PEUGEOT 2008 Hybrid 136 e-DCS6 begint met scherpe prijs

28-1-24. PEUGEOT maakt de prijzen bekend van de nieuwe PEUGEOT 2008 Hybrid 136 e-DCS6.
PEUGEOT_2008_Hybrid_136_e-DCS6-24-ra.jpg

Deze innovatieve mild-hybridevariant met een comfortabele automaat combineert extra krachtige prestaties met zeer gunstige verbruikscijfers. Rijden kan al voor de consumentenadviesprijs van € 34.720 (fiscale waarde € 33.800). De orderboeken zijn per direct geopend.

Verfijnde mild-hybride aandrijflijn
De Hybrid 136 e-DCS6 mild-hybride aandrijflijn debuteerde eerder al in de PEUGEOT 208, 3008, 5008 en nieuwe 3008. De PEUGEOT 2008 is het vijfde model in de line-up van PEUGEOT dat profiteert van alle voordelen van deze geëlektrificeerde aandrijflijn. De mild-hybride aandrijflijn combineert een efficiënte PureTech-benzinemotor van de nieuwste generatie met een geëlektrificeerde e-DCS6 6-transmissie met dubbele koppeling en ingebouwde elektromotor. Het systeemvermogen komt uit op 100 kW (136 pk).

Volledig elektrisch rijden
De krachtbron zorgt onder meer voor extra rijplezier dankzij het hogere systeemvermogen en biedt ook meer souplesse en kracht bij lage toerentallen. Het is zelfs mogelijk om gedurende korte afstanden volledig elektrisch te rijden, bijvoorbeeld in een parkeergarage, tijdens manoeuvreren of in een 30 km/u-zone. De ingebouwde elektromotor – met een piekvermogen van 21 kW (28 pk) en een maximumkoppel van 55 Nm – ondersteunt de benzinemotor tijdens het accelereren, maar opereert tijdens het afremmen ook als generator om de 48V-accu van het hybridesysteem op te laden. Daarnaast wint de aandrijflijn energie terug door middel van het regeneratieve remsysteem.

Lager brandstofverbruik, hoog geremd trekgewicht
Een belangrijk voordeel van de Hybrid 136 e-DCS6 mild-hybride aandrijflijn is het 10 tot 15% lagere brandstofverbruik ten opzichte van de 1.2 PureTech 130 EAT8-versie die deze mild-hybride versie vervangt. Bovendien is deze Hybrid-versie scherper geprijsd dan genoemde PureTech motor die hij vervangt. In stedelijk gebied kan de nieuwe PEUGEOT 2008 Hybrid 136 e-DCS6 meer dan 50% van de rit afleggen in de emissievrije, 100% elektrische rijmodus. Als mild-hybride heeft de PEUGEOT 2008 1.100 geremd trekgewicht - voldoende voor een middelgrote caravan.

Overzichtelijke line-up
PEUGEOT kiest voor een overzichtelijke line-up van de 2008, met slechts drie verschillende uitvoeringen: de ACTIVE, ALLURE en GT. Zelfs als ACTIVE biedt de nieuwe PEUGEOT 2008 Hybrid 136 e-DCS6 een rijke uitrusting, met zaken als led-verlichting, de PEUGEOT i-Cockpit® met 3,5-inch TFT-kleurendisplay, een PEUGEOT SD 10-inch touchscreen, Bluetooth-connectiviteit, DAB+ radio en ondersteuning van Apple CarPlay en Android Auto. Ook parkeerhulp achter en climate control zijn standaard.

De ALLURE voegt hier de PEUGEOT i-Cockpit® met 2D digitaal instrumentenpaneel aan toe, evenals een 10-inch HD touchscreen, parkeerhulp vóór en achter, een in hoogte verstelbare bagageruimtevloer, extra getinte zijruiten achter, een automatisch dimmende binnenspiegel, zwarte dakrails en stijlvolle 17-inch lichtmetalen KARAKOY-wielen.

De GT – de topversie in de reeks – kenmerkt zich door een extra sportieve aankleding voor het in- en exterieur. De GT heeft ook een digitaal instrumentenpaneel met 3D-weergave, een draadloze telefoonlader (15W), een sportstuurwiel bekleed met geperforeerd leder en groen stiksel, diverse GT-logo’s, Keyless Entry en meer.

De Peugeot 2008 vanafprijzen voor alle motoriseringen per 1 februari 2024:
PureTech 100 Active: € 31.920 (fiscale waarde € 31.000)
Hybrid 136 e-DCS6 Active: € 34.720 (fiscale waarde € 33.800)
EV 50 kWh 136 Active: € 39.270 (fiscale waarde € 38.100)
EV 54 kWh 156 Active: € 41.270 (fiscale waarde € 40.100)

* De consumentenprijs zoals hierboven vermeld is de adviesprijs van de auto, inclusief BTW en BPM en alle kosten die gemaakt moeten worden om de auto rijklaar te maken.