De geheel nieuwe HR-V biedt een unieke en responsieve rijervaring, met uitzonderlijke efficiëntie die wordt geleverd door Honda's krachtige en efficiënte tweemotorige e:HEV-aandrijflijn – voor het eerst standaard op een HR-V. De volgende generatie van de populaire compacte SUV van het merk biedt toonaangevende ruimte, comfort en bruikbaarheid, evenals geavanceerde veiligheids- en technologische voorzieningen, allemaal in een gedurfde en gestroomlijnde coupé-geïnspireerde vorm. 
Honda HR V e HEV 21 lvDe nieuwe HR-V, die vanaf eind 2021 in Europa verkrijgbaar is, is het nieuwste model in Honda's line-up dat de e:HEV-badge (hybride elektrische voertuigen) draagt, in navolging van de vernieuwde CR-V en de geheel nieuwe Jazz die in 2020 werden gelanceerd. Het breidt Honda's geëlektrificeerde assortiment uit naarmate het merk verder gaat in de richting van zijn doel om tegen 2022 al zijn Europese mainstream-modellen te elektrificeren. 

De volgende generatie hybride HR-V is het hoogtepunt van een uitgebreide herziening van de moderne houding van de consument. Na te hebben geëvalueerd hoe de actieve, verbonden bevolking van vandaag hoogwaardige producten identificeert en selecteert, ontwikkelde Honda de HR-V niet alleen als een geheel nieuwe compacte SUV, maar ook als een consumentenproduct dat aantrekkelijk moet zijn door aantrekkelijkheid, functionaliteit en bruikbaarheid. 

Yoshitomo Ihashi, 2GN Large Project Leader, zei: “We voerden groepsdiscussies met mensen van verschillende achtergronden, uit vele expertisegebieden en van alle leeftijden en geslachten. Dit heeft ons geholpen om elementen toe te voegen die plezier en vreugde zullen brengen aan alle passagiers. We hebben geprobeerd de individualiteit van mensen te vergroten, niet te onderdrukken, en een auto te creëren die de inzittenden in staat stelt te genieten van hun levensstijl.” 

Door het mantra 'Versterk je leven' toe te passen, concentreerden de Honda-ingenieurs zich op het mogelijk maken van een actieve levensstijl in elke fase van de ontwikkeling van de nieuwe HR-V. Het doel was om de mogelijkheden te vergroten van wat klanten met de auto kunnen doen om hun dagelijks leven te ondersteunen en te 'verrijken'. 

De geheel nieuwe HR-V heeft een eigentijdse coupé-SUV-carrosserie die aanspreekt door de eenvoud van zijn ontwerp, terwijl het uitzonderlijk ruime en veelzijdige interieur meer gebruikersgericht en comfortabeler is om in te zitten. Deze meeslepende combinatie heeft veel te danken aan Honda's compacte, geïntegreerde aandrijflijntechnologie en de lay-out van de centrale brandstoftank. Het resultaat is een toonaangevende binnenruimte, evenals een ongeëvenaarde flexibiliteit dankzij de veelzijdige Magic Seats die zowel 'platte' als 'opklapbare' opties bieden, afhankelijk van de benodigde laadruimte. 

Net als het exterieur heeft het ruime interieur een solide, premium SUV-gevoel, maar met eigentijdse stoffen en zacht aanvoelende materialen. De moderne, minimalistische esthetiek wordt gecreëerd door de horizontale zwaai van het instrumentenpaneel en de overzichtelijke lijnen en oppervlakken overal. Het gevoel van luchtigheid en ruimte wordt verhoogd door een nieuw luchtverdeelsysteem dat een gordijn van frisse lucht creëert naast en boven de passagiers, die stroomt door unieke L-vormige ventilatieopeningen in de bovenhoeken van het dashboard.
Intuïtieve en naadloze connectiviteitsfuncties en apps voor in de auto, die een nieuw technologieniveau introduceren in Honda's compacte SUV-segment, zijn toegankelijk via een touchscreen of via spraakactivering.
Honda HR V eHEV 21 dash 

Met de meest uitgebreide reeks geavanceerde veiligheidsvoorzieningen en rijhulpmiddelen in zijn klasse, is de Honda HR-V uitgerust met actieve en passieve Honda-veiligheidstechnologieën die zijn ontworpen om het rijden zowel gemakkelijker als veiliger te maken. 

e:HEV-aandrijflijn levert optimale mix van efficiëntie en prestaties
Honda's hybride technologie met twee motoren is standaard
Zeer efficiënte Atkinson-cyclus verbrandingsmotor
e:HEV biedt een optimale balans tussen zuinigheid, emissies en prestaties
Gebaseerd op meer dan 20 jaar hybride ervaring in straatauto's en Formule 1®

De geheel nieuwe HR-V is standaard uitgerust met Honda's geavanceerde e:HEV hybride aandrijflijn, waardoor Honda's populaire compacte SUV de perfecte mix van efficiëntie en prestaties krijgt. De geheel nieuwe HR-V voegt zich bij de vernieuwde CR-V en de onlangs gelanceerde Jazz is alleen verkrijgbaar met een benzine-elektrische aandrijflijn. 

e:HEV wordt in heel Europa geprezen voor het combineren van sterke prestaties met hoge niveaus van echte efficiëntie en verfijning. Omdat hij niet hoeft te worden aangesloten en opgeladen, is de HR-V geschikt voor elke rijsituatie en combineert hij de responsieve prestaties en efficiëntie van een elektrisch voertuig met de bruikbaarheid van conventioneel aangedreven auto's. 

