Karma GS-6 elektrische sportwagen in luxe segment

Karma GS 6 Series 21 neus22-2-21. De volgende evolutie van geavanceerde luxe is hier met de introductie van de GS-6-serie van Karma Automotive, een in Zuid-Californië gevestigde autobouwer.

 

 

Het eerste model dat in de nieuwe serie wordt geproduceerd, heet de GS-6, en hoewel het hetzelfde exotische ontwerp behoudt als de bekroonde Revero GT®, wordt het aangeboden tegen een meer haalbare prijs voor bestuurders die het willen. milieuvoordelen van een elektrisch voertuig, zonder in te boeten aan design of prestaties.
Karma GS 6 Series 21 lv

"Onze merkbelofte bij Karma is altijd geweest om hoogwaardige luxe voertuigen en technologieën te leveren die worden gedreven door innovatie en die de ambities van onze chauffeurs inspireren met nieuwe en unieke aanbiedingen", aldus Dr. Lance Zhou, PhD, CEO van Karma. "Als we naar de toekomst kijken, denken we dat we de wereld van mobiliteit zullen veranderen door luxe elektrische voertuigen toegankelijker te maken."

De combinatie van stimulerend ontwerp, vertrouwenwekkend rijgedrag en technologie, en een agressief geprijsde fabrikantadviesprijs (MSRP) vanaf $ 83.900 *, de GS-6 elektrische auto met groter bereik (EREV) is een geduchte concurrent in de 'nieuwe luxe ”Sedan segment. De GS-6 is nu verkrijgbaar en wordt aangeboden in drie varianten: Standard, Luxury en Sport, met de verwachte volledig elektrische GSe-6, de allereerste volledig elektrische auto op batterijen (BEV) van het merk, die later in het jaar verkrijgbaar is vanaf $ 79.900 *.

Alle GS-6-modellen profiteren van het exclusieve ontwerp en vakmanschap waar Karma Automotive om bekend staat, terwijl ze hightech maatwerk bieden waardoor elke Karma persoonlijk en speciaal kan zijn voor de eigenaar. De GS-6-familie is verkrijgbaar met comfort- en veiligheidsfuncties, waaronder een Advanced Driver Assistance System (ADAS) met Adaptive Cruise Control (met 'Stop & Go'-functie), Lane Keep Support (LKS, met hands-off detectie / waarschuwing en haptische stuurwielreactie voor onbedoeld verlaten van de rijstrook), Automatic Emergency Braking (AEB), Blind Spot Monitoring (BSM) en Rear Cross Traffic Alert (RCTA), 360-graden Surround View Cameras System (SVCS) en Parking Distance Monitoring (PDM) . Het haptische stuurwiel kan ook audio- en telefoonfuncties, camera's, rijmodi, de adaptieve cruisecontrol en het regeneratieve remsysteem met 3 standen. De GS-6 heeft ook verwarmde, elektrisch bedienbare zijspiegels, acht airbags, een antidiefstalalarm, Over-the-Air (OTA) diagnose op afstand en software-updatefunctie, Bluetooth, Apple CarPlay®, Android Auto ™, en integreert Karma Mobile applicatie ondersteuning.

De GS-6-serie heeft Karma's toonaangevende aandrijflijn en garantie op nieuwe voertuigen: 8 jaar / 80.000 mijl beperkte garantie op de aandrijflijn; 4 jaar / 50.000 mijl beperkte garantie op nieuwe voertuigen; 6 jaar onbeperkte beperkte garantie tegen corrosie / perforatie; en 4 jaar / 50.000 kilometer pechhulp programma.
Karma GS 6 Series 21 lzij

Vertrouwenwekkende prestaties
Geassembleerd in Karma's Innovation and Customization Center (KICC) in Moreno Valley, Californië, dat sinds de opening in 2017 technische, ontwerp-, maatwerk- en fabricagediensten van wereldklasse biedt, samen met elektrificatieplatforms. Het 28 kW HV-batterijpakket samen met een 1.5 -liter turbomotor gekoppeld aan een generator aan boord levert elektriciteit aan het 400 kW-voortstuwingssysteem met 2 motoren dat een overtuigende combinatie van rijeigenschappen, prestaties en efficiëntie biedt. Deze opstelling levert 536 pk en 550 lb-ft koppel. Alle opties zijn voorzien van het geavanceerde regeneratieve remsysteem van Karma.

