Mercedes-Benz ongeëvenaard in-car entertainment met Disney+
14-4-25. Disney+, de toonaangevende streamingdienst van The Walt Disney Company, komt dit jaar naar Mercedes-Benz klanten.
Deze toevoeging combineert moeiteloos de geavanceerde technologie van Mercedes-Benz modellen met de content van Disney+ en biedt passagiers een ongeëvenaarde entertainmentervaring onderweg. Klanten met een E-Klasse, CLE, GLC en C-Klasse (modeljaar 2024/1 en later), in meer dan veertig landen kunnen nu naadloos toegang krijgen tot Disney+[1] direct via hun MBUX infotainmentsysteem. Alles wat ze nodig hebben is een actief MBUX entertainmentpakket plus en een actief Disney+ abonnement. Bovendien zal de Disney+-app ook beschikbaar zijn in de nieuwe CLA, die later deze zomer arriveert. Of ze nu een lange roadtrip maken of dagelijks woon-werkverkeer afleggen, de passagiers kunnen zich nu onderdompelen in het Disney-universum met films en series van Disney, Pixar, Marvel, Star Wars en National Geographic, allemaal vanuit hun comfortabele stoel.
Belangrijkste Kenmerken van de Integratie:
• Intuïtieve toegang: de Disney+-app is volledig geïntegreerd in het Mercedes-Benz MBUX infotainmentsysteem, wat zorgt voor moeiteloze navigatie en gebruiksvriendelijke toegang tot de content.
• Hoge kwaliteit streaming: dankzij de geavanceerde connectiviteitsoplossingen van Mercedes-Benz kunnen passagiers hun favoriete series en films in hoge resolutie streamen, wat een bioscoopervaring onderweg biedt, vooral in combinatie met het optionele 3D of 4D Burmester sound system. Medepassagiers kunnen genieten van Disney+ op het optionele voorpassagiersdisplay terwijl de auto rijdt. De bestuurder wordt niet afgeleid, aangezien de content op het centraal display alleen zichtbaar is wanneer de auto stilstaat.
• Gepersonaliseerde profielen: Disney+-abonnees hebben toegang tot hun gepersonaliseerde profielen, waardoor hun kijkervaring en voorkeuren ook onderweg toegankelijk zijn. Ze kunnen naadloos verder kijken naar de film die ze thuis op hun tv zijn begonnen, direct in hun Mercedes-Benz, voor een ononderbroken entertainmentervaring.
“Het verheugt ons samen te werken met Disney+ zodat we onze klanten een nieuw niveau van entertainment kunnen bieden. Deze integratie weerspiegelt onze inzet om de in-car ervaring te verbeteren en innovatieve oplossingen te bieden die aansluiten bij de levensstijl van onze klanten. Met Disney+ aan boord wordt elke rit een avontuur.” Markus Schäfer, lid van de raad van bestuur van Mercedes-Benz Group AG, Chief Technology Officer Ontwikkeling & Inkoop
Met de integratie van Disney+ blijft Mercedes-Benz de rijervaring naar een hoger niveau tillen, door entertainment van wereldklasse voor elke rit te bieden.
[1] Om de digitale extra’s te kunnen gebruiken, dient een Mercedes me-ID te worden aangemaakt maken en akkoord te worden gegaan met de gebruikersvoorwaarden voor digitale extra’s en de Mercedes me-ID servicevoorwaarden die van toepassing zijn. De betreffende auto dient vervolgens aan het gebruikersaccount te worden gekoppeld. Na afloop van de eerste termijn kunnen de digitale extra’s tegen betaling worden verlengd, mits ze nog steeds voor de betreffende auto worden aangeboden.