Hyundai Re:Style mode van restmateriaal uit de autoproductie

Film 30Hyundai Restyle 21 Doona Bae18-10-21. Hyundai begeeft zich opnieuw in de mode. Na het succes van Re:Style 2019 en 2020 lanceert Hyundai nu Re:Style 2021, een gloednieuwe collectie duurzame mode.

 

Re:Style 2021 borduurt voort op het succes van Re:Style 2019 en Re:Style 2020. De nieuwe collectie wordt gelanceerd in Seoul en Parijs en is ontstaan in samenwerking met L’Eclaireur en BoontheShop. Hyundai selecteerde deze trendy modewinkels omdat zij dezelfde ideeën hebben over hoe je producten op een duurzame manier kunt maken.
Hyundai Restyle 21 models

Hyundai doet al heel veel aan recycling, maar gaat met het speciale label Re:Style 2021 nog een stapje verder door van gebruikte en restmaterialen uit de autoproductie allerlei modeartikelen te maken. Voor de collectie Re:Style 2021 gebruikten de designers onder meer airbags en veiligheidsgordels. Verder verzamelde Hyundai ecologische en duurzaam geproduceerde materialen uit de dit jaar geïntroduceerde volledig elektrische IONIQ 5, zoals PET-flessen en textiel van gerecyclede vezels.
Hyundai Restyle 21 leclaireur

In de winkels van L’Eclaireur en BoontheShop kan gekozen worden uit twaalf modeartikelen, waaronder trainingsjacks, sweatshirts, hoodies met rits, korte en lange broeken. Deze unieke producten zijn slechts in beperkte hoeveelheden te koop. Klanten kunnen ot en met 28 oktober terecht in beide winkels. Online op https://leclaireur.com/en en https://www.sivillage.com/main/initMain.siv zijn de modeartikelen gedurende vier weken verkrijgbaar tot en met 10 november.
Hyundai Restyle 21 Shudu 

‘Re:Style 2021 is helemaal in lijn met Hyundai’s toekomstvisie ‘Progress for Humanity’, aldus Thomas Schemera, Global Chief Marketing Officer en Head Customer Experience Division van Hyundai Motor Company. ‘Wij willen verbinding maken met nieuwe generaties om samen aan een duurzame toekomst te kunnen bouwen. We hopen dat dit project jonge consumenten over de hele wereld bewust maakt van de impact van de productie van overgebleven materialen op onze samenleving en hoe we die creatief en praktisch kunnen hergebruiken.’

‘De impact van afgedankte kledingmaterialen op onze planeet heeft altijd al onze aandacht gehad’, zegt Michael Hadida, CEO van L'Eclaireur. ‘Door gebruikte en restmaterialen uit de autoproductie te hergebruiken en de opbrengst ervan in andere, duurzame projecten te investeren, hopen we op unieke wijze bij te dragen aan een betere toekomst voor onze planeet.’
Hyundai Restyle 21 Doona Bae 

DJ Kim, Executive Director van BoontheShop: ‘Wij vinden het zeer waardevol om deel te nemen aan deze creatieve samenwerking met Hyundai. We hopen dat Re:style 2021 bij consumenten nog meer begrip zal opwekken over hun aankoopbeslissingen, waarbij ze rekening houden met de impact ervan op henzelf en op hun omgeving, waarin alles onlosmakelijk met elkaar verbonden is.’

De opbrengst van de verkoop van deze artikelen gaat naar diverse duurzaamheidsprojecten. In een online video geven actrice Doona Bae, acteur KyoHwan Koo en influencer Shudu – zij dragen allemaal Re:Style-items – tekst en uitleg over het doel en de filosofie van de campagne.