Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

BMW Motorrad presenteert experimentele eRR

BMW eRR lv16-11-15. BMW toont zich al jaren zeer innovatief op gebied van elektrische voertuigen. Nu ook weer met een elektrische sportmotor.

 

 

Door de jaren heen heeft BMW Motorrad met tal van toekomststudies en concepten het thema ‘mobiliteit op twee wielen’ inhoud gegeven. De experimentele eRR is de nieuwste creatie – een elektrisch aangedreven supersportmotorfiets die in samenwerking met de Technische Universiteit van München is gecreëerd.

BMW eRR rv

Het is alweer enkele jaren geleden dat BMW Group met de oprichting van de divisie BMW i blijk gaf van een visionaire en duurzame benadering van mobiliteit. De elektrische motorscooter C evolution en de BMW i3 en i8, met hun revolutionaire techniek en design (een aluminium chassis en een passagierscompartiment van met koolstofvezel versterkt kunststof), tonen aan dat plaatselijk emissievrij rijden, rijplezier en praktisch gebruiksgemak goed samengaan.

BMW eRR ra

Met de eRR gaat BMW Motorrad een stap verder. Deze studie laat zien hoe elektrische aandrijving mogelijk is voor een supersportmotorfiets. Elektromotor en batterij zijn geïntegreerd in het frame en het design van de BMW S 1000 RR. Stephan Schaller, Hoofd BMW Motorrad, schetst de gedachtegang achter dit idee: “Motorsportliefhebbers krijgen de kriebels van de RR. Of het nu gaat om acceleratie, handling of topsnelheid, de BMW S 1000 RR is de norm. Echter, als het gaat om de sprint over de eerste vijf meter, tot aan 50 à 60 km/uur, dan moet de RR met zijn 146 kW (199 pk) zijn meerdere erkennen in de elektrisch aangedreven C evolution. Wij stelden onszelf dus de vraag: wat gebeurt er als we een supersporter combineren met elektrische aandrijving? De experimentele eRR tilt emissievrije elektrische aandrijving absoluut naar een nieuw, fascinerend niveau.”

BMW eRR lv

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Aanvullende gegevens