Triumph Scrambler wordt REBELLION by Krugger

Triumph Rebellion by Kruger 20 lzij1-7-20. Voor de tweede keer in de geschiedenis vraagt TRIUMPH Motorcycles Benelux Fred Krugger (Basse-Bodeux), om zijn visie toe te passen op een model van Triumph.

 

 

Na het succes van de Bobber Basse-Bodeux, was het de beurt aan de Scrambler 1200XE voor Krugger. Het algemene succes van dit model met eigenschappen als : onbetwistbaar, krachtig, wendbaar en veelzijdig, wilde Krugger gebruiken om deze machine nog speelser en trendy te maken geïnspireerd op de dirt-track.
Triumph Rebellion by Kruger 20 2x

Volgens Krugger is de basis van deze motorfiets al zeer goed qua kwaliteit en gebruikte onderdelen met een reeds bewezen ontwerp, zoals het merk in Hinckley in zijn gehele assortiment toepast. Maar zoals gewoonlijk richtte Fred zich op elk individueel onderdeel. Van een verlaagde brandstoftank, tot het vernieuwde zadel, tot de uitlaten die uit elke kant van de motor komen, tot details zoals de smalle « Dakarachtige » voorvorkkroonplaat, tot het verhoogde voorspatbord en zijn ongelooflijke pasvorm. Het oorspronkelijke Brembo-remsysteem vond hij niet voldoende. In plaats daarvan leverde Beringer speciaal voor Krugger gemaakte schijven. Om de originele achterste olietank te kunnen verwijderen en vrij zicht te houden op het tandwiel van de versnellingsbak is hij uitgevoerd met een duimrem voor achter.
Triumph Rebellion by Kruger 20 boven

De afwerking en "decoratie" verwijst naar het horlogemerk REBELLION. Fred Krugger, een liefhebber van mechanica, bewondert de grote horlogemerken en in het bijzonder REBELLION. Hier vinden we de perfecte combinatie tussen de mechanische perfectie die nodig is in de horloge-industrie en de productie van onze dubbele wereldkampioen. Alles straalt precisie uit!
Triumph Rebellion by Kruger 20 achter

We moeten echter de originele motorfiets naast de creatie van Fred Krugger zetten om ons te realiseren hoeveel werk dit is geweest. We zijn in de aanwezigheid van twee verschillende motoren, ook al zijn hun genen identiek. De kwaliteit van de afwerking is wederom ver boven onze verwachting en doet ons denken aan een speciale editie rechtstreeks uit de speciale afdeling van de Triumph fabriek in Hinckley. 
Als zodanig gepresenteerd, behoudt de motor al zijn wettelijke vereisten (op de foto zonder kentekenplaathouder) en dient deze machine om andere eigenaren en wellicht zelfs de fabriek in Hinckley te inspireren om misschien ooit een speciale "Krugger" editie aan te bieden.
Triumph Rebellion by Kruger 20 lzij

Met dank aan Triumph Motorcycles Benelux, Rebellion, Wildhog, Beringer, Signtec, Couleurs ardentes, Belgian Coating. 

Specificaties - SCRAMBLER 1200 XE REBELLION BY KRUGGER
Fork 35mm
Suspension rear 25mm
Wheels 19 inch Excel front wheel rim with Triumph DUNLOP hub, back 18
Tank Modified Triumph Bobber Tank
Saddle Custom saddle covered by Wild Hog Italy during the confinement or the small stainless steel logo with the Belgian and Italian flags to support my Italian friends.
Mudgard Tailor-made rear mudguard. Shortened rear frame buckle. Manufacture of a new rear mudguard integrating electronics
Frontfender Original Scrambler modified front fender. Half height mudguard support made to measure integrating the aluminium fork protectors
Brakes Beringer front and rear brake, special matt finish with original crown
Other Beringer materials Beringer handlebar lever, Beringer front brake and Beringer hydraulic clutch + rear brake control by thumb with a third jar of oil to remove the original jar located at the gearbox out-put pinion and to clear the visual on it.
Grips Original heated grips and Kellermann handlebar end flashers
Light Custom made stainless steel tail lights with approved LEDs
Exhaust Stainless steel exhausts, catalytic converter suppression. Fabrication of a steel cover integrated in the right side cover to fill the void of the original double exhaust system
Other changes Fabrication of a steel cover integrated in the right side cover to fill the void of the original double exhaust system, cutting of the left side cap ,Triumph Bobber Handlebar Bridges, removal of the protective plates at the footrest, aluminium number holder (2 lateral) and windproof, lightening and finishing of the headlight supports (suppression of the supports of indicators), footrests, stand; support of footrest, selector and rear brake lever.