Lage emissies, responsieve prestatiesDe e:HEV-aandrijflijn bestaat uit twee compacte, krachtige elektromotoren die samenwerken met een 1,5-liter DOHC i-VTEC-benzinemotor met Atkinson-cyclus, een lithium-ionbatterij en een innovatieve transmissie met vaste versnelling die is gekoppeld aan een vermogensregeleenheid. Het systeem profiteert van de vooruitgang die is geboekt in de loop van 20 jaar hybride ontwikkeling in Honda-straatauto's en in de Formule 1®. 

Voor de installatie in de HR-V wordt het vermogen van de e:HEV opgevoerd van 109 pk zoals in de Jazz tot een totaal vermogen van 96 kW (131 pk) en een koppel van 253 Nm. 

Het e:HEV-systeem in de HR-V is compacter dan in de Jazz en heeft een hogere energiedichtheid waardoor het een groter koppel kan genereren. Het aantal cellen in de batterij is met 25% verhoogd, waardoor er meer elektriciteit kan worden opgeslagen en ingezet dan de 80 kW Jazz, waarbij de power control unit (PCU) nu verkleind is en in het motorcompartiment is geïntegreerd, en watergekoeld in plaats van lucht gekoeld, voor een beter warmtebeheer. De overbrengingsverhouding tussen de elektromotor en de wielen is ook verlaagd, wat
de dynamische prestaties van de HR-V verder verbetert . 

Het effect is een moeiteloze en comfortabele reis, of u nu door stedelijke gebieden reist of met hoge snelheid op snelwegen rijdt. De HR-V produceert CO 2 uitstoot van 122 g / km (WLTP), rendement brandstofverbruik van 5.4l / 100km (WLTP) en versnelt vanaf stilstand tot 62 mph / 100 km / h in 10,6 seconden. 

Geoptimaliseerde rijmodi

Wat het e:HEV-systeem onderscheidt, is de manier waarop de drie rijmodi naadloos worden uitgewisseld om optimale prestaties van elk onderdeel te garanderen, zowel in de stad als op de snelweg. De intelligente elektronische regeleenheid schakelt automatisch en constant tussen Electric Drive, Hybrid Drive of Engine Drive, afhankelijk van wat de meest brandstofefficiënte rijmodus is in die specifieke rijsituatie. 

Bij het rijden met een constante hoge snelheid, zoals op de snelweg, werkt het systeem op motoraandrijving, omdat dat het meest efficiënt is voor dat scenario. Als verdere acceleratie nodig is, zoals bij het inhalen, schakelt de auto over op hybride aandrijving voor die extra prestatieverbetering. Bovendien kan in Hybrid Drive het vermogen van de door de benzinemotor aangedreven generator worden omgeleid om de batterij op te laden, wat extra efficiëntievoordelen oplevert. 

De 'Sport'-modus kan worden geactiveerd via de rijkeuzeschakelaar, wat een nog scherpere gasrespons mogelijk maakt, terwijl de 'Econ'-modus het airconditioningsysteem en de gasrespons aanpast om de nadruk op brandstofefficiëntie te leggen. Naast de 'Normal'-modus, waarbij de auto het beste is uitgebalanceerd tussen beide werelden, kunnen bestuurders met een druk op de knop overschakelen naar alle rijmodi. 

EV-achtig reactievermogenVoor een meer EV-achtige ervaring kunnen bestuurders ook de B-reeks selecteren uit de transmissie, die selecteerbare niveaus van energieterugwinning biedt bij uitrollen of remmen. Het niveau van energieterugwinning en de resulterende kracht van het vertragingseffect kan aanzienlijk worden verhoogd in het reguliere D-bereik, door gebruik te maken van de paddles achter het stuur. 

De overgang tussen deze rijmodi – inclusief het starten van de motor om elektrische stroom op te wekken – is voor de inzittenden vrijwel onmerkbaar. In plaats van een conventioneel power-split systeem te gebruiken met een planetaire versnellingsbak die hoge wrijvingsniveaus veroorzaakt, creëert de transmissie met vaste versnelling veel minder wrijving, wat uiteindelijk leidt tot minder energieverbruik bij puur elektrisch rijden. 

Cruciaal is dat Honda's zeer efficiënte fixed-gear-systeem ook een groter deel van de verzamelde elektrische rijtijd in steden behaalt dan andere hybrides die tegenwoordig te koop zijn. 

Formule 1® hybride expertise toepassen
Met behulp van de technische expertise van het motorsportteam heeft Honda's racewinnende Formula 1 Hybrid Power Unit-programma de technologie in het e:HEV-hybridesysteem geïnspireerd om ongeëvenaarde niveaus van energie-efficiëntie op de weg te leveren. Als gevolg hiervan biedt de nieuwe e:HEV HR-V uitzonderlijke efficiëntie en vermogen in een breed scala aan rijomstandigheden. 

Hybride erfgoed
De originele Honda Insight uit 1999 vestigde Honda als wereldleider in hybride technologie. Het eerste hybride model van welke fabrikant dan ook dat in Europa werd verkocht, introduceerde het Integrated Motor Assist (IMA)-systeem van het merk, dat voornamelijk afhankelijk was van de motor en een beroep deed op elektrische motorondersteuning en recuperatie van remenergie om de acceleratie te verbeteren en het brandstofverbruik te verminderen. 

Honda is zijn hybridetechnologie blijven ontwikkelen en het geavanceerde tweemotorige e:HEV-systeem wordt nu gebruikt in de Jazz, CR-V, de geheel nieuwe HR-V en de komende 11e generatie Civic. 

