Louwman Exclusive viert 10 jaar dealerschap McLaren
20-11-23. Deze maand viert Louwman Exclusive zijn tienjarig bestaan als McLaren-dealer.
Net als de modellen, heeft het in Utrecht gevestigde bedrijf een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Inmiddels staat er een solide team merkspecialisten klaar om de rijke reeks McLarens die inmiddels is uitgebracht en zijn eigenaren optimaal te ondersteunen.
Toen Louwman Exclusive in 2013 het merk McLaren mocht gaan voeren, leverde McLaren alleen de MP4 12C. Inmiddels heeft het merk een uitgebalanceerd modellengamma, opgebouwd uit vier series en twaalf modellen, inclusief versies met museale waarde en extreem sportieve modellen in beperkte oplage die verwijzen naar de rijke geschiedenis van het merk, ooit opgericht door coureur Bruce McLaren.
Welk model ook wordt gekozen, de rode draad is hetzelfde: een laag gewicht, pure vormen en weinig franje gekoppeld aan bloedstollende prestaties en uitstekende rijeigenschappen. En het maakt niet uit of daarbij wordt gekozen voor de GT of de nagelnieuwe Artura met hybride-aandrijflijn, die snel en relatief schoon is en door zijn lage CO2-uitstoot met een prijs van € 247.500,- ook nog eens zeer betaalbaar.
Alexander Sterk, Commercieel Directeur van Louwman Exclusive: “Niemand vindt het erg om hier in Utrecht op de A2 even in de file te staan om te kijken naar al het moois in onze showroom. De modellenreeks van McLaren is gegroeid, dat geldt ook voor het McLaren-team bij Louwman Exclusive. Wat begon met een enkele verkoopadviseur, is inmiddels uitgegroeid tot een groep van negen specialisten in sales, aftersales en marketing, stuk voor stuk getraind en opgeleid door McLaren. Zij zetten zich dag in, dag uit in om de veeleisende McLaren-eigenaar zo goed mogelijk van dienst te zijn. Het tekent de professionaliteit van Louwman Exclusive. Een merk als McLaren verdient niet anders.”
Louwman Exclusive heeft het tienjarig bestaan als McLaren-dealer gevierd met zijn klanten tijdens een feestelijke avond tussen een fraaie collectie bekende en minder bekende McLarens. Met de ontwikkeling die het merk en de organisatie hebben doorgemaakt, belooft de komende tien jaar minstens zo boeiend te worden.