Louwman en Mango Mobility slaan handen ineen

21-3-23. Louwman neemt een belang in Mango Mobility. Hiervoor hebben beide partijen 17 maart formele overeenstemming bereikt.
Louwman-belang-Mango-Mobility-23-dames.jpg

Mango Mobility heeft een sterke vertegenwoordiging in de verkoop van scootmobielen, driewielfietsen, rolstoelen en rollators aan particuliere klanten en kan binnen Louwman verder doorgroeien met deze succesvolle formule. Mango heeft zich als doel gesteld het meest gewaardeerde mobiliteitsbedrijf voor senioren te worden en past daarmee uitstekend in het portfolio van Louwman. Louwman kan zo verdere invulling geven aan het bieden van mobiliteitsoplossingen in alle levensfasen.

Mobility for life
Met automerken, fietsen en innovaties voor flexibele mobiliteit biedt Louwman sterke merken in de mobiliteitssector. Naarmate een klant ouder wordt, komt er geleidelijk een moment dat vanuit diens Toyota, Suzuki of elektrische fiets wordt gekeken naar alternatieve mobiliteitsmiddelen, legt Eric Louwman, president Louwman Group, uit. “Deze behoefte verandert weliswaar, maar veel blijft ook hetzelfde. Deze klanten zijn zelfstandig, vitaal en ze zoeken een hoogwaardig mobiliteitsmiddel dat voorziet in gemak en comfort. Daarin is Mango heel sterk. Met Mango Mobility in ons familiebedrijf kunnen we mobiliteit bieden voor élke levensfase. Dit past naadloos in onze klantbelofte Mobility for life.”

Zelfstandigheid en comfort
De groep ouderen wordt steeds talrijker. “Het zijn mensen die erg gesteld zijn op hun vrijheid en zelfstandigheid. Dit zijn ze ook gewend als automobilist en fietser. Ze willen daarom blijven reizen, kinderen en kleinkinderen bezoeken en een sociaal leven op peil houden. Ze willen geen zorg, maar comfort,” zegt John Naborn, directeur van Louwman divisie Care, waarbinnen de deelneming Mango Mobility een plek krijgt. Door het goed kunnen inspelen op de behoefte van de particuliere klant met hoge verwachtingen op gebied van het product en bijbehorende service is Mango Mobility de juiste aanvulling voor Louwman.

Elkaar versterken
Omgekeerd ziet Mango Mobility oprichter Jan‑Willem Wiersma deze aanvulling ook: “Louwman is een betrokken familiebedrijf en tegelijkertijd een serieuze speler in mobiliteit. Het is ons zelfstandig gelukt om een sterke merkpositie in de particuliere markt voor seniorenmobiliteit te verkrijgen. Samen met Louwman kunnen we dit succes nu verder uitbouwen. We zien een snelgroeiende vraag doordat de fietsende en autorijdende senioren op zoek gaan naar een andere invulling van mobiliteit wanneer ze ouder worden.” Met het grote retailnetwerk van Louwman kan Mango haar landelijke winkeldekking verder verbeteren.

Wiersma stelt ook dat met de financiële services die Louwman in huis heeft, Mango haar klanten veel meer keuze, zoals leasen of huren, kan bieden. “Ik ben er van overtuigd dat Mango, samen met een gewaardeerde partner als Louwman, haar marktpositie veel sneller kan versterken. Dit betekent dat wij straks veel meer klanten nog beter van dienst kunnen zijn.”