De dagen worden snel korter, de temperaturen zakken en de herfst verandert al snel in de winter. De 100% elektrische en emissievrije Opel Corsa-e en Mokka-e bieden ook in het koude jaargetijde maximale efficiency. Dankzij de slimme verwarmingssystemen en andere technologieën in de elektrisch aangedreven modellen van Opel is het energieverbruik zo laag mogelijk te houden. Dat is een voordeel voor de actieradius en het scheelt ook in de kosten. Bovendien hoeven klanten niet met de aanschaf te wachten tot de overheid volgend jaar de subsidiepot weer heeft gevuld, want Opel geeft zelf nú al € 2.950 subsidie op de aankoop van de Opel Corsa-e en Mokka-e.
Opel-Corsa-e-21-rv.jpg 

Warmtepomp en myOpel-app maken (voor)verwarmen eenvoudig en efficiënt
De eerste stappen naar maximale efficiency zijn al te nemen vóór het vertrek. Bestuurders van de Opel Corsa-e en Mokka-e schakelen gewoon de (voor)verwarming in terwijl de auto nog is gekoppeld aan een stopcontact of de wallbox thuis, of aan een openbaar (snel)laadpunt. Zo komt de energie die nodig is voor de verwarming niet uit de batterij van de auto maar uit een externe energievoorziening en blijft de actieradius op een volle batterij maximaal: 359 km voor de Corsa-e en 338 km voor de Mokka-e (WLTP). Dankzij de warmtepomp wordt het interieur verwarmd zonder dat de conventionele verwarming moet worden ingeschakeld – dat zou immers de batterij belasten en de actieradius beperken. 

Het voorverwarmen van een Corsa-e of Mokka-e is eenvoudig in te schakelen via de MyOpel app. Extra efficiënt is het om via de MyOpel app het gewenste voorverwarmingsmoment te programmeren waardoor het interieur van de auto op het juiste moment op een comfortabele temperatuur is en eventueel ijs of aanslag van de ruiten is verdwenen. 

Regeneratief remsysteem wint energie terug
De Opel Corsa-e en Mokka-e zijn ook onderweg efficiënt, bijvoorbeeld bij remmen, uitrollen en het afdalen van hellingen. De elektromotor wordt dan een generator die de batterij oplaadt. In de rijmodus B is de terugwinning van energie zeer sterk en dat is ook merkbaar. Bij gas los is de vertraging al flink, zodat in veel gevallen zelfs niet eens het rempedaal nodig is. De Opel Corsa-e en Mokka-e bieden drie rijmodi: Eco, Normal en Sport. In de Eco-stand heeft de actieradius prioriteit boven prestaties. 

Een extra veiligheidsvoordeel is de plaatsing van de batterij in de vloer van de auto. Dat verlaagt het zwaartepunt en dat komt ten goede aan de wegligging en stabiliteit. En dat is ook heel belangrijk in winterse omstandigheden, wanneer er door regen of sneeuw minder grip is. 

Opladen onderweg kan trouwens snel dankzij de standaard 100 kW DC snellaadmogelijkheid: in slechts 12 minuten opladen aan een 100 kW laadstation is weer 100 km extra actieradius beschikbaar. 
Opel-Mokka-e-22-la.jpg

2.950 Opel-subsidie op Corsa-e en Mokka-e
Opel biedt een gegarandeerde Opel-subsidie van € 2.950 aan voor particuliere kopers van de 100% elektrische Corsa-e en Mokka-e. Klanten hoeven dus niet te wachten tot de overheid in januari 2023 de subsidiepot weer heeft gevuld. Opel keert de €2.950 Opel-subsidie gegarandeerd uit. Wachten of reserveren is dus niet nodig, zo houden we de levertijden zo kort mogelijk. 

1 Actieradius bepaald volgens de methodologie van de WLTP-testprocedure (R (EC) Nr. 715/2007, R (EU) Nr. 2017/1151). De werkelijke actieradius kan variëren onder dagelijkse omstandigheden en is afhankelijk van diverse factoren, met name van de persoonlijke rijstijl, routekenmerken, buitentemperatuur, gebruik van verwarming en airconditioning en thermische voorconditionering.