PEUGEOT laat de leeuw luider brullen met nieuw logo

PEUGEOT logo 21 dealer avond26-2-21. PEUGEOT presenteert een nieuw logo in de vorm van een ‘familiewapen’. Het is de elfde variatie op het leeuwenembleem sinds 1850. Geheel in lijn met een hogere marktpositionering.

 

 

PEUGEOT loopt als merk in de pas met de tijdgeest. Een merk dat zelfs zijn tijd vooruit is door met innovatie in te spelen op mobiliteitsgedrag en zo de weg te plaveien voor nieuwe mobiliteitsoplossingen. PEUGEOT heeft alle revoluties meegemaakt: de industriële, de technologische, de politieke, de sociale, de digitale en nu ook de klimatologische. De energietransitie en emissievrije mobiliteit staan momenteel centraal in de strategie voor een duurzame toekomst. Dit alles vormt het DNA van PEUGEOT, dat nu tot uiting wordt gebracht met een nieuw merklogo, een nieuwe merkidentiteit en een nieuwe website als onderdeel van de strategie van STELLANTIS.
PEUGEOT logo 21

Upgrade in marktpositionering
PEUGEOT is een krachtig en instinctief merk en dat reflecteert zich in het embleem: de altijd aanwezige leeuw. Die maakt PEUGEOT tijdloos en is de schakel tussen het verleden en de toekomst. In de afgelopen tien jaar hebben alle modellen een upgrade naar een hogere marktpositionering gemaakt. En niet zonder resultaat: na de PEUGEOT Partner in 2019 werd de PEUGEOT e-Expert in 2021 uitgeroepen tot ‘International Van of the Year’, terwijl het merk drie ‘Car Of The Year’-titels in de wacht sleepte (PEUGEOT 308 in 2014, PEUGEOT 3008 in 2017 en PEUGEOT 208 in 2020). Bovendien is er een uitgebreid aanbod van geëlektrificeerde personenauto’s en bedrijfswagens.
Deze upgrade in marktpositionering krijgt nu zijn weerslag in het design van het embleem. Het nieuwe merklogo belichaamt wat PEUGEOT betekende in het verleden, wat PEUGEOT betekent in het heden en waarvoor PEUGEOT staat in de toekomst. Het nieuwe embleem in de vorm van een familiewapen met de beeltenis van een leeuw, die altijd al elk logo heeft gekenmerkt, straalt op trotse wijze de waarden van het merk uit.
PEUGEOT logo 21 vrouw

Het nieuwe merkembleem is tijdloos, universeel en een multiculturele uiting van identiteit. Het is een gedistingeerd symbool van erbij horen en herkenning. Het is synoniem voor prestige, vertrouwen, eeuwigheidswaarde en afkomst. Hiermee en met zijn nieuwe visuele identiteit verbindt PEUGEOT verleden met hypermodernisme.
Met het merklogo in de vorm van een wapen geeft PEUGEOT aan dat het klaar is om de klauwen uit te slaan en te groeien op een groter internationaal podium. Dat het merk klaar is om de Franse stijl en know-how samen met Franse elegance in meer landen over het voetlicht te tillen.
PEUGEOT logo 21 dealer avond

PEUGEOT begint aan een nieuw hoofstuk in zijn bestaan
De toewijding aan de klanten is vernieuwd: kwantiteit van tijd omzetten in kwaliteit van tijd. De nieuwe PEUGEOT identiteit is op twee gedachten gebaseerd: Het leven in het hier en nu. In een wereld waarin alles steeds sneller gaat, is ‘tijd’ een schaars maar waardevol goed voor menig klant. PEUGEOT biedt de mogelijkheid om volop van het huidige moment te genieten en van de voordelen te profiteren.
Het betekent ook totale kwaliteitsbeleving.
Voertuigen, dealers, aanverwante producten, websites, communicatie-uitingen, signalisatie… Ze vertegenwoordigen allemaal contacten met het merk waarvoor een eenduidige, coherente en crossfunctionele systematiek nodig is.