Volkswagen Golf GTE vernieuwde sportieve plug-in hybride

31-3-24. De nieuwe Golf GTE is onderweg. De ultieme, plug-in hybride hatchback is grondig vernieuwd en bewijst opnieuw dat de toekomst van de PHEV springlevend is.
Volkswagen-Golf-GTE-24-lv.jpg

Een aangescherpt design en een krachtiger hybride aandrijflijn plús een DC-snellaadfunctie zorgen samen voor een unieke rijbeleving. De vernieuwde Golf is natuurlijk opnieuw beschikbaar als dynamische GTE. Die is aan de buitenkant opnieuw te herkennen aan de blauwe GTE-badges en een blauwe bies, die ditmaal als ‘wenkbrauwen’ boven de koplampen doorlopen. Ook een honingraatgrille en de dikker aangezette bumpers laten geen twijfel bestaan over de sportieve aspiraties van de auto. De meest sportieve plug-in hybride Golf is uitgebreid herzien en biedt een vermogen van maar liefst 272 pk (200 kW). Om al dat vermogen op het juiste moment naar de voorwielen te sturen, zorgt een nauwkeurig schakelende 6-traps DSG-automaat. Omdat de GTE een plug-in hybride is, kun je er net zo zuinig of sportief mee rijden als je wilt.
Volkswagen-Golf-GTE-24-lzij.jpg
Typisch Golf, typisch GTE
Het elektrische rijbereik van de vernieuwde GTE is fors gestegen tot meer dan 100* kilometer. Dankzij een DC-snellaadfunctie tot 50 kW ben je met passende snelheid weer weg bij het laadstation om je reis voort te zetten. Het gecombineerd rijbereik van zo’n 1000* kilometer biedt alle vrijheid om de mooiste wegen in binnen- en buitenland te ontdekken — immers is de GTE een onvervalste rijdersauto, die met net zoveel plezier over bochtige wegen slingert als dat hij over de snelweg kruist. Upgrades aan het design van interieur en exterieur maken de vernieuwde GTE een onderscheidende auto, waarbij typische details als blauwe accenten en ruitjesstof op de middelste banen van de stoel natuurlijk zijn gebleven.
Volkswagen-Golf-GTE-24-dash.jpg

De nieuwe Golf GTE is vanaf dit voorjaar te bestellen en staat vanaf juli bij Volkswagen-dealers.
Volkswagen-Golf-GTE-24-la.jpg

*Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.