Met de KODIAQ- en KAROQ-modellen was het SUV-offensief van ŠKODA al in volle gang. Maar met de derde SUV, die speciaal ontworpen en ontwikeld is voor de Chinese markt, verbreedt ŠKODA het aanbod nog verder. Ook het nieuwe model is onmiskenbaar een ŠKODA dankzij de designtaal van het merk die ook het SUV-segment kenmerkt. Vele ontwerpelementen die alle ŠKODA SUV's gemeen hebben, waaronder tal van kristalvormige elementen, komen ook in het robuuste uiterlijk van de nieuwe mainstream city-SUV terug. De belijning benadrukt de elegante details en straalt de kenmerkende hoge kwaliteit van ŠKODA uit.

Skoda city SUV for china 18 rv
De première van de nieuwe ŠKODA SUV wordt een hoogtepunt van de Beijing Auto Show, die dit jaar van 25 april tot en met 4 mei plaatsvindt. ŠKODA heeft bij het model een aantal specifieke wensen en voorkeuren van Chinese klanten doorgevoerd, onder meer op het gebied van design en aankleding. De opvallende neus met zijn geometrisch gevormde koplampen en de grille vormen een geheel. Van opzij en achteren bezien is het nieuwe model scherp gelijnd. Dat lijnenspel versterkt van opzij bijvoorbeeld de kenmerkende wielkasten en de achterlichtpartij.
Skoda city SUV for china 18 dash
De SUV-strategie van ŠKODA vormt de sleutel tot de groei van het Tsjechische merk. Hierbij is de Chinese markt van groot belang voor ŠKODA, sinds de verkoop van het merk daar in 2007 van start ging. Met een SUV-marktaandeel van meer dan 30 procent in het eerste kwartaal speelt ŠKODA een belangrijke rol op de Chinese markt. De Oost-Aziatische Volksrepubliek is voor het merk de grootste exportmarkt. Van elke vier auto’s die ŠKODA bouwt gaat er één naar China.

Skoda city SUV for china 18 la