Honda Jazz e: HEV Hybride technologie met 3 rijmodi

Honda Jazz Crosstar 20 rv14-2-20. De nieuwe Honda Jazz biedt een moeiteloze rijervaring met efficiënte en responsieve prestaties die standaard worden geleverd door hybride e: HEV.

 

 

De geheel nieuwe compacte auto biedt het meest aantrekkelijke pakket in zijn segment en combineert een verhoogd comfort voor de inzittenden, intuïtieve technologie, met naadloze connectiviteit in de auto en diensten op afstand die naadloos integreren in het dagelijks leven van de inzittenden.
Honda Jazz Crosstar 20 lzij 

De geheel nieuwe Jazz e: HEV speelt een sleutelrol in Honda's toezegging dat 100% van zijn reguliere Europese verkoop tegen 2022 geëlektrificeerde aandrijflijnen zal hebben. De auto zal in de zomer van 2020 in heel Europa beschikbaar zijn, met prijzen vanaf € 22.000 in Duitsland de Jazz en € 26.250 voor de Crosstar-variant. 

Geavanceerde e: HEV hybride technologie
Voor het eerst wordt de Jazz exclusief in heel Europa verkocht met een geavanceerde hybride aandrijflijn. Met de nieuwe e: HEV-badge van Honda is de geheel nieuwe Jazz ontworpen om een ​​uitzonderlijke combinatie van sterke prestaties en indrukwekkende efficiëntie te leveren, als aanvulling op het toonaangevende niveau van interieurcomfort en ultieme bruikbaarheid.
Het e: HEV-systeem is nieuw ontwikkeld voor Jazz en ontwikkeld om een ​​plezierige rijervaring te bieden. Het bestaat uit twee compacte, krachtige elektromotoren aangesloten op een 1,5-liter DOHC i-VTEC-benzinemotor, een lithium-ionbatterij en een innovatieve transmissie met vaste versnelling via een intelligente stroomregeleenheid, die allemaal harmonieus samenwerken om een ​​soepele en snelle reactie. 

Het totale vermogen van 109 PS / 80 kW kan de auto in 9,4 seconden naar 100 km / u voortbewegen en tot een maximumsnelheid van 175 km / u. Het effect is een moeiteloze en comfortabele reis, of u nu door stedelijke gebieden reist of met hoge snelheid over snelwegen rijdt. Het zuinige hybride systeem produceert CO 2 -emissies van 102 g / km (WLTP) en een brandstofbesparing van 4,5 l / 100 km (WLTP) op het standaardmodel en 110 g / km (WLTP) en 4,8 l / 100 km (WLTP) op de Crosstar.
Honda Jazz Crosstar 20 rv 

Om zo'n zeer lonende rijervaring en uitzonderlijke efficiëntie te leveren, selecteert de geavanceerde hybride e: HEV-configuratie naadloos uit drie verwisselbare rijmodi:
EV-aandrijving: de lithium-ionbatterij levert rechtstreeks stroom aan de elektrische aandrijfmotor
Hybride aandrijving: de motor levert stroom aan de elektrische generatormotor, die deze op zijn beurt weer levert aan de elektrische aandrijfmotor
Motoraandrijving: de benzinemotor is rechtstreeks op de wielen aangesloten via een blokkeerkoppeling

In de meeste stedelijke rijsituaties wordt optimale efficiëntie bereikt door naadloze overgangen tussen EV Drive en Hybrid Drive. Voor rijden op snelwegsnelheden wordt Engine Drive gebruikt, aangevuld met een on-demand piekvermogen 'boost' van de elektrische aandrijfmotor voor snelle acceleratie. In Hybrid Drive kan overtollig vermogen van de benzinemotor ook worden omgeleid om de batterij via de generatormotor op te laden. EV Drive wordt ook ingeschakeld wanneer de auto vertraagt ​​en energie verzamelt via regeneratief remmen om de batterij op te laden.
Schakelen tussen de drie rijmodi is ongemerkt voor inzittenden; Jazz-ingenieurs hebben aanzienlijke inspanningen geleverd om de vertraging tijdens overgangen te minimaliseren. De high-speed elektromotoren zijn door Honda in eigen huis ontwikkeld om zo licht, compact, efficiënt en krachtig mogelijk te zijn, waarbij de elektrische aandrijfmotor met maximaal 13.300 tpm draait om een ​​hoog koppel van maximaal 253 Nm te genereren voor substantiële lage snelheidsversnelling.
In plaats van een conventionele transmissie te gebruiken, creëert een enkele fixed-gear ratio een directe verbinding tussen bewegende componenten, wat resulteert in een soepelere overdracht van koppel en een lineair gevoel tijdens het versnellen. Dit formaat betekent dat het systeem van Honda compacter is dan een planetaire eCVT die doorgaans in andere hybride voertuigen wordt gevonden, en bovendien verfijnder is. Naast de soepele versnelling van de e: HEV, is het rijcomfort in de geheel nieuwe Jazz verder verbeterd dankzij het gebruik van vering met lage wrijving en verbeterde stijfheid. 