Premium SUV-styling voldoet aan Honda's moderne ontwerpfilosofie
Combineert een naadloze, strakke ontwerpbenadering met een sterke SUV-houding
Design belichaamt de belangrijkste concepten van functie en wenselijke schoonheid
Unieke lay-out van de brandstoftank in het midden maakt een flexibele, ruime cabine mogelijk
Rijpe, schone oppervlakken weerspiegelen Honda's nieuwe ontwerpbenadering

Bij het ontwerpen en ontwikkelen van de nieuwste generatie HR-V hebben de Honda-ingenieurs de populaire compacte SUV helemaal opnieuw uitgevonden. Honda's onderzoek wees uit dat moderne consumenten producten kiezen niet alleen op basis van competente prestaties of aantrekkelijke esthetiek, maar ook op basis van hoe het in hun leven integreert en of het product aan hun individuele eisen voldoet. 

Als gevolg hiervan heeft de nieuwe generatie HR-V een eigentijdse coupé-SUV-carrosserie die een wenselijke maar zeldzame combinatie van eersteklas en dynamisch design en uitzonderlijke ruimte-efficiëntie bereikt. Het belichaamt Honda's nieuwe, eenvoudige, strakke, moderne ontwerpfilosofie die al te zien was in recente nieuwe modellen, en breidt met succes de reputatie van het merk op het gebied van kwaliteit, functionaliteit en bruikbaarheid uit. 

Gedefinieerd door dezelfde belangrijke ontwerpconcepten van functie en schoonheid, is de compacte coupé-geïnspireerde vorm vertrouwd maar opwindend qua uiterlijk, met een speels karakter en zelfverzekerde SUV-houding. Het gestroomlijnde silhouet wordt bereikt door de bodemvrijheid te vergroten tot 188 mm (MRO) - bijna gelijk aan die van een volwaardig AWD-voertuig -
en door de dakhoogte met 20 mm te verlagen in vergelijking met het vorige model. 

Door de maat van de standaard gemonteerde wielen tot 18 inch te vergroten, ontstaat er een sterkere, meer doelgerichte verhouding tussen carrosseriehoogte en banddiameter die op veel SUV's van premiummerken te zien is. Naast de bandenmaat 225/50R18 met de grootste buitendiameter van alle 18-inch banden, is het ook de grootste in de compacte SUV-klasse. Door de overhang vooraan met 20 mm te verkleinen en 20 mm aan de achteroverbouw toe te voegen, wordt het robuuste en robuuste SUV-uiterlijk verder versterkt en geeft het een mate van stevigheid aan de algehele esthetiek die moderne klanten wensen. 

De naar voren gerichte karakterlijnen en gladde oppervlakken van de nieuwe HR-V creëren een gevoel van energieke geest en dynamiek. De exterieurkenmerken zijn opzettelijk in de carrosserievorm verwerkt, met de koplampen, de unieke grille in koetswerkkleur en de opvallende onderste mesh-grille die naadloos zijn geïntegreerd in de neus en de voorste zijpanelen, waardoor het een meer gebeeldhouwd uiterlijk krijgt en een slanke, gedurfde en gedefinieerde uitdrukking wordt gecreëerd . 

De zijkanten van het koetswerk hebben een eigentijdse, overzichtelijke esthetiek, met een scherpe horizontale schouderlijn die loopt van de achterlichten naar de koplampen, wat een gevoel van voorwaartse beweging genereert. De schuine A-stijl en het uiterlijk van een langgerekte motorkap creëren een premium uitstraling en verplaatsen het interieurvolume visueel naar achteren om de gestroomlijnde coupé-achtige proporties verder te accentueren. 

Aan de achterzijde is de wens om een ​​combinatie van bruikbaarheid en esthetische harmonie te bereiken duidelijk zichtbaar in het eenvoudige, elegante ontwerp van de achterklep, waarin de openingshandgreep netjes is geïntegreerd. De brede en hoge opening, de lage instap en de vlakke laadvloer vergemakkelijken allemaal de toegang tot de laadruimte, ondanks de op een coupé geïnspireerde daklijn. 

Aerodynamische efficiëntie wordt bereikt door de toepassing van een luchtgordijnspleet in de voorbumper, discrete lippen aan de achterste zijdrempels en de slanke vorm van de achterlichtbalk, die allemaal individueel zijn gevormd om luchtturbulentie te helpen verminderen. Geholpen door de achterste zijspoiler die turbulentie achter het voertuig vermindert zonder het strakke, strakke ontwerp te bederven. 

Bij het streven naar een elegantere uitstraling en om het exterieur ook van dichtbij mooi te laten lijken, hebben de ontwerpers veel aandacht besteed aan de fijnere details. Zo loopt de sluitlijn van de motorkap met de spatborden naadloos door in de schouderlijn voor een volwassen, samenhangend uiterlijk. Deze kleine ontwerpaspecten zorgen ervoor dat de schone oppervlakken niet worden onderbroken door onnodige of ongewenste schaduwen. Deze aandacht voor detail komt ook tot uiting waar de kentekenplaatverlichting, de achterklephandgreep en de achteruitrijcamera zijn geïntegreerd in het driedimensionale achterpaneel. Dit draagt ​​bij aan de 'cleane' stylingaanpak en sluit aan bij die van andere recente Honda-modellen, waar het streven naar eenvoud steeds duidelijker wordt. 

Slimme verpakking zorgt voor toonaangevend interieurcomfort en gebruiksgemak
Slimme verpakking biedt ruimte voor de inzittenden van grotere modellen
Interieurkenmerken en indeling maximaliseren comfort en gebruiksgemak
Cabineontwerp gedefinieerd door concepten van licht en wind
Uniek Air Diffusion System introduceert innovatief natuurlijk brieseffect

Om de waarden, behoeften en verwachtingen van moderne consumenten te weerspiegelen, bedachten de ingenieurs en ontwerpers van Honda een nieuwe propositie voor het interieur van de hybride HR-V van de volgende generatie. 

Door gebruik te maken van Honda's 'Man-Maximum, Machine-Minimum' (M/M) ontwikkelingsprincipe - gebaseerd op de overtuiging dat technologie bestaat om bestuurder en passagiers van dienst te zijn - en een interieurontwerp dat is gecentreerd rond de concepten licht en wind, nieuw model biedt standaarden op het gebied van comfort en ruimte die nieuwe maatstaven zetten in het competitieve compacte B-SUV-segment. 

