Michael Oeljeklaus, ŠKODA AUTO-bestuurslid Productie en Logistiek: “Het huidige jaar toont aan dat ŠKODA, met zijn moderne modelrange, nieuwe klantsegmenten kan bereiken op een duurzame manier. We hebben de afgelopen jaren een continue groei doorgemaakt, zowel op het gebied van productie als verkopen. We passeren nu voor het vijfde jaar op rij de grens van een miljoen geproduceerde auto’s. Ook in 2019 zetten we ons groeistrategie door. Een belangrijke rol is hierbij weggelegd voor de ŠKODA SCALA.”

De één miljoenste auto in dit productiejaar – een ŠKODA FABIA 1.0 TSI in Moon White – rolde deze week van de band in de fabriek in Mladá Boleslav. De onlangs vernieuwde compacte auto is na de OCTAVIA de meest populaire ŠKODA.
Skoda 1.000.000 18

De aanhoudend hoge vraag naar de KODIAQ en KAROQ benadrukt het succes van de SUV-strategie van ŠKODA. De SUV neemt een belangrijke positie in bij de realisatie van de continue groei van het Tsjechische merk, zo bleek ook nu al met het sneller bereiken van de productiemijlpaal dan verwacht. De ŠKODA KAMIQ vult het SUV-gamma specifiek op de Chinese markt verder aan en is daar belangrijk in de verdere groei in het SUV-segment.

De richtlijnen om het succes voort te zetten zijn verankerd in het ‘Strategy 2025’ plan van ŠKODA. De belangrijkste pijlers: elektromobiliteit, digitalisering van het bedrijf, producten en productie, nieuwe mobiliteitsdiensten en connectiviteitsoplossingen. Het merk richt zich naast de succesvolle SUV’s op elektromobiliteit, digitalisering en internationalisering. Het doel is om geleidelijk te groeien van nu 103 naar in de toekomst 120 markten.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.