Opel Combo Tour zeer praktische gezinsauto

Opel Combo Tour 18 lv14-8-18. 5 of 7 zitplaatsen. Extra veiligheid en comfort. Motoren die voldoen aan  emissienorm Euro 6d-TEMP. De Opel Combo Tour heeft veel te bieden.

 

 

De nieuwe Opel Combo Tour staat in de startblokken om de harten van praktisch ingestelde automobilisten te veroveren. De ruime en functionele Combo Tour is nu te bestellen voor prijzen vanaf € 28.327,-. De eerste exemplaren arriveren in november bij de Nederlandse Opel-dealers.
Opel Combo Tour 18 lzij

De Opel Combo Tour profiteert van een compleet nieuwe voertuigarchitectuur, waarmee de personenautovariant veelzijdiger is dan ooit. De Combo Tour is behalve als de standaardversie met een lengte van 4,4 meter ook leverbaar als 35 centimeter langere lengte 2-uitvoering. Beide versies zijn beschikbaar met vijf of zeven zitplaatsen.

Achter instappen is extra eenvoudig dankzij de grote schuifdeuren aan weerszijden. Voor de tweede zitrij is te kiezen uit een neerklapbare achterbank (60/40) of voor drie individuele zitplaatsen. In beide gevallen heeft elke zitplaats zijn eigen Isofix-bevestigingspunten voor kinderzitjes, zodat in totaal drie kinderzitjes kunnen worden geplaatst - een zeldzaamheid in deze klasse.
Opel Combo Tour 18 lv

Zeer praktisch
De laadruimte van de standaardversie heeft een inhoud van minimaal 597 liter (1*). In de Lengte 2-uitvoering is er met alle zitplaatsen in gebruik nog altijd een laadvolume van 850 liter(1*) beschikbaar. Door de stoelen achterin om te klappen, is het laadvolume van de standaardversie te vergroten tot 2.126 liter (2*). Bij de Opel Combo Tour Lengte 2-uitvoering is met neergeklapte stoelen achterin zelfs 2.693 liter (2*) ruimte voorhanden. Om lange items van bijvoorbeeld het formaat surfplank te kunnen vervoeren, is het mogelijk om de rugleuning van de passagiersstoel voorin neer te klappen. Optioneel is de achterruit die apart van de achterklep kan worden geopend om het laatste beetje bagageruimte ook te benutten.
Opel Combo Tour 18 3xstoel

Keur aan innovatieve technologie
De aantrekkingskracht van de nieuwe Opel Combo Tour wordt versterkt door de hoeveelheid innovatieve technologie aan boord, hetgeen vooral in deze klasse uniek is. Hij is standaard al voorzien van diverse veiligheidsfuntionaliteiten, zoals vooraanrijdingsassistent met voetgangersdetectie, Lane Keep Assist, Hill Start Assist, Cruise Control met snelheidsbegrenzer, vermoeidheidsassistent en verkeersbordherkenning.
Opel Combo Tour 18 dash

Heel veel praktische voordelen
Voor prijzen vanaf € 28.327,- is de Combo Tour voorzien van een zeer royale standaarduitrusting met onder meer: airconditioning, Radio AM/FM met USB-aansluiting en Bluetooth, 6-voudig verstelbare bestuurdersstoel met arm- en lendensteun, 4-voudig verstelbare passagiersstoel en een 3,5-inch grafisch kleureninfodisplay. Andere interessante (optionele) voorzieningen zijn de 180 graden panoramische achteruitrijcamera, Head-up Display en een Multimedia radio met 8-inch touchscreen en smartphoneconnectie via Apple CarPlay. Nieuw in het pakket van assistentiesystemen van Opel is Flank Guard (4*), dat de bestuurder ondersteunt bij manoeuvres op lage snelheid.
Opel Combo Tour 18 ra

Motoren: Euro 6d-TEMP
Het motorenaanbod bestaat uit benzine- en dieselmotoren met een uitstekende combinatie van prestaties, comfort en lage emissies. Alle motoren voldoen aan de strenge emissienorm Euro 6d-TEMP die pas in september 2019 van kracht wordt. Verbruik (5*) en uitstoot variëren van 4,1-5,5 l/100 km en 108-125 g/km gemiddeld.

De motoren zijn gekoppeld aan een handbediende vijf- of zesversnellingsbak. Een primeur in dit segment is de achttrapsautomaat met Quickshift-technologie, die beschikbaar is voor de 1,5-liter dieselmotor met 96 kW (131 pk) en 300 Nm.

1 Gemeten vanaf de vloer tot de bovenkant van de rugleuning
2 Gemeten vanaf de vloer tot aan het dak
3 Automatisch actief bij snelheden tussen 5 en 85 km/u. Bij snelheden tot 30 km/u is de vertraging 0,9 g om de impactsnelheid te beperken. Tot 85 km/u remt het systeem de auto af tot een snelheid van 22 km/u; de bestuurder moet zelf de auto verder afremmen.
4 Actief bij snelheden onder 10 km/u
5 Meting volgens WLTP omgerekend naar NEDC voor vergelijking