Honda Large Project Leader, Yoshitomo Ihashi, legt uit: “We hebben de geheel nieuwe hybride HR-V ontworpen om de veeleisende waarden en behoeften van moderne consumenten te weerspiegelen en om een ​​nieuwe generatie autobezitters aan te spreken. Ze eisen doelgerichtheid en innovatie van de producten waarmee ze omgaan. Door onze nieuwste technologieën en ontwerpethos slim toe te passen, hebben we een auto gecreëerd die de ruimte, connectiviteit, betrouwbaarheid en veelzijdigheid biedt die nodig zijn om hun dagelijks leven volledig te ondersteunen en te verbeteren.”
Honda HR V e HEV 21 lzij 

Slimme verpakking vergroot de binnenruimte
Om de balans tussen premium SUV-styling en uitzonderlijke binnenruimte te behouden, hebben de Honda-ingenieurs alle componenten van de hybride aandrijflijn in het chassis en de motorruimte ondergebracht. Fundamentele ontwikkelingen zijn onder meer het omleiden van de luchtinlaat en het inbouwen van componenten bovenop de motor. Hierdoor kunnen de elektromotoren, voortstuwingsmotor en generator allemaal in het motorcompartiment worden ondergebracht. 

Honda verkleinde ook de omvang van de vermogensregeleenheid (PCU) met 20% in vergelijking met het onderdeel van de vorige generatie. Hierdoor past de extra 12v-accu ook in de motorruimte, waardoor er ruimte vrijkomt aan de achterzijde. Dit wordt mogelijk gemaakt door gebruik te maken van de nieuwste halfgeleiders voor de PCU. 

Ook essentieel voor het maximaliseren van de cabineruimte is de plaatsing van de brandstoftank in het midden van het chassis onder de voorstoelen, wat uniek is in deze klasse. Bovendien is de unit voor verwarming, ventilatie en airconditioning (HVAC) veel compacter gemaakt, waardoor het interieur een laag, horizontaal georiënteerd ontwerp heeft voor een beter zicht naar voren en een groter gevoel van ruimte, ondanks de compacte buitenbreedte van de auto. 

Nieuwe maatstaven zetten voor interieurcomfort
Het uitgangspunt van het interieurontwerp van de HR-V is gericht op de interactie tussen de inzittende en de auto, om hun dagelijks leven beter te ondersteunen en te integreren. Dit begint al vanaf het moment dat ze in de auto stappen. Elk designelement is erop gericht om een ​​gevoel van royale ruimte en luchtigheid te creëren dat de inzittenden verbindt met de buitenwereld. Elke interactie met de nieuwe HR-V is ontworpen om een ​​optimale gebruikerservaring te creëren. 

Het gevoel van verbondenheid met de buitenwereld begint met uitstekend zicht naar voren. Dit is mogelijk gemaakt door verschillende verbeteringen. Ten eerste een nieuwe rijpositie, die 10 mm hoger is dan in het vorige model. Daarnaast zijn de ramen zo gevormd dat ze zoveel mogelijk licht binnenlaten. Zichtlijnen worden ondersteund door de vlakke lijn van de motorkap en achteruitkijkspiegels die nu lager op de deur zijn geplaatst. 

Het ruime en veelzijdige interieur is ontworpen om de levensstijl van de eigenaar te weerspiegelen in plaats van de catalogusprijs, met levendige en hoogwaardige materialen en sierelementen die beschikbaar zijn in alle kwaliteiten. 

Honda's volgende generatie lichaamsstabiliserende voorstoelen zijn voorzien van ondersteuning in de matstructuur, ter vervanging van de vorige veeropstelling, die vermoeidheid op lange ritten helpt voorkomen en het comfort bij dagelijks gebruik verhoogt. Voor extra comfort tijdens het rijden zijn de interieurbedieningen zorgvuldig binnen het gezichtsveld van de bestuurder geplaatst. De overzichtelijke, gebruiksvriendelijke lay-out draagt ​​bij aan het gevoel van ruimte, met direct herkenbare audio- en ventilatiebedieningen die een veilige en intuïtieve bediening mogelijk maken. 

Hoewel de totale afmetingen van het voertuig vergelijkbaar zijn met die van het vorige model, biedt de nieuwe HR-V meer been- en schouderruimte. Naast de 35 mm grotere beenruimte achterin, is er een extra twee graden achterover leunen vergeleken met de vorige generatie HR-V, mogelijk gemaakt door Honda's centrale tanklay-out en slimme verpakking van hybride componenten. Dankzij de platformconfiguratie kan Honda ook de uitzonderlijk veelzijdige achteropstelling van de Magic Seat behouden, die zowel een neerklapbaar als een opklapbaar zadel biedt, afhankelijk van de benodigde laadruimte. 

Luchtverspreidingssysteem
De functie die mogelijk de grootste impact heeft op de algehele interieuromgeving voor passagiers, is ook de meest subtiele. Het unieke Air Diffusion System introduceert een nieuw airconditioningconcept, met L-vormige ventilatieopeningen in de bovenhoeken van het dashboard die alle inzittenden het herstellende effect van een natuurlijk briesje bezorgen. 

"Dit idee is ontstaan ​​uit het concept om licht en wind te ontwerpen om het passagierscomfort te verbeteren", zegt Honda Large Project Leader, Yoshitomo Ihashi. “We wilden zoveel mogelijk ongemakken uitroeien door de natuur als inspiratiebron te gebruiken. Deze nieuwe ventilatiebenadering lost een ongelijkheid op in traditionele ventilatieconfiguraties, waar passagiers zich vaak ongemakkelijk voelen als de lucht er rechtstreeks op stroomt. Het resultaat is een gevoel van kalme luchtigheid, met een comfortabelere interne omgeving voor alle inzittenden.” 

