Mastercard breidt hulp uit aan Priceless Planet Coalition

3-6-22. Mastercard breidt het herbebossingswerk van de Priceless Planet Coalition uit met 15 nieuwe bomenplantprojecten.
Mastercard-Priceless-Planet-22-boompje.jpg

Deze projecten helpen om het doel van de coalitie te behalen om wereldwijd 100 miljoen bomen te planten en het milieubewustzijn onder consumenten te vergroten. De Priceless Planet Coalition verenigt bedrijven, gemeenschappen en consumenten in klimaatactie. De coalitie bestaat inmiddels uit ruim 100 partners die bijdragen aan de financiering van bosherstel. 

In totaal beheert de Priceless Planet Coalition, inclusief de uitbreiding, 18 herbebossingsprojecten wereldwijd[1]. De coalitie wordt hierin begeleid door restauratiepartners Conservation International en World Resources Institute. Zij maken gebruik van wetenschappelijke inzichten om nieuwe projectlocaties te identificeren, de juiste boomsoorten te selecteren en de gezondheid van het bos op lange termijn te waarborgen. Via zijn Global Sustainability Innovation Lab ontwikkelt Mastercard ook een reeks producten om duurzamere handel mogelijk te maken, evenals diensten om klanten te helpen meer milieubewuste oplossingen te bieden aan consumenten over de hele wereld.
Mastercard-Priceless-Planet-22-forest.jpg 

Consumentenbewustzijn
Sinds de coronapandemie doneren consumenten vaker aan goede doelen met een milieufocus. Wereldwijd zijn donaties in dit segment in 2022 met maar bijna de helft (48,4%) gestegen ten opzichte van vóór de pandemie in 2019, stelt het Mastercard Economics Institute*. Hiermee wordt de groei van donaties aan andere organisaties overtroffen. 

"We zijn verheugd om te zien dat het milieubewustzijn van consumenten de afgelopen jaren zo is gegroeid en dat we mede daardoor onze inspanningen steeds verder kunnen vergroten,” zegt Jan-Willem van der Schoot, Country Manager Mastercard Nederland. “De Priceless Planet Coalition richt zich op het aanpakken van de urgente wereldwijde klimaatcrisis door de juiste bomen op de juiste plaatsen te herstellen. Door samen te werken met ons wereldwijde netwerk van coalitiepartners, gemeenschappen en consumenten, kunnen we ons bosherstelwerk verder opschalen en samen actie ondernemen voor de planeet.” 

Floriade
Onder andere via lokale consumentenacties worden mensen aangemoedigd om klimaatactie te ondernemen of te doneren. Zo is het momenteel mogelijk om tijdens de Floriade in Almere mee te doen aan een actie waarbij voor iedere €2 die door bezoekers aan de Priceless Planet Coalition wordt gedoneerd, één boom wordt geplant. Als trotse partner van Floriade verdubbelt Mastercard daarnaast iedere donatie tot een totaal van €100.000, en doneert het betaaltechnologiebedrijf als aftrap van de samenwerking met Floriade eenmalig 10.000 bomen. 

Bezoek https://www.mastercard.us/en-us/vision/corp-responsibility/priceless-planet.html om meer te weten te komen over de Priceless Planet Coalition. 

[1] Azië-Pacific (Australië, Cambodja, China, India, de Filipijnen); Latijns-Amerika (Brazilië, Colombia, Guatemala); Europa (Frankrijk, Portugal, Spanje, Schotland); Midden-Oosten & Afrika (Madagaskar, Democratische Republiek Congo, Kenia, Malawi, Verenigde Arabische Emiraten); en Noord-Amerika (Mexico, Verenigde Staten). 

* De analyse van het Mastercard Economics Institute kijkt naar geaggregeerde en geanonimiseerde transacties aan liefdadigheidsinstellingen binnen het Mastercard-netwerk, waarbij de nadruk lag op markten met een robuuste gegevenskwaliteit die rekening houdt met de geschiedenis en het volume van de markt.