Mooi, functioneel ontwerp
Karma-voertuigen hebben een lange en gevestigde reputatie op het gebied van uitstekend ontwerp en de GS-6 is daarop geen uitzondering met gerichte aanpassingsopties, waaronder elementen zoals teruggewonnen hout dat is geborgen uit bosbranden in Californië, koolstofvezel en een reeks van vijf kleurencombinaties voor het interieur. Nieuw voor 2021, Karma heeft twee nieuwe koetswerkkleuren geïntroduceerd - Saguaro Green en Imperial Copper - die zullen worden gecombineerd met een divers palet dat bestaat uit 10 andere Californische tinten. De GS-6 biedt ook een black-outoptie en verschillende koolstofvezelelementen aan de buitenkant.

De GS-6 en GS-6L worden standaard geleverd met 21-inch Cascade Silver-wielen en leisteenkleurige Brembo-schijfremklauwen, terwijl de topklasse GS-6S standaard wordt geleverd met 22-inch Dune Twist Midnight Chrome-wielen. met rode Brembo-remklauwen gekoppeld aan geventileerde schijven. Optionele remklauwkleuren omvatten ook zilver, blauw, geel en twee tinten oranje en bepaalde uitrustingsniveaus omvatten opties voor 21- of 22-inch wielen en oppervlakteafwerkingen.
Karma GS 6 Series 21 intjpg

Mens-machine-interface (HMI)
De verbonden displays met hoge resolutie in de GS-6 dienen als informatiehubs voor vooruitstrevende bestuurders die de voertuigsystemen regelen, zoals het stuurgevoel, agressiviteit van het gaspedaal, ADAS-gedrag, HVAC, audiofuncties, cameradisplays en andere voertuigsystemen . Met behulp van Bluetooth-connectiviteit kan de telefoon van een bestuurder worden gebruikt om Apple CarPlay ™, Android Auto ™ en hun ecosystemen in de auto te activeren. Bovendien biedt het middendisplay van de GS-6 gepersonaliseerde comfortzones voor verwarmde en geventileerde stoelen, spiegels, temperatuur, audio en verlichting.

Bij het openen van de 'Energie'-pagina via het in het midden gemonteerde touchscreen, kan de bestuurder de' Track-modus 'openen die verschillende statistieken biedt, waaronder energiestroom, bandenspanning en temperatuur, snelheid, koppel, rondetijden, g-krachten, energieverbruik , batterijfunctie, motortemperatuur, brandstofverbruik en rijgeschiedenis. De pagina "Bestuurdersstatistieken" bevat de prestatierecords van het voertuig en kan hen aanmoedigen om hun eerdere records voor racecircuitomgevingen of rij-efficiëntie te "verslaan".

De pagina "Energiegeschiedenis" geeft het huidige en historische energieverbruik weer, waar energiebewuste chauffeurs de voertuigefficiëntie tijdens verschillende ritten kunnen volgen en een energie-efficiëntiescore kunnen krijgen, evenals een groot aantal andere wijzerplaten en datapunten.
Karma GS 6 Series 21 rv

Karma-app
De Karma-app werkt als een controller die bestuurders toegang biedt tot de locatie van het voertuig, voorconditionering op afstand, ontgrendelen van de deur, laadplanning, voertuigstatusrapportage en een Augmented Reality (AR) gebruikershandleiding.

Firmware Over the Air (FOTA)
Mobiele connectiviteit biedt bidirectionele softwareconnectiviteit voor diagnose op afstand en continue updates en upgrades, waardoor de voertuigsystemen actueel blijven en zelfs na verloop van tijd verbeteren.

Karma EV-technologie met uitgebreid bereik
De GS-6 is ontworpen als een "elektrisch voertuig met grotere actieradius" of "EREV" om de angst voor het bereik van de consument te verminderen. Deze range extender setup maakt gebruik van een ingebouwde generator om elektriciteit op te wekken die de motoren aandrijft die de wielen aandrijven. Het voertuig maakt gebruik van een transversaal gemonteerde, tweemotorige Rear Drive Module (RDM) die koppelvectoring omvat in de GS-6S-variant. Het accupakket van 28 kWh is goed voor maximaal 130 kilometer puur elektrisch bereik en 360 kilometer totaal bereik [1] .
Karma GS 6 Series 21 neuzen

De GS-6 maakt gebruik van omvormers die in eigen huis zijn ontwikkeld door het aandrijflijnteam van Karma die gelijkstroom van het batterijpakket en / of de generator omzetten om de AC-aandrijfmotoren van stroom te voorzien en om wisselstroom van het regeneratieve remsysteem op te vangen om het batterijpakket op te laden. Tussen de twee motoren zit een versnellingsbak met één versnelling. Doordat de omvormers zijn geïntegreerd met de aandrijfmotoren, is de RDM een uiterst compact en lichtgewicht pakket.