Een tactiele draaiknop wordt gebruikt om tussen twee modi te schakelen: de normale uitlaat met voorwaarts gerichte luchtstroom en het Air Diffusion System dat een nieuwe zachte luchtstroom creëert
. Wanneer het Air Diffusion System is geselecteerd, leidt het discreet een stroom van zachte 'bries'-achtige lucht langs de zijruiten en strijkt langs de wangen van de voorpassagiers. De lucht gaat ook naar het dak, waardoor een zachte luchtwerveling ontstaat die nauwelijks waarneembaar is voor passagiers. De warmte die in de zomer door de zijruiten wordt overgebracht, wordt tegengehouden door een luchtgordijn dat zich rond de voor- en achterpassagiers vormt, net als de koude lucht in de winter. 
De passagiers op de achterbank zullen ook profiteren van lucht via de uitlaat in de achterconsole.
De combinatie van deze eigenschappen zorgt voor een constante interne temperatuur in alle weersomstandigheden.

Toonaangevende laadruimte
De geheel nieuwe Honda HR-V is ontworpen met een specifieke focus op het verbreden van de mogelijkheden van wat klanten met de auto kunnen doen. Door het M/M-ontwikkelingsprincipe te volgen en door slimme hybride componenten in het chassis en de motorruimte te verpakken, heeft Honda toonaangevende niveaus van laadruimte bereikt, met de flexibiliteit om de actieve levensstijl van klanten te ondersteunen. 

Het resultaat is een indrukwekkende bagageruimte, ondanks de extra vereiste voor hybride componenten. Met een volledig vlakke laadvloer en Honda's veelzijdige Magic Seats achter, heeft de HR-V de flexibiliteit om een ​​breed scala aan bagage en lifestyle-gerelateerde apparatuur te huisvesten. 

De gemakkelijke toegang tot de laadruimte wordt niet aangetast door de op een coupé geïnspireerde daklijn. De slimme verpakking, Magic Seats, lage achterkleprand, brede achterklepopening en de lage, vlakke laadvloer werken allemaal samen om de ruimte en toegang te maximaliseren. Surfplanken kunnen in de auto worden vervoerd en twee volwassen mountainbikes (met de voorwielen verwijderd) kunnen gemakkelijk rechtop worden geladen en opgeborgen. Er is ook ruimte voor een extra opbergdoos, die zich onder de koffervloer bevindt voor veilige opslag. 

Het laadgemak wordt vergroot door een handsfree 'Power Tailgate Walk Away Close'-functie*. De Smart Key Proximity-functie detecteert wanneer de sleutel van de auto weg beweegt, om automatisch de achterklep te sluiten. 

Opbergruimte en verbindingspunten rond de cabine zijn ook verbeterd ten opzichte van het vorige model. Een groot kastje in het midden slikt grote en kleine voorwerpen in, en er zijn twee USB-oplaadaansluitingen aan de voorkant en twee aan de achterkant*, naast een draadloos oplaadstation* dat discreet is geplaatst in het onderste gedeelte van de middenconsole, zodat alle inzittenden kunnen apparaten tegelijkertijd opladen. Het premium audiosysteem met 10 luidsprekers, de externe versterker* en de aanraakgevoelige cabineverlichting versterken het premium interieurgevoel en de comfortabele, ontspannen sfeer nog meer. 

* Afhankelijk van kwaliteit / specificatie 

Ontworpen voor rijplezier
Nieuw niveau van dynamische mogelijkheden voor een HR-V
Verbeteringen aan het chassis en de ophanging maximaliseren de wendbaarheid en het rijcomfort
'Global Small Platform' heeft een hogere verhouding staal met hoge treksterkte voor een betere stijfheid van de carrosserie

Honda's ingenieurs hebben elk detail van de HR-V-rijervaring geanalyseerd om het rijplezier en comfort voor de bestuurder te maximaliseren. Vergeleken met zijn voorganger heeft de geheel nieuwe HR-V een stijvere carrosseriestructuur en profiteert hij van uitgebreide ophangings-, stuur- en remverbeteringen, zodat hij nauwkeuriger reageert op de input van de bestuurder, en een zelfverzekerder, meer lonend en comfortabeler rijgedrag oplevert. beleven. 

Verbeteringen aan stuurinrichting en ophanging
De torsiestijfheid en veerconstante van de stuurkolom zijn met 15% verhoogd, wat zorgt voor een soepeler gevoel tijdens het veranderen van richting. De eerste bocht naar binnen is directer in vergelijking met de HR-V van de vorige generatie, en het algemene gevoel tijdens manoeuvres is veel lineair en nauwkeuriger. 

De ophanging is ook responsiever, met een vermindering van wrijving vanaf de eerste stuurinput. Om dit te bereiken, wordt de veerverschuiving vergroot om de zijdelingse krachten op de demper te verminderen, die ook minder inwendige wrijving heeft. Dit in combinatie met de wrijvingsarme kogelgewrichten en geoptimaliseerde bussen zorgen voor een meer lineaire en soepele beweging.

Aan de achterzijde zijn de conformiteitsbussen zowel qua constructie als qua ontwerp aangepast om de controle over het achterwiel en het rijcomfort te verbeteren. De nu met vloeistof gevulde bussen bieden betere dempingsprestaties en bieden superieure prestaties bij lage frequenties die een uitstekende primaire rit bieden, terwijl ze bepaalde frequentietrillingen absorberen om de secundaire rit te verbeteren. Bij het herzien van het busontwerp is een flens toegevoegd om zijdelingse beweging over de bus te verminderen. Door een veiligere zitting te bieden, is de veerconstante van de bus ook verminderd om de handling en het rijcomfort verder te verbeteren.

