Mazda speelt in op online trends in zoek- en koopgedrag

23-12-21. Mazda Motor Nederland lanceert in samenwerking met Buro N11 interactieve prijslijsten. In de online prijslijst vindt de consument functionele informatie over een Mazda model op een intuïtieve manier, zoals beschikbare kleuren, motoren, uitrustingsniveaus en een volledig prijsoverzicht.

Mazda-interactieve-prijslijst-21-computer.jpg

Het doel van de interactieve prijslijst is het verhogen van de conversie en het zo optimaal mogelijk ondersteunen van de klant in zijn online journey. Potentiële kopers bevinden zich in het oriëntatieproces steeds meer en langer in de online omgeving. Dat geldt voor vele sectoren, waaronder de automotive industrie. In de afgelopen twee jaar heeft de interactieve prijslijst zijn intrede gemaakt in deze sector. Het grote voordeel van dergelijke prijslijsten is het reduceren van hardcopy drukwerk en de mogelijkheid tot het meten van bezoekersgedrag. Dit biedt tevens nieuwe mogelijkheden voor het optimaliseren van de content en manier van presentatie.

Creatief proces met een tikkeltje eigenzinnigheid
Kristy van Iwaarden – Coördinator Brand & Product: “In samenwerking met Buro N11 in Bodegraven heeft Mazda deze prijslijst ontwikkeld. Buro N11 is ruim 30 jaar een begrip in de automotive sector en gespecialiseerd in marketing & communicatie. In dit creatieve proces hebben Mazda en Buro N11 hun krachten gebundeld om een innovatief online product te ontwikkelen.”

“De interactieve prijslijst is een effectieve tool in het oriëntatieproces van de klant. Mazda is een eigenzinnig merk qua design en techniek, maar ook in de online klantreis proberen we innovatief te zijn en onze eigen koers te kiezen op het gebied van digitalisering en vernieuwing. Samen met Buro N11 hebben we een geheel eigen invulling gegeven aan de interactieve prijslijst, in een tool die hier nog niet eerder voor gebruikt is. De tool is responsief voor alle devices en helpt de klant zo goed mogelijk bij het maken van zijn keuze”, aldus Kristy van Iwaarden.

Er kan meer informatie worden gegeven over het product in combinatie met de prijs. De stijl van de uitvoeringen per carline komt terug in de online beleving. In de Car Configurator kan de klant vervolgens een ideale Mazda samenstellen en overgaan tot een offerteaanvraag. Daarnaast is het mogelijk om een proefritaanvraag te doen vanuit de online prijslijst.

Per 1 april 2022 zullen alle carlines van Mazda zijn voorzien van een interactieve prijslijst. De CX-5 is het eerste model met een interactieve prijslijst en is vindbaar op mazda.nl en alle Mazda dealerwebsites.