&Olives Travel vakantie weg van de massa meer cultuur en natuur

13-9-22. Meer dan ooit hebben mensen zin in een fijne, zorgeloze zomer en najaarsvakantie.
Olives_Travel_Puglia_Italie-havenzicht.jpg

Over de hele linie overstijgt het aantal boekingen de verwachtingen. Bijzondere stedentrips, strandvakanties, safari’s en rondreizen zijn immens populair.

Overweldigend vakantie-enthousiasme
Barbera van der Ven, die als onafhankelijk reisadviseur onder meer de reizen van &Olives Travel in haar portefeuille heeft, maakt deze inhaalslag zeer concreet mee. “Het enthousiasme om weer op vakantie te gaan is overweldigend. Van januari tot mei werd ik echt bedolven onder aanvragen en boekingen voor de zomervakantie. Zowel voor vakanties van de grote touroperators als voor de kleinschalige reizen. Met dat laatste bedoel ik reizen die nadrukkelijk afgestemd zijn op individuele wensen. De verhouding groot- en kleinschalig is bij mij fifty fifty. Met een conversie van bijna een-op-een. Een aanvraag eindigde vrijwel altijd in een concrete boeking.”

Madelon Seignette, directielid bij &Olives Travel: “We hielden allemaal rekening met een robuuste opbloei van de vraag. Dat er nu zelfs vier keer meer aanvragen zijn, heeft ook mij zeer verrast.” 
Olives_Travel-zwembad_met_zeezicht.jpg

Kleinschalige vakantie met persoonlijk aandacht beklijft
Madelon Seignette, directielid bij &Olives Travel, ervaart de overweldigende interesse voor vakantiereizen vanuit het perspectief van de reisaanbieder. “Pakweg 5 jaar vóór 2019 zat de vraag naar op maat gesneden reizen al flink in de lift. Onze vakanties waarbij een persoonlijke benadering en de kennis van een reisadviseur essentieel is, werden elk jaar populairder. Het volume bleef desondanks nog altijd aan de bescheiden kant. Nu durf ik te zeggen dat dit type reizen een eigen plek heeft veroverd, die beklijft. Misschien te vergelijken met de groeiende belangstelling voor duurzame artikelen en biologische producten. Ook dat heeft heel lang geduurd, maar is nu niet meer weg te denken en voor veel mensen standaard.” Seignette hield rekening met een robuuste opbloei van de vraag naar hun soort reizen in 2022. “Dat we nu zelfs vier keer meer aanvragen voor reizen hadden dan voor zomer 2019 heeft mij toch echt verrast. Gelukkig zijn we niet overrompeld door deze ontwikkeling. Het team van &Olives Travel is geheel toegerust om de extra vraag gestroomlijnd te verwerken en de persoonlijke benadering te waarborgen.” 

De authentieke ervaringen
Reisadviseur Van der Ven merkt duidelijk dat de klanten die voor kleinschalig gaan, meer dan ooit voor cultuur en natuur kiezen en nog meer de massa willen mijden. “Het zijn juist de authentieke ervaringen die na een vakantie bijblijven. Men wil meer zien en begrijpen van de cultuur van het land of de streek. Daarvoor moet je kennis van een gebied echt verder reiken dan de populairste bestemmingen die worden platgelopen.”

Als aansprekend voorbeeld noemt Van der Ven graag de Fly-drive Authentiek Puglia uit het programma van &Olives Travel. “Dit jaar is Puglia sowieso erg populair. Maar met dit arrangement verblijf je in kleinschalige accommodaties. Denk aan masseria’s, agriturismo’s of op een landgoed. En zelfs in een Trullo. Ik maak ook een voorstel voor de mooiste routes, de stilste stranden en ik weet er de lekkerste restaurantjes. Want zo beleeft men het authentieke Puglia, precies passend bij de eigen voorkeuren.”
Olives_Travel_Puglia_Italie-Trulli-huisjes.jpg

Puglia maar dan net even anders: een reis langs de mooiste dorpjes en de stilste stranden. Met hoogtepunten als Lecce, Otranto, Alberobello, Matera en Ostuni op het programma. En overnachtingen onder andere in masseria’s en een Trullo. (Zie ook foto helemaal boven) 

Rebranding, een nieuwe site en een online marketingcampagne
‘Never let a good crisis go to waste’ is een gevleugelde uitspraak van Winston Churchill. En deze wijsheid nam ook &Olives Travel ter harte, aldus Seignette. “Juist dán doorpakken resulteerde allereerst in een rebranding in 2020 (Isropa werd &Olives Travel) waarbij het nieuwe beeldmerk het meest tastbaar was. Maar ook investeerden wij in een gloednieuwe website https://andolives.nl/ waarvan de navigatie nog intuïtiever is en alle gewenste reis-opties nog sneller in beeld komen. Bovendien startten we een online marketingcampagne die resulteerde in een enorme boost van traffic en boekingen. Samen met het bureau RED online marketing, die dit project verzorgde, sleepten we hiermee zelfs de European Search Award 2022 in de wacht.” 
Olives_Travel_Danaides.jpg

Griekenland, Portugal en Italië zijn de favorieten van 2022, volgens reisadviseur Barbera van der Ven. Dankzij de arrangementen van &Olives Travel is het toch mogelijk om ver van de massa het echte Griekenland te ervaren. In september en oktober is Griekenland ideaal om naar toe te reizen. 

Voor Barbera en haar collega reisadviseurs zit wat betreft de zomervakantieperiode het werk er nagenoeg op. Maar rust is hen niet gegund. “Gelukkig maar, ik houd van mijn vak”, aldus een opgewekte Van der Ven. “Inmiddels ben ik alweer bezig met het komende najaar en winterseizoen. In het segment kleinschalig zijn voor najaar- en winterrondreizen in Jordanië opvallend populair. Misschien ook omdat je extra veel waar voor je geld krijgt.“

Olives_Travel-Jordanië.jpg
&Olives Travel biedt een rondreis Jordanië in diverse variaties. De bestemming is extra populair in het najaar. Ook omdat je extra veel waar voor je geld krijgt.

Over &Olives Travel
Olives_Travel-logo.jpg  &Olives Travel is actief op de Nederlandse vakantiemarkt sinds 1972. Als onderdeel van de Afifi Group, een familiebedrijf uit Israël, groot in met name toerisme en transport, heeft de reisorganisatie zich gespecialiseerd in bijzondere vakanties naar uiteenlopende bestemmingen aan de Middellandse Zee en het Midden-Oosten. https://andolives.nl/. &Olives Travel is aangesloten bij de ANVR, SGR en partner van Travelife. Hiermee committeert zij zich aan de strenge eisen gesteld door Travelife. Daarnaast gaat &Olives Travel een stap verder met de ontwikkeling van een duurzaam vakantielabel in de bewustwording van duurzaam toerisme bij zowel consument als lokale partner.