Honda's Agile Handling Assist (AHA)-systeem. AHA is een andere geavanceerde technologie die de dynamische stabiliteit van de auto verbetert, met name bij het reageren op snelle stuurbewegingen of hoge bochtbelastingen, bijvoorbeeld tijdens uitwijkmanoeuvres. AHA werkt via het Vehicle Stability Assist-systeem (VSA) en remt lichtjes op de binnenste wielen wanneer aan het stuur wordt gedraaid. Het resultaat is een verhoogde responsiviteit en stabiliteit van het voertuig, en een stabielere en voorspelbare rijervaring. 

Stopkracht

Gegarandeerde remkracht wordt geleverd door een krachtig remsysteem met geventileerde schijven van 293 mm voor en massieve schijven van 282 mm achter. Bovendien regelt een op maat gemaakte elektrische servorem die is gekoppeld aan het e:HEV-systeem soepel de regeneratieve en hydraulische remmen, wat zorgt voor een soepel, zeker remgevoel. 

Bovendien is het rempedaal van de HR-V opnieuw gepositioneerd met een grotere focus op ergonomie, waardoor de bestuurder minder vermoeid raakt over lange afstanden. Door de oefening in fine-tuning voort te zetten, wordt de afstand en stap tussen het gaspedaal en het rempedaal met 5 mm verminderd, met een groter pedaaloppervlak. Het is een kleine aanpassing die een groot verschil maakt in gevoel bij de overgang van rempedaal naar gaspedaal. 

Elektronische remsystemen omvatten: Vehicle Stability Assist (VSA), Brake Assist System (BAS), Hill Start Assist (HAS) en Automatic Brake Hold (ABH). Hill Descent Control, voor het eerst beschikbaar in Europa op de HR-V, werkt vanaf een minimumsnelheid van slechts 3 km/u. Deze technologie zorgt voor een betere en soepelere controle op oppervlakken met weinig grip en steile afdalingen om het rijvertrouwen in een breder scala van omstandigheden te vergroten - van het navigeren op gladde opritten van parkeerterreinen tot het aanpakken van steile besneeuwde wegen. 

Platform ontworpen voor toonaangevende dynamiek en comfort
Honda's huidige "Global Small Platform" is geüpdatet voor de geheel nieuwe HR-V, met een hogere verhouding staal met hoge treksterkte voor een verbeterde carrosseriestijfheid. Bovendien is 980-lambdastaal toegepast op de middenbalk van de vloer en de binnenkant van de middenstijl, waardoor de stijfheid verder wordt verhoogd en het gewicht met 1,5 kg wordt verminderd. Achter de C-stijlen is een ringstructuur toegevoegd voor verdere chassisversterking, waardoor meer controle over elk afzonderlijk wiel mogelijk is, wat een verbeterde rijkwaliteit en dynamisch gedrag oplevert. 

NVH-verbeteringen
Naast het minimaliseren van de gewichtsimpact van elektrificatie en het verbeteren van de veiligheidsprestaties, wordt de extra stijfheid gecombineerd met de wrijvingsarme ophangingupgrades om een ​​indrukwekkende basisstabiliteit te bieden. Dit betekent dat grote hobbels gemakkelijker worden geabsorbeerd, waardoor een vlakker rijgedrag ontstaat, terwijl trillingen van de weg worden onderdrukt en de motorresonantie wordt verminderd. 

Honda's allesomvattende benadering van het beheer van geluid, trillingen en hardheid (NVH) strekt zich ook uit tot het verminderen van veranderingen in de geluidsdruk wanneer de motor wordt gestart vanuit de EV-modus en het onderdrukken van motorgeluid bij hogere snelheden om de overdracht van trillingen te verminderen die worden veroorzaakt door het opvoeren van de motor. Dit strekt zich uit tot het vergroten van de algehele stijfheid van het dak, om het geluid dat resoneert door motortrillingen te verminderen. Ingenieurs hebben ook gewerkt aan het verminderen van laagfrequent weggeluid veroorzaakt door veranderingen in het wegdek, waardoor de sfeer in de cabine verder werd verbeterd voor een meer ontspannen rit, vooral in de EV-modus. 

De dikte van het onderpaneel van het dashboard, dat een sleutelrol speelt bij het scheiden van het motor- en motorgeluid van het interieur, is verhoogd van 0,8 ton naar 1,4 ton, wat resulteert in een aanzienlijke verbetering van zowel de overdracht van trillingen als van geluid. Door gebruik te maken van een enkel stuk plastic en een groter aantal bevestigingspunten, wordt de trillingsbestendigheid verbeterd, terwijl extra geluidsisolerende materialen optimaal zijn geplaatst in belangrijke gebieden, zoals de bovenkant van het dashboard, de motorkap, de deurbekleding, de console en het binnenspatbord. 

Door herhaaldelijk elk element af te stemmen en te testen dat rechtstreeks van invloed is op de rijervaring, heeft Honda de HR-V een nieuw dynamisch karakter gegeven dat past bij het eigentijdse design van de auto en het superieure niveau van interieurcomfort en ruimte. 

Geavanceerde technologie in de auto verbindt eigenaren met hun dagelijks leven
Connectiviteitsopties in de auto bieden meer gemak en veiligheid
WiFi-hotspotmogelijkheden en services op afstand houden de bewoners verbonden
Mijn Honda+-app wordt uitgebreid geüpgraded om de gebruikerservaring te verbeteren
Ondersteund door Honda Global Server; ondersteund door draadloze updates

De geheel nieuwe HR-V biedt een zeer aantrekkelijk infotainmentpakket, waarbij intuïtieve technologie wordt gecombineerd met een uitgebreide reeks connectiviteitsdiensten die het comfort, het gemak en de veiligheid verhogen. 

