PEUGEOT 408 draait rond in de Louvre-Lens in Franse stad Lens

5-8-22. De recentelijk onthulde PEUGEOT 408 maakt nu zijn debuut voor een groter publiek in de Louvre-Lens. https://bit.ly/3JrXzlj
01-Nieuwe-PEUGEOT-408-Sphere-22-bol.jpg

In een transparante ‘Sphere’ draait de nieuwe PEUGEOT 408 rond, zodat hij vanuit iedere hoek goed te zien is. De nieuwe PEUGEOT 408 debuteert op deze onverwachte plek sinds 4 augustus om 4.08 uur in een dependance van het Parijse Louvre in de Franse gemeente Lens.
Met zijn unieke en innovatieve dynamische fastback-design is de nieuwe PEUGEOT 408 een inspirerende verschijning. Naar een idee van het bureau OPEn heeft een getalenteerd team van artiesten, ingenieurs en technici van de Parijse studio Superbien het project uitgevoerd en getransformeerd tot een adembenemend ontwerp dat de zwaartekracht lijkt te tarten.
Deze specialisten staan bekend om hun unieke en originele creaties. De ‘Sphere’ is net zo bijzonder. Waar is de bovenkant? Waar de onderkant? Hoe kan de nieuwe PEUGEOT 408 ondersteboven draaien en op zo’n ongewone manier bewegen? Het antwoord: de transparante ‘Sphere’ omsluit de auto volledig en laat hem vanuit écht alle hoeken zien.

Deze originele presentatie is in de bijzondere omgeving van de Louvre-Lens. De nieuwe PEUGEOT 408, met zijn sportieve en vloeiende design, is onderdeel van een uniek kunstwerk. Wellicht is dat kunstwerk later ook nog wel te zien op andere evenementen…
“We vonden dit kunstwerk erg leuk. Het is origineel en mooi om te zien en accentueert perfect ons nieuwste model. De originele stijl van de nieuwe PEUGEOT 408 wordt nu al geprezen door de vele mensen die hem al hebben gezien. Nu wordt de auto op een zeer originele manier gepresenteerd, in de magnifieke en moderne omgeving van de Louvre-Lens,” zegt Linda Jackson, CEO van PEUGEOT.

“PEUGEOT zorgt op veel gebieden voor beweging en innovatie. De transparante ‘Sphere’, ontworpen voor de nieuwe PEUGEOT 408, maakt de allure van ons nieuwe model van alle kanten duidelijk. Deze creatie ligt perfect in lijn met de wereldwijde uitingen van de nieuwe merkidentiteit van PEUGEOT,” zegt Phil York, Marketing and Communication Director bij PEUGEOT.