Mazda autoverkopers doen online adviesgesprek

Mazda2 20 lv rood31-3-20. Mazda gaat zowel de klant als de dealer in deze crisistijd ondersteunen met een digitaal adviesgesprek over de aankoop van een auto.

 

 

Hiermee kunnen klanten online en op afstand tóch zo persoonlijk mogelijk geholpen worden bij het samenstellen van een nieuwe of het uitkiezen van een gebruikte auto. Mazda Motor Nederland verwacht dat de service een uitkomst is voor dealers die in deze tijd van het coronavirus een veilige salesomgeving voor hun klanten en verkoopadviseurs willen creëren.
Mazda MX 30 19 rv

Het Online Adviesgesprek is voor Mazda Motor Nederland ontwikkeld in samenwerking met automatiseringspartner AM-i. Deze module combineert de voorraad van een dealer (zowel nieuwe auto’s als occasions) met videoconferencing, om het gehele verkoopproces en de interactie tussen verkoopadviseur en klant op afstand te faciliteren.

Mazda 20 grille logoGeraldine Brouwers, Managing Director van Mazda Motor Nederland: “Als importeur hebben we een verantwoordelijkheid om, ook in uitzonderlijke situaties zoals deze, onze klanten en ons dealernetwerk te ondersteunen met doeltreffende oplossingen. Veiligheid heeft de hoogste prioriteit. Met het Online Adviesgesprek kunnen we in dat opzicht een middel aanreiken waarmee een veilige, digitale en laagdrempelige salesomgeving wordt gecreëerd voor alle partijen.”

Als een klant Mazda.nl of de website van een dealer bezoekt is de hele voorraad zichtbaar op de website van de dealer. Dankzij het Online Adviesgesprek kunnen klant en verkoopadviseur vervolgens met elkaar converseren via een klein videovenster. De rest van het scherm is beschikbaar voor het samenstellen van een nieuwe auto of het kiezen van een occasion. Alle keuzes die een klant maakt worden direct weergegeven. Op die manier krijgen klanten de volledige showroomervaring zonder de deur uit te hoeven. Bovendien kunnen ook reeds gemaakte afspraken met het Online Adviesgesprek gewoon doorgaan. De verkoopadviseur hoeft alleen een linkje te sturen naar de klant om het gesprek online te voeren.