De gebruiksvriendelijke negen-inch touchscreen-interface is ontworpen om de bestuurder zo min mogelijk af te leiden; de bedieningstijd voor de meest gebruikte bedieningselementen is meer dan gehalveerd in vergelijking met het vorige model, wat een veiligere en meer ergonomische ervaring oplevert. De systeeminterface wordt genavigeerd met behulp van de vertrouwde bruikbaarheid in smartphone-stijl, met veegbediening om door pagina's en lijsten te bladeren. Het display kan worden geconfigureerd om aan alle gebruikseisen te voldoen, met aanpasbare snelkoppelingen naar veelgebruikte functies en audiobronnen. 

De uitgebreide reeks ingebouwde apps kan worden aangevuld met smartphone-mirroring, mogelijk gemaakt door draadloze Apple CarPlay (via wifi of kabel) en Android Auto (kabel). Eigenaren hebben ook een WiFi-abonnementsoptie, zodat
alle inzittenden kunnen profiteren van toegang tot internet terwijl ze in de auto zitten. 

Verbonden diensten
Het My Honda+-platform, dat beschikbaar is voor alle HR-V-bezitters, wordt grondig herzien naar aanleiding van feedback van consumenten, waardoor de gebruikerservaring wordt verbeterd en de reactietijden van de app worden verbeterd. Daarnaast heeft Honda een 'Connectivity-as-a-Service'-aanpak met over-the-air (OTA) updates aangenomen, om ervoor te zorgen dat extra functies sneller en gemakkelijker kunnen worden gedeeld. Familie en vrienden kunnen ook genieten van de voordelen van My Honda+ wanneer hun gegevens aan de app worden toegevoegd. 

Tom Cosens, Head of New Business bij Honda Motor Europe, zei: “Connectivity-as-a-Service vormt de kern van ons streven om ervoor te zorgen dat al onze toekomstige klanten met hybride en elektrische voertuigen kunnen profiteren van uitstekende connectiviteitsniveaus. Via een reeks op abonnementen gebaseerde services en draadloze updates geven we Honda-klanten volledige controle over hun autobezit-ervaring en integreren we mobiliteit naadloos in hun levensstijl.”

Twee van de optionele pakketten: 'Safety and Journey' en 'Digital Key' zijn complementair voor het eerste jaar van eigendom. 

De uitgebreide reeks connectiviteitsfuncties omvat een virtueel dashboard, het op afstand vergrendelen en ontgrendelen van voertuigen, toegang tot actuele voertuiggegevens en de geschiedenis van de gezondheidscontrole, abonnementsdetails, evenals onderhoudsherinneringen en het online boeken van afspraken voor serviceonderhoud die binnenkort beschikbaar zijn. 

Met het Safety and Journey-pakket kunnen klanten op afstand geplande routes naar hun satellietnavigatiesysteem sturen en reisgeschiedenis opslaan en delen. Gebruikers kunnen de auto ook gemakkelijk lokaliseren door de locatie in de My Honda+-app te bekijken. In geval van nood wordt Honda's Digitale Pechhulp met een druk op de knop geactiveerd, waarbij de locatie van de auto automatisch wordt gedeeld met de hulpverlener. Voor extra gemoedsrust en veiligheid kunnen eigenaren worden gewaarschuwd als de auto uit een vooraf bepaald 'geofenced' gebied wordt verplaatst. 

De nieuwe digitale sleutel wordt bediend vanaf een smartphone en voegt gemak toe voor eigenaren en kan zelfs worden gedeeld met vrienden en familie. Het kan op afstand deuren vergrendelen en ontgrendelen, de stroom inschakelen en de ramen bedienen, en statusmeldingen over het voertuig ontvangen. De Digital Key maakt gebruik van beveiligde Bluetooth-technologie (Android en iOS). 

Alle verbonden diensten van Honda worden ondersteund door de robuuste en veilige Honda Global Server en het Honda European Telematics-platform. De diensten zullen beschikbaar zijn in 17 Europese markten en in 13 talen. 

Uitgebreide reeks Honda SENSING-veiligheidstechnologieën
Uitgebreide reeks actieve en passieve veiligheidssystemen als standaard
Honda SENSING-technologie omvat nieuwe high-definition camera met een grotere hoek
Hill Descent Control, voor het eerst beschikbaar in Europa, werkt vanaf slechts drie km/u

De geheel nieuwe HR-V wordt geleverd met een breed scala aan veiligheidsmaatregelen om ervoor te zorgen dat alle inzittenden de hoogste beschermingsniveaus krijgen. Auto High-Beam en Blind Spot Information zijn standaard voor het hele assortiment, terwijl Advance-modellen Cross Traffic Monitor toevoegen, en de topklasse Advance Style-klasse voegt LED Active Cornering Lights toe. 

Centraal in het systeem staat een nieuwe camera met een grotere beeldhoek, die de multifunctionele camera en sensorconfiguratie van de HR-V van de vorige generatie vervangt. Ook de prestaties van de monoculaire camera zijn verder verbeterd ten opzichte van het systeem dat recentelijk in de huidige generatie Jazz is geïntroduceerd. De herkenningsprestaties zijn verbeterd door het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) voor beeldverwerking. Zo detecteert het Collision Mitigating Brake System (CMBS) nu motorfietsen voor het voertuig om de gevolgen te beperken in het geval van een onvermijdelijke aanrijding. 

