Polestar 1 maakt indruk op Goodwood

Polestar1 Goodwood 18 neus17-7-18. Joakim Rydholm, chef testrijder van Polestar, is lyrisch over de Polestar 1 die hij tot zijn grote vreugde de sporen mocht geven tijdens het Goodwood Festival of Speed.

 

 

"De ingrediënten voor het creëren van de beste rijdynamiek in een auto zijn hetzelfde, of het nu een elektrische aandrijflijn of een verbrandingsmotor is", zegt Joakim Rydholm, Chief Test Driver bij Polestar. "Een directe demperreactie van de ophanging, directe en voorspelbare feedback van stuurinputs en consistente, krachtige remmen zijn de belangrijkste eigenschappen die alle 's werelds beste rijdersauto's gemeen hebben. Dat is precies wat we in de nieuwe elektrische prestatieauto's van Polestar ontwerpen".
Polestar1 Goodwood 18 lzij

Joakim Rydholm speelt een integrale rol in de opzet van alle Polestar-auto's - verleden, heden en toekomst. Met een indrukwekkende historie die rijke R & D-ervaring in de automobielsector combineert met een illustere rallycarrière, heeft Joakim onlangs zijn expertise op het gebied van onderstel en prestatie-afstemming toegepast op de Polestar 1 - een Electric Performance Hybrid met alle referenties van een echte sportwagen. Zijn nieuwste prestatie: het prototype van Polestar 1 de heuvel op rijden tijdens het Goodwood Festival of Speed ​​in juli.

"Ik ben helemaal weg van deze auto! Het was zo leuk om ermee te rijden op het Goodwood Festival of Speed, een evenement waar ik altijd al naar heb willen rijden. Het was een heel bijzondere ervaring. Ik heb alle recente wakende uren in de Polestar 1 doorgebracht, dus om het naar Engeland te brengen en het onder een van de beroemdste namen in de autosport te rijden was een echt leven-bevestigende ervaring, "vervolgt Joakim Rydholm.
Polestar1 Goodwood 18 neus

"In de 22 jaar van mijn carrière, het ontwikkelen van het chassis voor alle soorten auto's, heb ik nog nooit een pakket en aandrijving zo opwindend ervaren als de Polestar 1. De elektrische prestaties zijn zo direct en opwindend, plus de torque vectoring-technologie geeft een dergelijke boeiende handling . Wanneer u dan rekening houdt met de Öhlins-ophanging, Akebono-remmen en het lichtgewicht koolstofvezelframe, levert de Polestar 1 werkelijk uitstekende prestaties!

"Toch hebben we ook het chassis zo nauwkeurig kunnen afstemmen dat het een uitstekende dagelijkse ritkwaliteit produceert, terwijl het ook altijd klaar staat voor een pittige rit. Onze klanten zullen zeker niet teleurgesteld zijn! "

Joakim startte bij Volvo Cars in 2008, waar het beroemde Volvo C30 Polestar Concept zijn eerste project was. Daaropvolgende R & D-projecten omvatten veel van Volvo's recente SPA-auto's, maar zijn verbinding met Polestar werd in 2013 versterkt toen hij verantwoordelijk was voor de chassisontwikkeling van de nu bestaande S60- en V60 Polestar-modellen - de auto's die Polestar als Volvo's prestatie-arm hebben gecementeerd.
Polestar1 Goodwood 18 ra

Zijn rol is geëvolueerd in 2016 en omvat alle door Polestar ontwikkelde chassisonderdelen voor Volvo-modellen en de start van de ontwikkeling van de Polestar 1. Tegenwoordig is Joakim verantwoordelijk voor alle toekomstige Polestar-modellen en de onlangs aangekondigde Polestar Engineered-derivaten in de Volvo S60 , V60- en XC60-reeksen.

Joakim noemt zijn verzamelervaring een sleutelfactor in tuning van het chassis. "Het snelle tempo van rallysport, en de noodzaak om heel snel te reageren op veranderende omstandigheden, heeft me geleerd zeer zorgvuldig naar het chassis te luisteren en te voelen wat het te allen tijde doet. Ik heb geleerd hoe ik verschillende aspecten kan verfijnen om de manier waarop een auto zich gedraagt ​​te veranderen, afhankelijk van wat moet worden bereikt. "

De rallycarrière van Joakim gaat terug tot 1987 toen hij op 15-jarige leeftijd zijn eerste rallycross-auto bouwde. Een gestage stroom van podiumafwerkingen in verschillende Scandinavische rally-evenementen begon in 1998 en Joakim runt momenteel een Mitsubishi EVO X Group N rallyauto in het Zweedse kampioenschap.