Renault EZ-GO visie op stedelijke mobiliteit

Renault ez go 18 achter uitstappen7-3-18. Een autonome, elektrisch aangedreven, robo-auto Een concept voor gedeelde stedelijke mobiliteit. Dat is de visie van Reanualt met een autonome, elektrisch aangedreven, robo-auto.



In 1898, toen de wereld net kennismaakte met het fenomeen auto, reed Louis Renault met de eerste auto met directe overbrenging door Rue Lepic, een van de steilste straten van Parijs. 120 jaar geleden was het een nog nooit vertoonde technisch prestatie. Hiermee veroorzaakte Renault een revolutie op het gebied van mobiliteit – de sleutel tot meer vrijheid en de eerste stap op weg naar rijplezier en autosport.

Renault ez go 18 lzij

Al vijf generaties laat Renault zich inspireren door de passie voor autorijden en autosport, om klanten de vrijheid te bieden om van een Easy Life te genieten als zij in een Renault rijden. De merken van Groupe Renault ontwikkelen – in de geest van zijn innovatieve oprichter – betaalbare auto’s die het leven in elke levensfase gemakkelijker maken.

Renault ez go 18 int

Er is een nieuw tijdperk op het gebied van mobiliteit aangebroken en er zijn ingrijpende wijzigingen op komst. Zowel voor gebruikers als fabrikanten. De visie van Groupe Renault blijft hetzelfde: duurzame mobiliteit bieden voor iedereen, nu en in de toekomst. Dat betekent dat de groep een pioniersrol heeft als het gaat om de ontwikkeling van emissievrije voertuigen, vroegtijdig nieuwe trends en behoeften in de markt onderkent en nieuwe transportoplossingen aanbiedt aan iedereen die dat wenst – zowel in eigendom als gedeeld. Renault is ervan overtuigd dat deze visie relevanter is dan ooit, gezien de technologische en maatschappelijke ontwikkelingen, de verwachtingen van klanten en de wettelijke regelgeving die de toekomst van mobiliteit gaan bepalen. De rol van Renault in dit nieuwe tijdperk is helder.

Renault ez go 18 boven

In stedelijk gebied – waar naar verwachting in het jaar 2050 zo’n 70% van de bevolking woont – zoekt men naar manieren om zich efficiënter en voordeliger te verplaatsen, zodat minder tijd verloren gaat in files en het zoeken naar een parkeergelegenheden. Gedeelde mobiliteit, beschikbaar wanneer die nodig is en eventueel als aanvulling op de eigen auto, spreekt steeds meer mensen aan. Vanwege het gemak, maar ook uit noodzaak – zoals jongeren en ouderen, die ofwel zich geen eigen auto kunnen permitteren of niet (meer) kunnen autorijden.

Renault ez go 18 achter uitstappen

De mobiliteit van de toekomst is elektrisch, verbonden en autonoom. De consument kiest of hij zelf rijdt of gereden wil worden, met of zonder bestuurder aan boord, in voertuigen die steeds meer geïntegreerd zijn in de infrastructuur, in steden die ‘smart’ zijn door sensors, connectiviteit en allerlei innovaties die zijn ontwikkeld om het leven in de stad aangenamer te maken. Groupe Renault bereidt zich al lang voor op deze ontwikkeling, onderzoekt nieuwe oplossingen en hanteert een open, innovatieve benadering met zijn partners in het ecosysteem en die in de Alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi.