en in de top-5 kunnen eindigen.”
Robin Frijns Envision 19 neus
Bern is nieuw op de Formule E-kalender en is in Zwitserland dit jaar de vervanger van Zürich. Volgens Frijns zou het wel eens een incidentrijk nummertje kunnen worden vol actie en nietsontziende lijf-aan-lijf gevechten. “Ik heb de baan eens bekeken en de eerste bocht wordt moeilijk: een smalle hairpin waar na de start 22 man tegelijk op afstormen. Dat gaat niet goedkomen, denk ik. Het zou”, stelt Frijns, “wat dat betreft wel eens een echte Formule E-race kunnen worden.”