Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Ford investeert 4,5 miljard dollar in elektrische auto's

Ford Focus neus22-12-15. Ford investeert tot 2020 4,5 miljard dollar extra in elektrische auto's en de ontwikkeling van de autobeleving door klanten.

 

 

Deze enorme investering van Ford heeft tot doel internationale mobiliteit te veranderen en daardoor het leven van mensen te veraangenamen. Tegen 2020 heeft Ford 13 elektrische auto's aan het assortiment toegevoegd; meer dan 40 procent van de modellen van Ford zal aan het eind van het decennium beschikbaar zijn in elektrische versies.

Volgend jaar wordt begonnen met de productie van de nieuwe Focus Electric met de DC snellader die naar schatting in 30 minuten voor 80 procent kan zijn opgeladen. Dit is twee uur sneller dan de huidige Focus Electric. De elektrische Focus heeft een verwacht bereik van 160 km volgens de normen in de Verenigde Staten.

Ford investeert elektrisch rijden

De vernieuwde Focus Electric, die eind volgend jaar in productie gaat, biedt Europese en Noord-Amerikaanse klanten ook:
⦁ SmartGauge met EcoGuide LCD-instrumentencluster die over een groot aantal
instelbare displays beschikt waarop de bestuurder het energieverbruik van de elektrische auto in real-time kan aflezen, wat bijdraagt tot een zo zuinig mogelijke rijstijl
⦁ Brake Coach, nog een slimme voorziening die de bestuurder stimuleert om
geleidelijk te remmen om de gewonnen energie via het Regenerative Braking System te maximaliseren. Hoe meer energie een bestuurder wint door te remmen, hoe meer energie wordt teruggegeven aan de accu van de auto
⦁ Prettige rijeigenschappen met soepel stuurgedrag en goede handelbaarheid, wat
bestuurders een sterker connected-to-the-road-gevoel geeft

Met de beslissing om elektrische auto's aan het assortiment toe te voegen, reageert Ford op de wereldwijd toenemende vraag naar schonere, zuinigere auto's.

Design door ervaring
Ford kijkt ook naar hoe het bedrijf zich kan onderscheiden in de markt door zich te richten op de
klantervaring en niet alleen op de auto zelf. Het bedrijf verandert zijn productontwikkelingsproces om deze verschuiving te ondersteunen.

"De uitdaging is niet wie de meeste technologie in een auto stopt, maar wie die technologie het beste organiseert op een manier die mensen waarderen en hen enthousiast maakt," zegt Raj Nair, Executive Vice President, Product Development en Chief Technical Officer bij Ford Motor Company. "Door consumenten te observeren begrijpen we beter welke voorzieningen en sterke punten gebruikers werkelijk benutten en waarderen. Zo kunnen we hen in de toekomst een nog betere ervaring geven."

Naast traditioneel marktonderzoek investeert Ford wereldwijd in maatschappelijk onderzoek, waarbij de interactie van consumenten met auto's wordt bestudeerd en nieuwe inzichten worden verworven in de cognitieve, sociale, culturele, technologische en economische nuances die van invloed zijn op productontwerp.

"Deze nieuwe werkwijze brengt marketing, onderzoek, engineering en design op een nieuwe manier samen om betekenisvolle gebruikerservaringen te creëren. Dit in plaats van een afzonderlijke ontwikkeling van technologieën en voorzieningen die moeten worden geïntegreerd in een eindproduct," aldus Nair. "We gebruiken nieuwe inzichten van antropologen, sociologen, economen, journalisten en ontwerpers samen met traditionele zakelijke methoden om met een frisse blik naar ons productontwikkelingsproces te kijken, nieuwe ervaringen te creëren en voor miljoenen mensen het leven verbeteren." Vergeleken met dit jaar verdubbelt Ford volgend jaar het aantal projecten waarbij gebruik wordt gemaakt van etnografisch onderzoek.

Het team sociale wetenschappers werkt al maanden aan het verkennen van onderwerpen als de toekomst van luxe vervoer, hoe mensen relaties met hun auto's opbouwen en de rol van de pick-up truck in het Amerikaanse binnenland.

Ook nieuw in het productontwikkelingsproces is dat ontwerpers niet alleen producten, maar ook volledige illustraties van de klantervaring schetsen. Deze visualiseren de beleving die elk product moet bieden. De vignetten die staan voor een unieke gebruikersreis vormen een naadloze integratie van hardware- en software-ervaringen.

De techniek die wordt toegepast bij het ontwikkelen van de gebruikerservaring speelt ook een belangrijke rol bij de ontwikkeling van Ford Smart Mobility. Met dit plan moet het bedrijf op een hoger plan worden gebracht waar het connectiviteit, mobiliteit, autonome auto's, klantervaring en gegevens en analyse betreft.

"Omdat Ford zich niet alleen bezighoudt met auto's maar ook met mobiliteit, gaan we verder dan alleen het ontwerpen van een product waarmee mensen van punt A naar punt B worden vervoerd," aldus Nair.
"We beschouwen de interactie tussen onze klanten en onze auto's als één ervaring, waarbij we naar manieren zoeken om klanten tevreden te maken en hun leven te verbeteren."

Onderzoek naar en ontwikkeling van accu's versneld
Ford breidt het onderzoeks- en ontwikkelingsprogramma voor elektrische auto's wereldwijd uit. Electrified Powertrain Engineering-teams kunnen zo gemeenschappelijke technologieën delen en accu's virtueel in real-time testen. Dit versnelt de ontwikkeling van nieuwe technologie waardoor kostbare prototypen minder vaak nodig zijn.

Ford breidt ook uit in Europa en China om onderzoek en ontwikkeling op het gebied van accutechnologie voor nieuwe markten te versnellen. Door het gebruik van innovatieve hardware- en softwaresystemen die bekend staan als HIL (Hardware in a Loop), kan het internationale team accutechnologie- en regelsysteemhardware in een virtuele omgeving testen en zo simuleren hoe accu's en regeleenheden zich gedragen onder verschillende, vaak loodzware, omstandigheden overal ter wereld.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Aanvullende gegevens