De camera herkent een uitgebreidere reeks wegdek- en verkeerskenmerken, terwijl voorliggers of witte lijnen veel nauwkeuriger worden gedetecteerd, waardoor de acceleratierespons wordt verbeterd wanneer de voorligger uit het zicht is verdwenen of tijdens een inhaalmanoeuvre. Dit omvat het detecteren of het voertuig de buitenrand van een trottoir nadert (in een stoeprand, gras- of grindrand), een tegenligger of een andere rijstrook nadert zonder richtingaanwijzers en verkeersborden. Bovendien schat het systeem de helling van de weg, waardoor het beter in staat is om snelheid aan te houden tijdens het dalen. De camera is nu ook in staat om beslaan te elimineren voor een constant helder gezichtsveld, terwijl de detectieafstand achterwaarts is vergroot van 3 m naar 25 m voor meer vertrouwen en meer veiligheid. 

Zoals bij alle nieuwe Honda-modellen, is de geheel nieuwe HR-V uitgerust met Honda SENSING TM , dat een uitgebreide reeks toonaangevende veiligheidstechnologieën en rijhulpmiddelen omvat, ontworpen om het rijden zowel gemakkelijker als veiliger te maken. 

Verbeterde Honda SENSING actieve veiligheidstechnologie biedt standaard een breed scala aan rijhulpfuncties en rijhulpmiddelen, deels dankzij een nieuwe high-definition camera met grotere kijkhoek die het gezichtsveld en de nachtelijke werking verbetert, waardoor de veiligheid in een breder scala aan situaties uit de echte wereld. 

De verbeterde reeks technologieën van Honda SENSING omvat:

Collision Mitigation Braking System (CMBS), mogelijk gemaakt door de breedbeeldcamera aan de voorkant, is verbeterd met verbeterde nachtelijke werking om ook voetgangers te detecteren wanneer er geen straatverlichting is. Het herziene systeem biedt ook meer herkenning van fietsers en is ook in staat om te remmen wanneer de HR-V een auto oversteekt of in het pad van een auto rijdt
Adaptive Cruise Control regelt de afstand tot de voorligger automatisch, waardoor de HR-V het verkeer bij lage snelheden, zoals bij file, kan volgen. Het systeem beschikt ook over 'Low Speed ​​Follow' en herziene acceleratietijden na rijstrookwisselingen en inhalen
Low Speed ​​Brake System gebruikt sonarsensoren aan beide uiteinden van de auto om te detecteren of er gevaar bestaat voor een mogelijke botsing met een muur of een ander obstakel tijdens normaal rijden of wanneer het gaspedaal met te veel kracht wordt ingedrukt
Lane Keep Assist-functie uitgebreid tot lagere snelheden, van 72 en 180 km/u stedelijke en landelijke wegen – evenals snelwegen met meerdere rijstroken – voor meer veiligheid in meer situaties
Verbeterd Road Departure Mitigation System helpt de bestuurder om niet van de weg af te dwalen en detecteert lijnen, gras of grind als grens
Het Traffic Sign Recognition System gebruikt de breedbeeldcamera aan de voorzijde om verkeersborden te detecteren wanneer het voertuig vooruit rijdt. Het systeem herkent en geeft de borden automatisch weer via het 7-inch LCD-scherm zodra het voertuig het bord is gepasseerd. Het systeem is ontworpen om cirkelvormige verkeersborden te detecteren die snelheidslimieten en andere informatie weergeven. Er kunnen twee verkeersborden tegelijk worden weergegeven - de rechterkant van het scherm toont alleen snelheidsborden, terwijl links 'Niet inhalen'-borden en snelheidslimieten met aanvullende informatie, zoals weersomstandigheden, bijvoorbeeld
Intelligent Speed ​​Limiter herkent verkeersborden en stelt de snelheidslimiet in. Als het verkeersbord een lagere snelheid aangeeft dan de werkelijke voertuigsnelheid, knippert een indicator op het display met een alarmgeluid en verlaagt het systeem geleidelijk de voertuigsnelheid
Front & Rear Collision Mitigation Throttle Control kan overmatige invoer van het gaspedaal detecteren, wanneer het voertuig stilstaat of bij lage snelheden, en geeft visuele en hoorbare waarschuwingen, terwijl het ook het vermogen beperkt om plotselinge voorwaartse of achterwaartse bewegingen naar omringende objecten te voorkomen.

De bestuurder kan bepalen hoeveel rijhulpinformatie wordt weergegeven op het 7-inch TFT-instrumentenpaneel met liquid crystal display (LCD). 
Honda HR V e HEV 21 ra

Passieve veiligheid ingebouwd in de HR-V-structuur
Elke HR-V bevat Honda's gepatenteerde Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) koetswerkstructuurtechnologie die de basis vormt voor uitstekende passieve veiligheidsprestaties en de bescherming van de inzittenden verbetert. 

Een netwerk van met elkaar verbonden structurele elementen verdeelt de botsenergie gelijkmatiger over de voorkant van het voertuig, waardoor de krachten die naar het passagierscompartiment worden overgebracht, worden verminderd. ACE™ beschermt niet alleen de auto en zijn passagiers door de botsingsenergie te verspreiden, het vermindert ook de botsingsenergie die naar het andere voertuig wordt overgebracht. Zijn veiligheidsprestaties helpen de inzittenden te beschermen tegen aanrijdingen met zowel grote als kleine voertuigen. 

Voor de bescherming van voetgangers heeft Honda de vrije ruimte onder de motorkap en de efficiëntie van de schokabsorptie aangepast. Wat betreft de impact op de benen van voetgangers, heeft Honda ook de kenmerken van de belastingsverdeling van de bumper herzien om voetgangers van het hoogste niveau te beschermen zonder afbreuk te doen aan de styling. 

Passieve veiligheid is voor Honda net zo belangrijk als actieve veiligheid om de inzittenden te beschermen bij een ongeval. HR-V-eigenaren en inzittenden worden beschermd door meerdere airbags, waarbij de auto als extra veiligheidsmaatregel ook is uitgerust met whiplash-verzachtende voorstoelen.