Lexus bedankt met een opvallende nieuwe campagne de dieselauto. Het premium automerk dat al jaren geleden de dieselauto in de ban deed en hoofdzakelijk zelfopladende hybride-modellen levert, kijkt terug op de ‘mooie’ jaren van de dieselmotor. Lexus vindt het de hoogste tijd voor slimme hybride aandrijving, die een efficiënte benzinemotor met een krachtige elektromotor combineert.
Lexus bedankt diesel A2

Lexus is van mening dat de dieselmotor nu écht met pensioen kan. De nieuwe, hoge uitstooteisen als gevolg van de WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) en de RDE (Real Driving Emissions Test) maken dieselauto’s telkens duurder. De afnemende vraag naar de dieselauto en restwaardedalingen zorgen daarbij voor hogere kilometerkostprijzen. Steeds meer autofabrikanten halen daarom hun dieselauto’s van de markt.
Lexus LF 1 Limitless 18 rv

Elektrisch rijden, maar dan zónder laden
Lexus vindt zijn Lexus Hybrid Drive-technologie het beste alternatief voor de veel-rijdende dieselrijder, met name vanwege het lage praktijkverbruik en de hoge range in combinatie met de mogelijkheid tot volledig elektrisch rijden zónder de accu te hoeven opladen. Bovendien is een hybride Lexus standaard uitgerust met een automaat die veel comfort biedt en ideaal is in het drukke Nederlandse verkeersbeeld.
Lexus bedankt diesel A2 bilboard

Ruim 1,3 miljoen hybride modellen
Dat de hybride modellen van Lexus een succes zijn, blijkt wel uit het feit dat er wereldwijd al meer dan 1,3 miljoen van rondrijden. In Nederland bestaat het hybride aanbod uit maar liefst zeven modellen waaronder de sportsedan Lexus IS 300h, mid-sized crossover NX 300h en high performance coupé LC 500h.