Mercedes-Benz virtuele showcar over de grens fantasie en realiteit

5-10-22. Nadat Mercedes-Benz zijn samenwerking met game-ontwikkelaar Riot Games heeft verlengd tot 2025, presenteert het merk maar liefst drie highlights voor de Worlds 2022.
Mercedes-Benz-Worlds-22-welcome.jpg

De virtuele showcar is sinds 23 september te zien in de Worlds-muziekvideo van dit jaar. Rond de finale van de Worlds vanaf 3 november 2022 kunnen fans in San Francisco zich vergapen aan de integratie van designelementen uit de game in het grote digitale EQS-voertuigdisplay. Een dergelijk exclusief design in LoL-look biedt fans van de wereldwijd succesvolle game de mogelijkheid om zich ook in hun Mercedes-Benz infotainmentsysteem MBUX onder te dompelen in de wereld van League of Legends. En de EQS SUV is ook in actie op de weg: het model uit de elektrische topklasse van Mercedes-Benz brengt de Summoner's Cup naar de verschillende toernooilocaties in de VS. Van begin oktober tot de finale op 5 november zijn zowel de EQS SUV als de nieuw ontworpen trofee van dit jaar te bewonderen in onder meer New York, Atlanta en San Francisco.

De unieke MBUX-interface en de progressieve showcar zijn co-producties van de twee samenwerkingspartners. “Bij het ontwerpen van een buitengewone en virtuele showcar komen twee werelden samen: echt autodesign en virtueel gamedesign”, aldus Gorden Wagener, Chief Design Officer van Mercedes-Benz Group AG. “In de virtuele wereld zijn er geen grenzen, dus kunnen we ze verleggen om onze creativiteit de ruimte te geven. Het resultaat is iets unieks: de eerste volledig virtuele showcar van Mercedes-Benz.”
Mercedes-Benz-Worlds-22-showcar.jpg

Naz Aletaha, Riot Games Global Head of League of Legends Esports, voegt toe: “Sinds het begin van onze samenwerking is het inspirerend om te zien hoe de teams van Riot en Mercedes-Benz onbevreesd blijven zoeken naar manieren om onze sport te verbeteren en te vieren. Of het nu in fysieke vorm is, bijvoorbeeld met onze prachtige Championship Ring, of een virtuele showcar, we zijn verheugd dat onze verlengde samenwerking creatieve grenzen verlegt en in de komende jaren gaat resulteren in opwindende experiences voor LoL Esports-fans.”

Ook in het derde jaar van de samenwerking staat de wereldwijde fancommunity van League of Legends Esports centraal bij alle activiteiten van Mercedes-Benz. Daar hoort bij de terugkeer van de League of Legends Esports World Championship Ring, waarvan de 2022-editie een duurzame diamant in het midden heeft. Ook het LoL-quizformat voor de game en de Worlds, dat zeer populair is sinds de lancering in 2020, wordt dit jaar aangeboden tijdens het toernooi. De beste en snelste deelnemers krijgen als beloning één van de duizend Hextech Chests – virtuele verrassingsboxen met felbegeerde in-game-items. De activiteiten worden afgerond met een multi-channel campagne op tv en social media.