Slimme verpakking voor ongeëvenaarde ruimte
Bij het ontwikkelen van de geheel nieuwe Jazz werkten de ingenieurs van Honda nauw samen met het ontwerpteam om ervoor te zorgen dat de auto de toonaangevende niveaus van binnenruimte behield die kenmerkend was voor eerdere generaties. De bagageruimte (met achterbank omhoog) begint vanaf 298 liter en gaat tot een indrukwekkende 1203 liter (achterbank omlaag, naar het dak). Ze bereikten dit door de slimme verpakking van hybride aandrijfcomponenten in het chassis en in het motorcompartiment.
Fundamentele ontwikkelingen zijn onder meer het inkrimpen van het motorinlaatsysteem, de transmissie inclusief de aandrijf- en generatormotoren, en de power control unit (PCU) om extra ruimte te maken. Hierdoor past de extra 12V-accu ook in het motorcompartiment. Deze slimme verpakking wordt mogelijk gemaakt door de nieuwste vermogenshalfgeleiders voor de vermogensregeleenheid te gebruiken.
Ook belangrijk voor het maximaliseren van de cabinekamer is de positionering van de brandstoftank in het midden van het chassis onder de voorstoelen, wat uniek is in deze klasse. Hierdoor behoudt de Jazz de uitzonderlijk veelzijdige Magic Seat-configuratie achterin die zowel neerklapbare als opklapbare stoelflexibiliteit biedt, afhankelijk van de benodigde laadruimte. 

Nieuwe intuïtieve connectiviteit
De geheel nieuwe Honda Jazz biedt naadloze connectiviteit in de auto waarmee eigenaren gemakkelijk verbinding kunnen maken met hun dagelijkse leven. De gebruiksvriendelijke LCD-touchscreeninterface is ontworpen om afleiding door de bestuurder tot een minimum te beperken; de bedrijfstijd van de meest gebruikte bedieningselementen is met 58% verminderd in vergelijking met het vorige model, wat een veiligere en ergonomischer ervaring oplevert.
De systeeminterface wordt genavigeerd met behulp van vertrouwde bruikbaarheid in smartphone-stijl, met veegbesturing om door pagina's en lijsten te bladeren. Het display kan worden geconfigureerd voor elke gebruiksvereiste, met aanpasbare snelkoppelingen naar veelgebruikte functies en audiobronnen.
Verbonden infotainmentservices zijn toegankelijk via het touchscreen of zijn spraakgestuurd, inclusief weer, parkeerlocaties, muziek, navigatie, locatiebepaling en telefoondiensten. Het uitgebreide pakket ingebouwde apps kan worden aangevuld met spiegeling van smartphones, via ingebouwde Android Auto en Apple CarPlay, beschikbaar via een draadloze verbinding of via een USB-kabel. WiFi Hotspot is ook voor het eerst beschikbaar op de geheel nieuwe Jazz.
De interieurontwerpers van de auto hebben veel aandacht besteed aan detail bij het maken van het overzichtelijke dashboard en de interface. Als reactie op de vraag van de consument heeft Honda de fysieke bediening van de belangrijkste functies hersteld, met tactiele, nauwkeurig aanvoelende wijzerplaten voor verwarmings- en ventilatie-instellingen.
Honda Jazz 20 dash 

Honda persoonlijke assistent
Verbonden services en applicaties die toegankelijk zijn via de geavanceerde touchscreeninterface kunnen ook worden geactiveerd met spraakopdrachten, via de Honda Personal Assistant. De intuïtieve Honda Personal Assistant werd voor het eerst gezien in de Honda e en is een slimme kunstmatige intelligentie (AI) -faciliteit die natuurlijke, slimme op instructies gebaseerde gesprekken en contextueel inzicht gebruikt om toegang te krijgen tot een reeks online diensten.
De unieke Honda Personal Assistant wordt eenvoudig geactiveerd door te zeggen: "OK Honda", gevolgd door de vraag of instructie. Een abstracte gezichtsanimatie begeleidt de gehumaniseerde reactie en erkent visueel interacties.
Contextherkenning stelt gebruikers in staat op natuurlijke wijze te converseren, waarbij de AI de context van vervolgvragen en antwoorden begrijpt. Het maakt ook realtime zoekfunctie mogelijk, met context, om diensten te vinden die op specifieke tijden beschikbaar zijn. 

Actieve veiligheidstechnologie 'Honda SENSING'
De geheel nieuwe Honda Jazz wordt standaard geleverd met een opgewaardeerd pakket geavanceerde veiligheidsfuncties en bestuurdershulpmiddelen, dankzij een nieuw ontwikkelde breedbeeldcamera aan de voorzijde die het gezichtsveld verbetert. Het botsbeperkingsremsysteem van Honda is verbeterd met nachtelijke bediening om voetgangers en fietsers te detecteren, plus het remt nu om een ​​botsing te voorkomen wanneer de auto dwars doorrijdt of in het pad van een tegemoetkomend voertuig komt.
Voor het eerst op Jazz zijn Adaptive Cruise Control en Lane Keep Assist-systeem standaard beschikbaar. Evenals Road Departure Mitigation System dat de bestuurder helpt niet van de weg af te dwalen door de bestuurder te waarschuwen wanneer het systeem detecteert dat het voertuig een gedetecteerde rijstrook kruist of de buitenrand van een trottoir of tegemoetkomende voertuigen nadert. Blind Spot Information, compleet met Cross Traffic Monitor, is standaard op Executive-cijfers.
Intelligente snelheidsbegrenzer herkent verkeersborden en stelt de snelheidslimiet in. Als het verkeersbord een lagere snelheid toont in vergelijking met de werkelijke voertuigsnelheid, knippert een indicator op het display met een alarmgeluid en verlaagt het systeem geleidelijk de voertuigsnelheid. , Grootlicht en verkeersbordherkenning blijven allemaal deel uitmaken van het aanbod van Honda SENSING op de geheel nieuwe Jazz. 
Honda Jazz 20 ra

Passieve veiligheid is net zo belangrijk voor Honda als actieve veiligheid en om inzittenden te helpen beschermen in geval van een ongeluk, de geheel nieuwe Jazz heeft nu tien airbags inclusief de introductie van een nieuwe airbag middenvoor. Deze innovatieve airbag in het midden is geïntegreerd in het midden van de rugleuning van de bestuurdersstoel en rolt uit bij een aanrijding, waardoor de hoofden van de inzittenden worden beschermd tegen botsingen.