Drie rijmodi
Een efficiënte driecilindermotor van 1,5 liter met turbocompressor fungeert als de range-extender van de GS-6. In de rijmodus "Stealth" wordt de auto alleen door de accu aangedreven. In de "Sustain" -modus wekt de generator elektriciteit op om het voertuig van stroom te voorzien. In de "Sport" -modus wordt stroom geleverd aan de tractiemotoren van zowel de accu als de generator. Om de rijervaring te verbeteren, heeft Karma ook een actief uitlaatsysteem geïmplementeerd dat speciaal is geprogrammeerd om een ​​krachtige, sportieve noot te geven tijdens het rijden in de Sport-modus.
Karma GS 6 Series 21 neus

Veiligheid is een prioriteit
Om het vertrouwen van de bestuurder verder te vergroten en de veiligheid van het voertuig voorop te stellen bij de aankoop van klanten, heeft Karma verschillende veiligheidsvoorzieningen van Advanced Driver-Assistance Systems (ADAS) in de GS-6 ontwikkeld en geïntegreerd, waaronder de volgende technologieën:

Lane Keeping Assist (LKA) - Combineer een naar voren gerichte camera om rijstrookmarkeringen te detecteren met een elektrisch stuursysteem, dat bestuurders door middel van haptische feedback waarschuwt wanneer ze op het punt staan ​​lijnen te overschrijden.
Lane Keeping Support (LKS) - Combineer een naar voren gerichte camera om rijstrookmarkeringen te detecteren met een elektrisch stuursysteem, waardoor de auto actief in het midden van de rijstrook blijft.
Automatic Emergency Braking (AEB) - grijpt automatisch in om een ​​aanrijding te voorkomen en is een essentieel onderdeel van de veiligheidstechnologie in alle nieuwe Karma-producten.
Adaptive Cruise Control (ACC) met "Stop & Go" -functie - Accelereert of remt om een ​​bepaalde afstand tot de voorligger aan te houden om de druk op het gaspedaal in veel rijomstandigheden te verlichten. Het ACC-systeem kan het voertuig volledig tot stilstand brengen in normale verkeerssituaties met 'Hervatten' beschikbaar voor langere stops.
Blind Spot Monitor - Voertuiggebaseerde sensoren die andere voertuigen detecteren die zich aan de bestuurderszijde en de achterkant bevinden en door de gebruiker te selecteren visuele, hoorbare en haptische stuurwielwaarschuwingen geven.
Curve Adaptive Headlights - Terwijl de bestuurder het stuur naar links of rechts draait, draaien de koplampen in die richting om beter te belichten wat zich op het pad van de auto bevindt en kan een zijaanzicht van de camera op het middendisplay worden weergegeven.
Surround View-camerasysteem - Camera's voor en achter, stoeprandencamera's aan de zijkant en een 360-graden bovenaanzicht van het voertuig zorgen samen voor een panoramisch zicht op uw auto op het middendisplay. De visuele informatie wordt versterkt met akoestische waarschuwingen als het voertuig te dicht bij een obstakel staat.
Betere prijzen

Zoals eerder aangekondigd, zal het Revero GT-naamplaatje in toekomstige varianten op de markt komen, terwijl de GS-6 nu een plaats in de Karma-line-up zal innemen tegen een veel meer haalbare prijs voor beginnende luxe kopers.

"We zijn er trots op dat we al jaren luxe EV-voertuigen ontwerpen, ontwikkelen, produceren, verkopen en onderhouden, iets wat andere EV-startups niet kunnen zeggen", aldus Joost de Vries, VP Global Sales and Customer Experience van Karma. . "De GS-6 met zijn meer haalbare prijs, gecombineerd met een lange lijst van standaard en beschikbare gemaksfuncties en luxueus design, zal een veel groter publiek aanspreken."
Karma GS 6 Series 21 ra

De GS-6-serie
Naast de GS-6 EREV zal Karma Automotive in 2021 zijn allereerste volledig elektrische auto aanbieden, de GSe-6. Met een startende fabrikant adviesprijs van $ 79.900 *, zal het in de VS gebouwde voertuig een nieuwe aandrijflijnconfiguratie bevatten die volledig op batterijen werkt, waardoor het bereik van de autofabrikant in de competitieve pure EV-markt wordt vergroot.

Klanten die geïnteresseerd zijn in het beveiligen van hun GSe-6 kunnen hun reservering en een volledig restitueerbare aanbetaling van $ 100 nu indienen op www.karmaautomotive.com/reserve